• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mikabella

Sötnöt! Lycka till idag. Kan täna mig hur spännande det måste vara! Hurra!!

Hvidbrud skrev 2009-02-26 10:27:56 följande:
    Hi hi!! Ja jag har MIN! nej, ont gör det nog först lite senare... (nä, det vill jag inte tänka på!) (AJ!)
  • Mikabella

JA!!!! SOL!!! Kan knappt tro mina ögon! Solen har kommit fram!!

• Cantaton

ingenjören, skulle inte du skicka UL-bilderna till dina vänner? (Eller tänker jag på någon annan?) Gjorde du det? Vilken respons fick du?

• passionsblomman

Ja, det var den jag och lilla skrutt gjorde! Lyktan alltså. Det var jätteroligt att tända den i skymningen.

Jag hade tänkt att vi skulle baka bröd idag, men bilbatteriet har visst dragit ur igen , så nu kommer jag inte iväg så vi kan köpa jäst...(nä, jag kan inte gå istället, för det är en mil enkel väg till affären)

Vi får väl baka en kaka då...

• Ninnispinnis

Och?

passionsblomman skrev 2009-02-26 11:33:57 följande:
    nä, jag kan inte gå istället, för det är en mil enkel väg till affären)
  • passionsblomman

Tja, lite taskigt att antingen tvinga min son att gå två mil, eller alternativet:lämna honom helt ensam hemma i den ansenliga tid det tar mig att gå den sträckan. (jag GICK så långa varianter i våras, men min pojk slapp...)

Ninnispinnis skrev 2009-02-26 11:39:35 följande:
    Och?
  • Ninnispinnis

Kan han/ni inte ta cykeln? *provocerar medvetet litegrann*

• passionsblomman

hihi, jo om det inte vore total isgata här, de första fyra kilometrarna.

Nä, men allvarligt, det är kass väg att vara liten och ute och cykla på när man kommer ut på stora vägen. Det är inte kul att gå där heller förövrigt, för det är smalt och finns ingen riktig vägren, så jag brukar ha mina rundor där jag slipper just den sträckan, det är asläskigt med alla lastbilar och skit som kör där.

De rundorna innefattar cykling i skogen de ggr sonen följer med, så det blir mysigt när det är möjligt igen.

Jag får be sambon köpa jäst så vi kan baka bröd imorgon istället.
    Försöker hitta på billiga saker att göra tillsammans härhemma nu. Det blir kanske Fia med knuff då...

Ninnispinnis skrev 2009-02-26 11:50:07 följande:
    Kan han/ni inte ta cykeln? *provocerar medvetet litegrann*
  • Ninnispinnis

Blommis, you are excused!

Åh, Fia med knuff! Blir lite nostalgisk, minns alla ljumma sommarkvällar i sommarstugan då vi suttit ute vid öppna spisen och spelat... Och min lilla pappa som inte har samvete att knuffa sina barn (bara sin fru)

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!