• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Ojj!

Mrs D to be skrev 2009-02-25 12:31:56 följande:

*styrkekram* sätter mig också berevid dig och deppar och gråter över hur man är.. Vet ni vad jag gjort!! jag har anmält mig till poweraidutmaningen där man ska springa ett thriatlon i sommarens slut.. Tänk om jag skulle bli uttagen va läskigt!!![citat]*vinkar* Hemma igen, efter besök hos svärisarna.Vad kul att
  • Cantaton

Samma här - i allt du skriver. Det gör mig inget att vara lite övervikt eller så, men just nu vantrivs jag i hur jag ser ut. Och som sagt, allt är självförvållat.

Vad tycker du att vi ska ha för plan?

passionsblomman skrev 2009-02-25 12:37:42 följande:
    Tur att du afttar hur jag menar: såklart är det inte så att jag skulle utebli för det, men det känns sådär, "nej men gud jag ju inte visa mig så här" och HUR kul är den känslan?Jag som VERKLIGEN inte är ngn kropps-/utseendefixerad person.Men, man vill ju trivas i sin kropp och känna att man mår bra.Ja, jag tycker nog det vore bra att kämpa tillsammans! man behöver peppa lite! Mrs D to be: tack för styrkekram!
  • ingenjörsbruden

Passionis, känn dig inte ensam i den där båten.........men jag kommer DEF att vara störst i juni (stor sen innan + bebbemagen)!!!
    Skönt med hormoner så jag är rätt nöjd/glad nu iallafall...

Fy faaaan va jag mår skit....ursäkta språket.....
    Har ont i huvudet, bihålor och i hela kroppen....öööööörk!
    Vill bara hem o sova!!!
    Mår illa osså...fattar ingenting....ska jag bli grav.illamående nu efter 12 v utan?! suuuuck!

• Cantaton

*stor kram* Hoppas det går över - och att du inte ska behöva må så här resten av graviditeten, utan att det är en liten släng av graviditetsillamående, bara.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-25 12:44:39 följande:
    Passionis, känn dig inte ensam i den där båten.........men jag kommer DEF att vara störst i juni (stor sen innan + bebbemagen)!!! Skönt med hormoner så jag är rätt nöjd/glad nu iallafall...Fy faaaan va jag mår skit....ursäkta språket.....Har ont i huvudet, bihålor och i hela kroppen....öööööörk!Vill bara hem o sova!!! Mår illa osså...fattar ingenting....ska jag bli grav.illamående nu efter 12 v utan?! suuuuck!
  • passionsblomman

Ja...plan.....

Jo, jag vet ju precis hur jag gjorde förra våren och det funkade ju bra, men nu är allt så seeeeegt och jag har varit så mkt sjuk och allt är bara som en geggamojja känner jag.
    För mig är det det där: "NU BÖRJAR JAG" som fattas just nu. Så känns det lite med precis allt dessutom för närvarande...lite vintervacuum liksom. Kanske ligger det ngt i Mikis vår-och fågelsång-vision?

• Hvidbrud

Nej men gumman då! Inte ska du ha det så! Kurviga kvinnor är vackra kvinnor! Jag kommer att vara stor som en val i Juni.
    Skulle jätte gärna hoppa på en Detox-pepp-runda, men man får ju inte detoxa när man är gravid... Det är bara så skönt att göra det. Särskilt på våren. som en inre vårstädning, liksom. Käns som hela kroppen spirar efteråt och man har verkligen LUST att vara bra mot sig själv. Kroppen liksom nollställs och man kan känna vad man har lusta att äta (och det är faktiskt inte godis och chips eller färdigmat- det smakar inte gott. Papp och ont-sött...) Ock man får mer energi, så att man inte kan sitta still.
    Och det ska bara göras. man kan inte vänta på att lusten eller motivationen ska komma. Det är bara att säta igång. (och vad gör det inte för självkänskan när man får pli på sig själv? Vägrar lysna på den inre latmasken...)

Mrs D. Wow Triatlon!! Shiiit! Då jäklar ska det tränas! Har två killar som kommer hit, som ska tävla triatlon i Brazilien i sommar. de tränar typ 4-6 timmar 5 dar i veckan... Häftigt om du kommer med! Gud vad det ska peppas då!

• Ninnispinnis

*hosthost*

Har hosta, ont i halsen och huvudet, och plötsligt en gryyyym träningsverk i sidorna... Gjorde en ny variant av "överkroppslyft" på snedställd brits. Vanligtvis står jag med framsidan av låren mot britsen och lyfter överkroppen ner och upp. Men nu ställde jag mig med sidan av låret mot britsen, med axeln ner mot golvet, och lyfte upp och ner... Oj, hade jag en muskel där?? Fyttirackarn vad det känns! De musklerna måste jag uppenbarligen träna mer

Men inte idag, ska direkt hem efter jobbet och krypa upp i soffan för ovanlighetens skull. Känns som att det är något krassligt på gång, och mitt knep är massor av sömn och vila för att mota det innan det bryter ut. Hoppas det lyckas...

Stooooor kram till er fina, fina tjejer som absolut inte får hålla sig undan på grund av figuren! Ni skulle bara våga! Men att hjälpas åt och peppa varandra är ett kanonsätt. Vi finns också alltid här och stöttar, tråden startade ju faktiskt som en "gå ner 5 kilo tråd"...

• Mrs D to be

Ja isf så koimmer jag stå som anna skippers natzie syster och skrika på er.. hehe och antagligen krypa in här som en liten mask och gråta för att jag ångrar mig sååå att jag gett mig in på det :P men men jag slipper nog det för jag komer antagligen inte bli uttagen endå.
    Nu ska jag till stallet och rida!! jag ska galloppera en jätterunda idag och äntligen ska jag släppa min kille totalt ocg bara gasa på... får vell se hur många frakturer jag lyckas skaffa mig!! böehöver rida bort min deppighet!!! Vi ses sedan flickor!!

• Hvidbrud

Ja, ut och rid, gumman!

Ninnis: krya på dig!! Låter förnuftigt med vila. (jo, du har en muskel där... den heter quadratus lumborum )

• Ninnispinnis

Aha! *Berättar för alla som orkar lyssan att jag har grym träningsverk i min quadratus lumborum*

Hvidbrud skrev 2009-02-25 13:54:22 följande:
    Ja, ut och rid, gumman! Ninnis: krya på dig!! Låter förnuftigt med vila. (jo, du har en muskel där... den heter quadratus lumborum )
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!