• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Ninnispinnis

Blommis, min erfarenhet är att det ena ofta ger det andra. Som du säger, tränar man så har man inte tid att sitta i soffan och oftast inte lust att äta onyttigt efteråt. Motionerar man så blir man slankare och piggare, vilket ger mer energi till att motionera såväl som att ta tag i annat. När man ser resultat på kroppen blir man motiverad att fortsätta, och man blir stolt över sig själv och självkänslan och humöret höjs. Osv, osv...

Jag rekommenderar 80/20-regeln, dvs. leva sunt 80 % av tiden, och unna sig att lyxa 20 % av tiden. Det funkar perfekt för mig!

*vinkar från soffan där jag ligger med täcke, kudde, dator, bok och tv... Definitivt en 20 %-dag idag *

• Ninnispinnis

Man FÅR tappa sugen och motivationen då och då, och ibland är det ju så att man måste ner och nudda botten för att kunna börja klättra uppåt igen...

• passionsblomman
    *vinkar tillbaka* på en dag då jag iallafall fick på mig täckisarna -som jag inte kinde knäppa förra året , sedan kunde knäppa och nu inte kan knäppa igen-(fy vad lika det är cantaton! ) och gått ut och gjort snölykta med min son och grillat korv i fina vintern.

Diskat ett berg har jag också. Synd att man inte kan bli smal av att engagerat titta på när längdskidåkarna stretar fram på VM...

På botten hörni, är det ingé vidare kul...

...men man får se många underliga djur här under stenarna..
    Ninnispinnis skrev 2009-02-25 16:50:05 följande:
    Blommis, min erfarenhet är att det ena ofta ger det andra. Som du säger, tränar man så har man inte tid att sitta i soffan och oftast inte lust att äta onyttigt efteråt. Motionerar man så blir man slankare och piggare, vilket ger mer energi till att motionera såväl som att ta tag i annat. När man ser resultat på kroppen blir man motiverad att fortsätta, och man blir stolt över sig själv och självkänslan och humöret höjs. Osv, osv...Jag rekommenderar 80/20-regeln, dvs. leva sunt 80 % av tiden, och unna sig att lyxa 20 % av tiden. Det funkar perfekt för mig!*vinkar från soffan där jag ligger med täcke, kudde, dator, bok och tv... Definitivt en 20 %-dag idag *
  • Ninnispinnis

*tar ett stadigt tag i handen och hjälper till att dra uppåt, uppåt, uppåt tills en liten strimma ljus når ögonen*

• passionsblomman

Sjunger: "Havet är djupt! Havet är djuuuupt, nere på botten där är det toppen titta och njuuut"

Men okej då...*greppar handen och sprattlar lite med simfötterna...*

Ninnispinnis skrev 2009-02-25 17:05:24 följande:
    *tar ett stadigt tag i handen och hjälper till att dra uppåt, uppåt, uppåt tills en liten strimma ljus når ögonen*
  • Cantaton

Haha, men du & jag har ju redan setts i all vår kurviga salighet Jobbar du fortf. i Årsta? Jag har ju kontor i Årsta nu för tiden, så vi kanske kan gå lunch- eller efter jobbet-promenader?

passionsblomman skrev 2009-02-25 16:56:44 följande:
    *vinkar tillbaka* på en dag då jag iallafall fick på mig täckisarna -som jag inte kinde knäppa förra året , sedan kunde knäppa och nu inte kan knäppa igen-(fy vad lika det är cantaton! ) och gått ut och gjort snölykta med min son och grillat korv i fina vintern.Diskat ett berg har jag också. Synd att man inte kan bli smal av att engagerat titta på när längdskidåkarna stretar fram på VM...På botten hörni, är det ingé vidare kul......men man får se många underliga djur här under stenarna..
  • passionsblomman

Nä, jag jobbar inte ett skit...(de tog ju och stängde vår avdelning där...) jag vill få besked om starta eget-stöd för att ev dra igång eget, men det är kööööö på af att ens få träffa en handläggare...så jag har kommit av mig lite och med alla influensor och skit, blev jag liksom sittande här mitt i vintern...

Så, jag är mitt ute på landet på andra sidan stan nu på dagarna.
    Men vi kan promenaera och är vi tillsammans i cyberspace.. Jag funderar på att göra enregel: Inget BT förrän jag gått min timme...

...utan er kan jag ju inte finnas så då MÅSTE jag ju gå???

Cantaton skrev 2009-02-25 17:12:47 följande:
    Haha, men du & jag har ju redan setts i all vår kurviga salighet Jobbar du fortf. i Årsta? Jag har ju kontor i Årsta nu för tiden, så vi kanske kan gå lunch- eller efter jobbet-promenader?
  • Cantaton

Äsch då. Jo, jag känner ju till startaeget-planerna.

Om du tror att den regeln funkar så Dock kan det ju vara så att de behöver oss för att få motivation till den där timman vissa dagar...

passionsblomman skrev 2009-02-25 17:17:44 följande:
    Nä, jag jobbar inte ett skit...(de tog ju och stängde vår avdelning där...) jag vill få besked om starta eget-stöd för att ev dra igång eget, men det är kööööö på af att ens få träffa en handläggare...så jag har kommit av mig lite och med alla influensor och skit, blev jag liksom sittande här mitt i vintern...Så, jag är mitt ute på landet på andra sidan stan nu på dagarna.Men vi kan promenaera och är vi tillsammans i cyberspace.. Jag funderar på att göra enregel: Inget BT förrän jag gått min timme......utan er kan jag ju inte finnas så då MÅSTE jag ju gå???
  • passionsblomman

TÄNK om jag kunde få som vana att komma upp och ut och gå TIDIGT på morgonen och så komma hem, duscha , käka frukostgröt och sedan ta mitt kaffe framför datorn...DET vill jag!

( bara det att det FINNSingen morgondödare människa än jag...men jag är MYCKETnatt pigg...)

• Cantaton

Ja, tänk om! Jag skulle nog aldrig greja det... men jag kommer att gå upp en halvtimma tidigare, för att gå en t-banestation o där byta till tvärbanan när det är lite ljusare och varmare ute.

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!