• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Hvidbrud

Tack!!!
    Mikis: När jag läste ditt inlägg om SOL så sken den i samma ögonblick in genom fönstret och på mig! H¨srligt. Men nu är det ju nästan storm!!

Ingenjören: Den var 7,4cm

• ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-02-26 15:41:15 följande:
    Tack!!!Mikis: När jag läste ditt inlägg om SOL så sken den i samma ögonblick in genom fönstret och på mig! H¨srligt. Men nu är det ju nästan storm!!Ingenjören: Den var 7,4cm
    Storm här med.... pluss horisontallt-regn....suck!
    Sicken stor batting!!

Har fått första responsen från tjejerna!!
    Först ut var min kusin som har en 2 årig liten go tjej!
    klart att hon såg direkt vad det var på bilden!!
    Dock så följde det en del förlossningssnack....jag förstår inte hur folk kan vilja prata om sina förlossningar....*brrr*...men det är intressant.....samtidigt som det inte är något man frågar först efter!
  • Hvidbrud

Mamma ringde med en gång och fällde en tår. Gulligt! Hon hade haft sina aningar! Sen ringde brossan och grattade och sa "era jäklar! hur kunde ni hålla det hemligt!" Men glad, såklart, kusinerna kommer ju med 3dagars mellanrum! Deras bebis var 8cm förra veckan! en bjässe! Men nu växer de ju som bara den!

Nä, förlossning är det sista jag vill tänka på nu. Det räcker med bostadsbekymmer och affärsbekymmer... Bebisen ska nog komma ut på det ena eller det andra sättet...

• Ninnispinnis

Aaaahhhh, nymasserad och härligt avslappnad i hela kroppen...

Ska iväg och träna (ska ta det lugnt, jag lovar!) med svägerskan, sen kommer min man hem ikväll.

Usch nä, förlossningen behöver ni väl inte börja tänka på redan nu... Njut av magarna och graviditeten istället!

• Mikabella

Jag är lite avis på ditt liv. Du verkar ha det så fint Ninnis, tränar flitigt, tar hand om dig själv och så verkar du ju vara hur gullig som helst!

Ninnispinnis skrev 2009-02-26 16:27:13 följande:
    Aaaahhhh, nymasserad och härligt avslappnad i hela kroppen... Ska iväg och träna (ska ta det lugnt, jag lovar!) med svägerskan, sen kommer min man hem ikväll.Usch nä, förlossningen behöver ni väl inte börja tänka på redan nu... Njut av magarna och graviditeten istället!
  • Mikabella

Jag blev precis med lurad på hopplektion på ridskolan av min vän Magnus. Tydligen hade de en hopp speciall på torsdagar där vem som helst får hoppa in. Mange var den enda som anmällt sig o man var tvungen att vara minst 4, men fjäsk som vi har (red i samma grupp innan och är väldigt glada o trevliga) för ridskolans instruktörer får vi rida själva! :) Skit kul! 2 pers hopp i 1 timme Håller bara tummaran för att man inte får en galen ponnie bara ...

...ush dåligt samvete...Har inte ridit min egen häst idag...Ursäktar mig med att han hatar regn ännu mer än mig. Han är helt knäpp o kan inte koncenterar sig på något annat än att undvika vattenbölar slippa få regn i ögonen och ve o fasa om det skulle skätta! Han är en RIKTIG fjolla!!!

• ingenjörsbruden

Åhhh va gulligt!! Kusinerna kommer att ha så roligt med varandra!!!

Har ni varit o kikat på fler hus?

Har nu fått reaktion i från hälften av tjejerna!
    Alla grattar o tycker att det är jätteroligt....
    En av mina kusiner grattade så gott men kom sen med tråkiga besked.....hennes sambo har fått testikelcancer o ska akut opereras i nästa vecka, hon har själv fått sparken från jobbet o så läcker huset som ett såll nu när det töat.....
    Man blir ju bara så himla arg!!!
    O samtidigt så är man så tacksam för allt bra o positivt i ens liv. Tråkiga besked får en def att omvärdera sin tillvaro.

• ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2009-02-26 16:35:05 följande:
    Jag blev precis med lurad på hopplektion på ridskolan av min vän Magnus. Tydligen hade de en hopp speciall på torsdagar där vem som helst får hoppa in. Mange var den enda som anmällt sig o man var tvungen att vara minst 4, men fjäsk som vi har (red i samma grupp innan och är väldigt glada o trevliga) för ridskolans instruktörer får vi rida själva! :) Skit kul! 2 pers hopp i 1 timme Håller bara tummaran för att man inte får en galen ponnie bara ......ush dåligt samvete...Har inte ridit min egen häst idag...Ursäktar mig med att han hatar regn ännu mer än mig. Han är helt knäpp o kan inte koncenterar sig på något annat än att undvika vattenbölar slippa få regn i ögonen och ve o fasa om det skulle skätta! Han är en RIKTIG fjolla!!!
    hahahaha, kan se Dubai fjompa sig fram! *hahhahaa*
  • Mikabella

...åh föresten..Är duktig hemmafru idag. 4 plåtar med småkakor i ugnen Mmmm luktar gott.Äter inte dem själv, men det är ju trevlig att ha o bjuda på o det ger ju pluspoäng hos maken

Honungskakor med lime, kanel/kardemummakakor, chokladkakkor med krisp, nörkakor och kokostoppar Duktig va?! Troddde ni inte va? ...knappt så att jag tror det...Älskar laga mat, men baka är sisådär...blir å mycket disk...

• ingenjörsbruden
    Mikabella skrev 2009-02-26 16:39:19 följande:
    ...åh föresten..Är duktig hemmafru idag. 4 plåtar med småkakor i ugnen Mmmm luktar gott.Äter inte dem själv, men det är ju trevlig att ha o bjuda på o det ger ju pluspoäng hos maken Honungskakor med lime, kanel/kardemummakakor, chokladkakkor med krisp, nörkakor och kokostoppar Duktig va?! Troddde ni inte va? ...knappt så att jag tror det...Älskar laga mat, men baka är sisådär...blir å mycket disk...
    Åhh va duktig du är!

Det är SÅ roligt att laga mat o baka i ETT RIKTIGT KÖK!!!!
    Längtar SÅ till vårt hus!!!!! O en riktig tvättstuga!!! *mmmmdrömmermigbort*
    Gillar osså att baka kakor o se andra äta dem! Tårtor däremot....de äter jag gladeligen upp!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!