• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Lady o Lufsen

Tack!
    Jaa du, vad är det för chef?? En chef som gör att en efter en slutar... En DÅLIG chef!!!

Cantaton skrev 2009-02-25 19:43:57 följande:
    GRATTIS!!Vad är det för chen? Om den nya nu tar på sig allt ekonomiskt ansvar!!
  • Cantaton

Trist när det blir så..

Vad är det för jobb du ska börja på? Och när?

Lady o Lufsen skrev 2009-02-25 19:46:42 följande:

Tack! Jaa du, vad är det för chef?? En chef som gör att en efter en slutar... En DÅLIG chef!!!
  • Lady o Lufsen
    Cantaton skrev 2009-02-25 19:49:18 följande:
    Trist när det blir så..Vad är det för jobb du ska börja på? Och när?Lady o Lufsen skrev 2009-02-25 19:46:42 följande:
    Börjar som boendestödjare med specialkompetens inom Autism/Neuropsykiska funktionshinder- mycket spännande!
    Börjar...eller rättare sagt ska vara färdigintroducerad den 1:a April...dom ville ha (give or take) 50 timmars intro under hela Mars månad...men trots samtal från nya chefen till den nuvarande så fick jag bara loss 30.5...hon har haft två och en halv månad på sig att ersätta mig men det har hon inte gjort? Inte kan det vara mina bekymmer???
    Ska ha ytterligare ett samtal med min nya chef imorgon så att hon får trycka på...
  • Ninnispinnis

Åh, vilken fin lykta Blommis! Tack, det ljuset behövde jag

Den där promenad/BT-regeln tror jag stenhårt på! Speciellt om du kan få till morgonpromenader. Är också sjukt morgontrött, och har svårt att motivera mig till att gå upp om jag inte måste, men morgonpromenader gör mig härligt pigg! Så skönt att ha dagens motion avklarad innan man ens har hunnit reflektera över det. Det går ju lika bra med förmiddagspromenad, bara du tar det så fort du vaknar Hejar på er! *gör vågen och skriker hejaramsor*

Nu har jag sovt ett par timmar i soffan , och ska nu förflytta mig till sängen...

Kram!

• Ninnispinnis

Glömde säga, den enkla psykologin med först plikter/jobb/slit, och sedan belöning funkar ypperligt på mig!

Ett annat tips: skriv er planerade motion här så är det mycket svårare att hoppa över det sen. Då måste man ju förklara varför man skippar det, vilket blir jobbigt. Då är det mycket troligare att det blir av!

• Hvidbrud

Godmorgon snäckor!
    Vilken fin snölykta, passion! tror det var typ 23år sen jag såg en på riktigt! De ger verkligen (med e, för det gör inte ont) ett så vackert ljus och skön stämning! VAr det den du och din son gjorde igår till korvgrillningen? (Hur mysigt låter inte det!?)
    Har är det barmark och grått. Vita vintrar? Nä, grå blåsiga vintrar. Inget vidare för humöret...

MEN! Snart ska vi på UL... Åh, lite nervös är jag allt. HAr inte sovit så gott... Ska möta maken om 1½timme.

Börjar få lite lust att simma igen... men det är ju så kallt i vattnet... och min belöning (ja jag är begåvad med samma psykologi som Ninnis!) var att basta tills märgen kokte. Det kan jag ju inte nu, med bebis i magen. Den tåler ju inte att bli varm. Borde komma på en annan belöning...

• Ninnispinnis

I helgen när vi var i Sthlm snöade det massor, och man man gjorde en jättefin snögubbe, komplett med morotsnäsa och allt Men nere i Skåneland är stort sett all snö borta nu...

Lycka till, Hvidis, ser fram emot att se pyret sen! Åh, vad spännande! (med ä, fast det gör inte ont?? )

• Ninnispinnis

man man? mIn man ska det vara... BARA MIN!

• Hvidbrud

Hi hi!! Ja jag har MIN! nej, ont gör det nog först lite senare... (nä, det vill jag inte tänka på!) (AJ!)

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!