• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman

I know! Usch! Jag åt ju tårta med sonen igår...inte EN bit heller...

HUR ska man kunna gå ner 20 kg när det finns så många goda saker att baka och smaka!

Pumpkin skrev 2009-02-18 19:10:07 följande:
    passionsblomman: Feeeegis
  • Pumpkin

Är det någon som vet om man kan gå till Posten och få ett brev stämplat där och då? Inlämningen av tentan är nämligen på fredag, och om man skickar den med post är det stämpeldatumet som gäller. Då vill man ju vara säker på att kuvertet blir stämplat den dagen liksom...

• Ninnispinnis

Braspanna?? Springformar?? Långpanna vet jag vad det är, men...

*skäms lite och känner mig som en dålig husfru*

• ingenjörsbruden
    Pumpkin skrev 2009-02-18 19:34:52 följande:
    Är det någon som vet om man kan gå till Posten och få ett brev stämplat där och då? Inlämningen av tentan är nämligen på fredag, och om man skickar den med post är det stämpeldatumet som gäller. Då vill man ju vara säker på att kuvertet blir stämplat den dagen liksom...
    Japp det går finfint om du går till ett ställe som lämnar ut paket o även tar emot paket....där brukar det gå jättebra att knata in o få stämplat.

Ninnis: don´t be.....bara jag som har knasigt namn på långpanna
  • Ninnispinnis

Tack, det var bara det jag ville höra

ingenjörsbruden skrev 2009-02-18 21:12:37 följande:
    Ninnis: don´t be.....bara jag som har knasigt namn på långpanna
  • Pumpkin

Ingenjöris: Ah, skönt. Då kan jag i så fall knata ner till Posten eller Ica när det är dags. Tur. 

Ninnis: Inte lätt att hålla reda på allt Springform är en sån där form som man kan ta av kanterna på, så man bara har plattan i botten kvar. Vanligt att använda till kladdkaka t ex

Det här med att kunna shoppa på nätet är ju verkligen livsfarligt. Nu har jag tröstshoppat 3 kiänningar i ett nafs!

• Ninnispinnis

Aha, en "pajform med avtagbara kanter"!

Pumpkin skrev 2009-02-18 21:18:44 följande:
    Ninnis: Inte lätt att hålla reda på allt Springform är en sån där form som man kan ta av kanterna på, så man bara har plattan i botten kvar. Vanligt att använda till kladdkaka t ex
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!