• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Instämmer med Ninnis och ropar:

"JA, det ska du! Heja heja heja!" *vänster vänster, vänster höger vänster*

• MV85

Mikabella: hej hej söta du som tänker på mig
    Saker och ting går upp och ner, just nu kan jag ärligt säga att jag inte planerat ett dugg nytt till bröllopet för det känns så otroligt avlägset... vet att det inte är det egentligen (nästa år är ju inte såååå långt borta) men känslan blir den när det är mycket i vardagen som bråkar och inte vill sig...
    Har i alla fall fått klart att det inte blir bebis nu... skönt det, även om det istället skapat än mer press på mina cellprover som redan visat på förändringar och därför görs om titt som tätt...
    O så har vi min rygg... som antagligen aldrig kommer bli helt bra - o jag som behöver komma iväg o jobba! Jag blir tokig på att inget göra längre, har tappat all motivation att ens städa och laga mat då jag inget gör - och för mig finns det inget som får mig så inaktiv som att inget göra...
    Ska antagligen börja jobba till månadsskiftet, fast läkarna avråder det.. Jag pallar inte längre att bara gå hemma o tänka på hur fel min kropp beter sig, sakna m2b, och känna mig hopplös, plus inte veta om jag får några pengar eftersom försäkringskassan bråkar o inte vill betala ut....

Vad gäller träffen vet jag inte om jag kan, det beror på om det funkar att jobba med min rygg när jag kommer igång, och i så fall om det är en vecka jag är "off" eller inte.

Så.. nu har jag fått gnällt lite oxå.. hmmmm

• ingenjörsbruden
    Sorry Ninnis!

Ähummm...tjejer...vi får nog ta o träna lite på att marschera märker jag.....

Den 27 mars bör det ju vara tinat även i falkenberg tycker jag!! Pitbullen klarar det galant är jag helt övertygad om!

Åhhh stackars MV85...det är SÅ tradigt när man vill men inte får jobba!!!
    skickar en *BAMSEKRAM*
  • ingenjörsbruden

Nu vill jag ha lite råd...sitter o funderar på vår kommande 30+35årsfest.....

Har tänkt ha buffé, catering för jag pallar inte laga mat till 40-50 pers.

Har kollat på en del ställen o det verkar lovande....MEN ingen har med efterrätt i priset.

Så jag funderar på om det är tekniskt möjligt (till så många gäster) att göra tårtor själv (typ den som Hvidis o jag gjorde för ett tag sen) eller man ska göra lite efterrättsbuffé med fruktpajer, några tårtor, fruktcocktail, grädde...osv?

Sen dricka.....har funderat på att åka till danmark eller tyskland o handla.....men hur mkt ska man köpa? Måste så klart köpa både rött o vitt vin, öl samt läsk o vatten.....men ska man köpa en massa sprit till drinkar o så? Det är ju så mkt olika grejor som ska i......tycker att det borde räcka om vi har grejor till 5-10 olika sorters drinkar eller?

Hvidis: Du som har bra koll i danmark....vart köper danskarna sin sprit billigast?

Vad tycker/tror ni?

• MV85

ingenjörsbruden: Det är tradigt, och framför allt för mig - destruktivt.
    Dessutom behöver vi pengarna... Vi ska köpa hus, o vi ska ha råd med ett bröllop som kommer hamna i de sexsiffriga.. Så jag vill jobba!!!
    Men men.. ska som sagt göra en tripp upp till Norge vid månadsskiftet så får vi se om det funkar eller inte...

• ingenjörsbruden
    MV85 skrev 2009-02-18 13:28:42 följande:
    ingenjörsbruden: Det är tradigt, och framför allt för mig - destruktivt.Dessutom behöver vi pengarna... Vi ska köpa hus, o vi ska ha råd med ett bröllop som kommer hamna i de sexsiffriga.. Så jag vill jobba!!!Men men.. ska som sagt göra en tripp upp till Norge vid månadsskiftet så får vi se om det funkar eller inte...
    Hoppas verkligen att det kommer att funka!
  • Mikabella

Du är galen Är avis!!

Pumpkin skrev 2009-02-18 13:34:43 följande:
    Ingenjöris: Tja, jag bakade tårta till 70 personer till bröllopet så... Det är fullt möjligt!
  • ingenjörsbruden
    Pumpkin skrev 2009-02-18 13:34:43 följande:
    Ingenjöris: Tja, jag bakade tårta till 70 personer till bröllopet så... Det är fullt möjligt!
    Hahhahaa jag visste att det var tekniskt möjligt!!

Hur gjorde du? Färdiga bottnar?
    Hur många tårtor gjorde du?
    Olika sorter?
    Tycker att det är roligt att göra tårta...så jag är inte svårflörtad på att göra tårta till 40-50 pers!!
    Klagar maken så säger jag bara....Men Pumpkin gjorde tårta till 70 gäster på sitt eget bröllop!!
  • Pumpkin

Mikis: Haha, kanske lite
    Har förresten inte fått något besked om de andra jobben än, men det ska nog gå bra

Ingenjöris: Färdiga bottnar? Är du galen?! Till bröllopet?! Nej nej, här bakades det from scratch. Gjorde 4 stora tårtor = 8 stora bottnar.

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!