• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • passionsblomman

Jäkligt skönt att höra efter vår avslutning på dagen igår härhemma...

ingenjörsbruden skrev 2009-02-17 11:21:34 följande:
    Förhållanden är inte rosenrosa o romantiska hela tiden...det går inte...sen får folk säga vad de vill...men ALLA har diskussioner! Vi hade världens diskussion igår....jag som byggnadsingenjör tycker att mannen(elingenjör) kan försöka gå till mig först när han har byggfrågor o sen om jag inte kan/vet så är det självklart svärfar som gäller (osså bygging)....men NÄ....det fattar inte mannen...han tror att jag är grinig o avis för att han har ritat väggkonstruktionen.....han fattar inte att det INTE är den biten.....jag blir rätt lack när han ringer o belastar hans stackars pappa med rätt triviala frågor som jag kan svara på.....(svärfar blev nästan utbränd när han byggde hus till sin andre son)...dessutom så har svärfar tyckt att det vore jättebra om jag kunde hjälpa/göra konstruktionen=avlasta honom.....han hade såklart skullat granska osv....men det hade blivit lite mindre jobb för honom.....Maken har suttit vid caddatorn hemma o ritat upp väggarna så jag har ju INTE kunnat göra ngt med dem själv....suck!Följdaktligen så har jag fixat MASSOR med hushållsarb.....lagat mat, tvättat, diskat, städat osv....för jag resonerar som så att vi båda jobbar för VÅRT hus.O när jag försöker förklara så bara går han.....in på toa o tvättar händer.....in i vardagsrummet där tv:n brusar.....så hur i HELVETE vill han att man ska kunna förklara?
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-17 11:23:57 följande:
    Jäkligt skönt att höra efter vår avslutning på dagen igår härhemma...
    Skrev ett meddelande till dig....
  • ingenjörsbruden

O vet ni....det värsta är att maken tror att jag är SUR...så då blir han SUR (typ i förebyggande syfte eller nåt).....problemet är att jag är LEDSEN!! JÄVLA PUCKO!!!!

*tssss* killar är INTE bra på känslor..... *SUCK*

• passionsblomman

*SUCK*

ingenjörsbruden skrev 2009-02-17 11:29:55 följande:
    O vet ni....det värsta är att maken tror att jag är SUR...så då blir han SUR (typ i förebyggande syfte eller nåt).....problemet är att jag är LEDSEN!! JÄVLA PUCKO!!!!*tssss* killar är INTE bra på känslor..... *SUCK*
  • Ninnispinnis

Ingenjöris, har skrivit i andra tråden till dig, men sammanfattningsvis så känner jag igen mig!

Och nej, inte ens på BT är alla förhållanden puttenuttigt romantiska hela tiden...

• ingenjörsbruden
    Skönt att höra att man inte är ensam om surande karl när man är ledsen!

Hvidis: Det är en bit ut till Österlen, men det måste ju vara bra med lite seeightseeing när ni tänkt flytta hitåt!
    Du låter så lugn när du skriver att ni har 3 månader kvar....jag hade haft panik tror jag....

Cantaton: usch...låter inget vidare....skönt att du fixat merparten.
  • Hvidbrud

Åååååh!! Kunde inte säga det bättre.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-17 11:29:55 följande:
    O vet ni....det värsta är att maken tror att jag är SUR...så då blir han SUR (typ i förebyggande syfte eller nåt).....problemet är att jag är LEDSEN!! JÄVLA PUCKO!!!!*tssss* killar är INTE bra på känslor..... *SUCK*
  • passionsblomman

Hihi! Jag märker att mitt utbrott i alla era inboxar inte var så jäkla unikt ändå...

Hvidbrud skrev 2009-02-17 13:01:01 följande:
    Åååååh!! Kunde inte säga det bättre.
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-17 13:18:22 följande:
    Hihi! Jag märker att mitt utbrott i alla era inboxar inte var så jäkla unikt ändå...
    *hihihi* Nä inte är det unikt....känns kanske bättre o höra om andras byk/problem....än bara sympati!

Kom på detta som t-shirts tryck

Man hantera känslor = elefant i kylskåp

• Ninnispinnis

Nej, det är knappast unikt! Och det kan kännas skönt att inse det ibland. Att man inte är ensam om att bråka alltså. Speciellt på ett forum där många trådar går i romantikens rosenröda tecken...

Ingenjören, när ska du starta ditt t-shirtföretag egentligen???

*paxar den första tröjan, oavsett tryck*

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!