• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Haha, tack. Det är faktiskt tagit i studio av en proffsfotograf...
    (Marknadsföringsbilder)

Pumpkin skrev 2009-02-16 13:26:11 följande:
    Cantaton: Jättefint foto! Du ser ut som en fotomodell back in the days (OBS! en komplimang alltså) Jobbigt när det strular sådär, då är man glad att det finns människor har huvudet med sig.   Här har jag precis smällt i mig en halv pizza till lunch, den blev kvar efter gårdagens bakismiddag (det var maken som var bakis, jag ville bara ha pizza och tyckte det lät som en bra ursäkt ). Är suuupermätt nu!
  • Cantaton

Namnam Fast jag är en sådan person som gillar varm bea

Ninnispinnis skrev 2009-02-16 13:30:13 följande:
    Nu ska jag också äta lunch bestående av resterna från gårdagens middag, dvs oxfilé med potatisgratäng och kall bea... Mums på en måndag!
  • passionsblomman

Näää, det är en av de få saker jag inte gillar så värst...

Ninnispinnis skrev 2009-02-16 14:14:39 följande:
    Varm bea, kall bea, any bea!
  • Hvidbrud

Vi nådde aldrig dit... Körde runt söder om malmö och kollade lite hur det ser ut i olika små samhällen, var vi kunde kunna tänka oss att bo. Det var jätte mysigt att drömma ihop!
    Husen vi tittade på var inte det vi sökte, men vi kollar vidare! Vi har ju 3 mån innan vi ska flytta här ifrån.

ingenjörsbruden skrev 2009-02-16 12:00:52 följande:
    Hvidis: Stod stenarna kvar i Kåseberga?! Hur blev trippen?
  • Cantaton

Usch, nu har jag suttit och gjort (större delen av) agendan till morfars begravning. Väldigt deprimerande.

• Ninnispinnis

JAAA, söder om Malmö is the place to be!

Hvidbrud skrev 2009-02-16 21:17:08 följande:
    Vi nådde aldrig dit... Körde runt söder om malmö och kollade lite hur det ser ut i olika små samhällen, var vi kunde kunna tänka oss att bo. Det var jätte mysigt att drömma ihop!Husen vi tittade på var inte det vi sökte, men vi kollar vidare! Vi har ju 3 mån innan vi ska flytta här ifrån.
  • Ninnispinnis

Usch då, Cantaton, det låter inget vidare... Styrkekram!

• ingenjörsbruden

Förhållanden är inte rosenrosa o romantiska hela tiden...det går inte...sen får folk säga vad de vill...men ALLA har diskussioner!
    Vi hade världens diskussion igår....jag som byggnadsingenjör tycker att mannen(elingenjör) kan försöka gå till mig först när han har byggfrågor o sen om jag inte kan/vet så är det självklart svärfar som gäller (osså bygging)....men NÄ....det fattar inte mannen...han tror att jag är grinig o avis för att han har ritat väggkonstruktionen.....han fattar inte att det INTE är den biten.....jag blir rätt lack när han ringer o belastar hans stackars pappa med rätt triviala frågor som jag kan svara på.....(svärfar blev nästan utbränd när han byggde hus till sin andre son)...dessutom så har svärfar tyckt att det vore jättebra om jag kunde hjälpa/göra konstruktionen=avlasta honom.....han hade såklart skullat granska osv....men det hade blivit lite mindre jobb för honom.....
    Maken har suttit vid caddatorn hemma o ritat upp väggarna så jag har ju INTE kunnat göra ngt med dem själv....suck!
    Följdaktligen så har jag fixat MASSOR med hushållsarb.....lagat mat, tvättat, diskat, städat osv....för jag resonerar som så att vi båda jobbar för VÅRT hus.

O när jag försöker förklara så bara går han.....in på toa o tvättar händer.....in i vardagsrummet där tv:n brusar.....så hur i HELVETE vill han att man ska kunna förklara?
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!