Förhållanden är inte rosenrosa o romantiska hela tiden...det går inte...sen får folk säga vad de vill...men ALLA har diskussioner!
Vi hade världens diskussion igår....jag som byggnadsingenjör tycker att mannen(elingenjör) kan försöka gå till mig först när han har byggfrågor o sen om jag inte kan/vet så är det självklart svärfar som gäller (osså bygging)....men NÄ....det fattar inte mannen...han tror att jag är grinig o avis för att han har ritat väggkonstruktionen.....han fattar inte att det INTE är den biten.....jag blir rätt lack när han ringer o belastar hans stackars pappa med rätt triviala frågor som jag kan svara på.....(svärfar blev nästan utbränd när han byggde hus till sin andre son)...dessutom så har svärfar tyckt att det vore jättebra om jag kunde hjälpa/göra konstruktionen=avlasta honom.....han hade såklart skullat granska osv....men det hade blivit lite mindre jobb för honom.....
Maken har suttit vid caddatorn hemma o ritat upp väggarna så jag har ju INTE kunnat göra ngt med dem själv....suck!
Följdaktligen så har jag fixat MASSOR med hushållsarb.....lagat mat, tvättat, diskat, städat osv....för jag resonerar som så att vi båda jobbar för VÅRT hus.
O när jag försöker förklara så bara går han.....in på toa o tvättar händer.....in i vardagsrummet där tv:n brusar.....så hur i HELVETE vill han att man ska kunna förklara?