• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Cantaton

Mm, jag förstår det

passionsblomman skrev 2009-02-14 23:04:09 följande:
    Det var jag.... Jag har också sålt blommor hela dan Cantaton!Jag är så trött nu så det behövs ingen pickalurv... det är lite yrsligt ändå...*Kramar allihop på Alla Hjärtans Dag!*Mrs D to be skrev 2009-02-14 19:42:36 följande:
  • ingenjörsbruden
    lite i efterskott på Alla hjärtans dag!

Maken trillade hem 4.30 på lördagsmorgonen....jag vaknar bara halvt o säger:
    -"Jag kommer hem senast 01"....Eller hur? Fnissar o somnar om direkt!
    Visste att han skulle bli sen...så det var extra roligt att "tetas" lite!

Låter som att ni alla har haft jätteromantiskt o mysigt i helgen!!!
    Vi firade min pappa på lördagen...kom hem vid 17...städa hela lgh...åt ica-pizza m extra mozzarella, kronärtskocka o oliver.
    O tittade på en film.....i går söndag så var vi hos svärisarna hela dagen o fixade med ritningar på huset o så....blev köttbullar o pot.mos i gårkväll....så så mkt romantik har det inte blivit här...men jag fick en ask med tryfflar o maken fick en Anton Berg-ask av mig! Har skjutit romantiken till nästa helg när vi ska fira 2 månader som gifta!
  • Cantaton

Mysigt det låter Själv var jag på en skivreleasekonsert på Nybrokajen 11 och sedan sjöng jag på en Taizémässa i kyrkan igår. Tittade sedan på Beck som sambon höll på att titta på och insåg att den försvunna personen i filmen bodde i min fasters hus... Dvs att filmen var inspelad i hennes hus. Hade alldeles glömt att de hade haft ett filmteam hemma - och har aldrig haft en aning om att det var just Beck som hade filmats.

Nu har jag äntligen kommit upp ur sängen efter att ha fått frukost på sängen

• Mrs D to be

ååå nu ska jag snart och jobba är bara ledig tors denna vecka annasr ska jag jobba varje dag fram till måndag :S komer jäspa lite tror jag *hihi*

• Cantaton

Jag kom till jobbet för en stund sedan. Mina horoskop (både österländskt och västerländskt) säger att jag ska få mycket gjort idag, och jag var rätt taggad när jag åkte hemifrån, men så fick jag ett samtal och blev arg och tappade all energi.

Jag beställde nämligen massa kontorsgrejer förra veckan - trodde att paketen skulle skickas till ICA, men skrev att de skulle skicka en avisering (vilket kostade extra), bara i fall att det faktiskt var så att de skulle köra ut paketen. Jag sitter ju i en butikslokal ut mot gatan, och vill ju gärna vara där så att de inte ställer grejerna öppet på trottoaren.

Men så ringer en kvinna från Postens sortering och säger att paket som ska till mig har kommit i retur och ska skickas tillbaka till avsändaren, för att brevbäraren inte hittade mitt företag på angiven adress. Hallå, hur hade de tänkt få ner två stora paket genom ett brevinkast hur som helst?! Schysst av kvinnan att ringa i alla fall, hon tyckte att det var så onödigt att paketen skulle gå tillbaka när mitt telefonnummer fanns angivet på paketen. Nu skulle hon i alla fall se till att de blev skickade till ICA här i närheten. Tacksam för snälla människor! Även om jag ju blev irriterad... Betalar extra för avisering och så kom någon brevbärare en måndagmorgon när jag inte är där, trots att ingen meddelat något. Gah. Men det löser sig ju!

• Ninnispinnis

Cantaton, jag såg Beck. Vilket fint hus din faster bor i Häftigt att de har spelat in filmen där!

• ingenjörsbruden

Mikis: Hur var nu helgen?! Ni måste haft helt underbart väder iallafall!!

Hvidis: Stod stenarna kvar i Kåseberga?! Hur blev trippen?

Cantaton: Suuuuuck!! Sicket strul!!! Hade liknande incident i jan.....hade skrivit att kontorspapper skulle lev SENAST 8 jan.....men de körde ut det 23 dec ändå.....SUCK! ÄR det lönt att skriva ngt meddelande när de ändå inte läser?!
    Väldigt snällt att du blev uppringd innan de skickat tillbaka allt!

Nä nu ska jag nog försöka värma lite mat!
    I´ll be back!!

• Cantaton

Ninnis: Mm, det är jättefint. Dessutom har de finare möbler och gardiner än de TV-teamet hade satt upp, haha

ingenjören: Man kan ju undra vad meddelandena spelar för roll, ja.

Nu ska jag värma på lite mat

Ninnispinnis skrev 2009-02-16 10:57:51 följande:
    Cantaton, jag såg Beck. Vilket fint hus din faster bor i Häftigt att de har spelat in filmen där!
  • Pumpkin

Cantaton: Jättefint foto! Du ser ut som en fotomodell back in the days (OBS! en komplimang alltså)
    Jobbigt när det strular sådär, då är man glad att det finns människor har huvudet med sig.

Här har jag precis smällt i mig en halv pizza till lunch, den blev kvar efter gårdagens bakismiddag (det var maken som var bakis, jag ville bara ha pizza och tyckte det lät som en bra ursäkt ). Är suuupermätt nu!

• Ninnispinnis

Nu ska jag också äta lunch bestående av resterna från gårdagens middag, dvs oxfilé med potatisgratäng och kall bea... Mums på en måndag!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!