• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mikabella

Åhh nu blir jag avis oxå... Crosstrainer! LYX att få ha en hemma!!!

Fast lite skönt att e att någon annan inte heller är avslappnad, ifas och har det lite kinkigt...

Skickar lite "heja dig du fixar det och som belönig får du äta glass o mysa i soffan hur mycket du vill(innan crosstrainern kommer vill säga )- kramar!

Mrs D to be skrev 2009-02-17 17:29:43 följande:

gud i himmelan jag är så översterssad över allt orkar inte ens skriva om det.. men idag har jag fortsatt på praktiken och fått berömm.. sedan att endel saker gick åt helvete va ju en annan femma å andra sidan va det inte några lätta patienter att handskas med. hua men nu är allt löst!! Och idag har jag beställt min crosstrainer som jag får io födelsedagspressent/julklapp kommer nästa vecka *hoppar* nu ska fläsket brinna!! ellerhur mikkis!!
  • passionsblomman
    *omedelbar BAMSEKRAM ögonaböj*
    Mikabella skrev 2009-02-17 18:44:20 följande:
    Hej...Kan jag få lite kramar? lite kall, putt och ynklig. Fy idag är inget skoj. Varför kan man inte alltid få vara på topphumör och känna sig fin och piffig? Blä...jag känner mig mer som en bulldog än en pitbull just nu... Gnäll gnäll, ja jag fiskr..skämms lite, men jag vet hur mysigt uppiggande era kramar är ju...Beroende framkallande...
  • Mikabella

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Jag går på detox så jag får bara äta präktiga saker som kokta grönsaker, nada socker och kött, vin eller ost ska vi inte änns prata om... MEN min mage kommer tacka mig och jag vet ju att jag kommer känna mig pigg och fräch på måndag när jag äntligen får äta vad jag vill igen...Fast då är jag väl ändå bara sugen på blomkål kan tänka...Pust...Sparar du en portion i frysen till mig?

Ikväll blir det ugnsrostade timjankryddade rotfrukter med harissakryddad kyckling som serveras med en fetaostkräm som där är rivet apelsinskal i(otippat gott faktiskt)!
    [/citat]

• Mikabella

TACK! Värmen stiger

passionsblomman skrev 2009-02-17 18:47:32 följande:
    *omedelbar BAMSEKRAM ögonaböj*
  • passionsblomman

Hur gör man sådan där detox då? och hur länge? är det bra om man ska "avsockra sig" som jag kallar det?

Mikabella skrev 2009-02-17 18:50:39 följande:
    Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!! Jag går på detox så jag får bara äta präktiga saker som kokta grönsaker, nada socker och kött, vin eller ost ska vi inte änns prata om... MEN min mage kommer tacka mig och jag vet ju att jag kommer känna mig pigg och fräch på måndag när jag äntligen får äta vad jag vill igen...Fast då är jag väl ändå bara sugen på blomkål kan tänka...Pust...Sparar du en portion i frysen till mig?Ikväll blir det ugnsrostade timjankryddade rotfrukter med harissakryddad kyckling som serveras med en fetaostkräm som där är rivet apelsinskal i(otippat gott faktiskt)![/citat]
  • Mikabella

Utmärkt! Det är verkligen jätte bra!! Man blir liksom nollställd. Magsäcken krymper till en mer "normal"storlek och man känner sig såå lätt och frisk efteråt. Det är bla pga av sockret jag gör det.

Min kropp är inge bra på att bryta ner kolhydrater, fett o socker om jag inte tränar väldigt mycket, så nu när det är så kallt får jag hjälpa den lite..

Antingen kö jag en 7-dagars renkur Cambridge, faktiskt riktigt bra, goda och mättande, jag kan inte riktigt gå renkur på Cambridge just nu, för då blir jag för smal, så jag kör istället en så kolhydrat, fett, socker-fri 10 dagars-"kur" Jag dricker grönsaksbuljong till frukost eller Cambridgpulver, äter en lunch på tex kyckling med kikärtor, bönor och linser, buljong till "mellis", dricker MASSOR av grönt the och äter sen en proteinrik kvällsmat. Det viktigaste är nästan att det är små mättande portioner som jag äter SAKTA! Motionerar med 20 min löp alt. 40 powerwalk varje morgon, rider Dubai (tränar inför första dressyr tävlingen nu , och kör ett 30 min sit-up/push-up/rygglyfts-pass 3-4 gånger i veckan.

Jag vet jag är lite jobbig, MEN arbetslösheten o stressen över den gör att jag MÅSTE. Jag blir sååå rastlös, vilket leder till att jag börjar småäta som leder till magen sväller till en badboll och att jag tillslut inte änns kan titta på mat utan att få kramper...Pust...lite jobbigt, men det är enda sättet att få kroppen att funka

passionsblomman skrev 2009-02-17 18:58:26 följande:
    Hur gör man sådan där detox då? och hur länge? är det bra om man ska "avsockra sig" som jag kallar det?
  • Mikabella

www.viktklubben.nu. Här köper jag mitt CB-pulver...Ifall du undrar. Man behöver ju inte köra ren-kur utan kan byta ut ex frukosten om man slarvar med den eller vet med sig att man inte kommer hinna äta en bra lunch...Vilket ofta leder till konsumtion av socker i någon form, tex vittbröd, kexchoklad, bulle...o socker vill vi undvika!! Sockersjukan vik hädan, här har du inget att hämta!!

• Hvidbrud

*Jättesuperhårdmyspyskrammedvarmahändertittarpådigochsägermenmikkisdusomärsåstrålandevackersomsolenpåenmolnfridagövergnistrandevitsnökomåfårduengosekramtillochsesåsnartkandusesjälvhurfinohvackerduär*
    Varför inte bada lite badkar med en god badolja typ laendel/rosmarin och göra en inpackning och få värmen helt in i märgen? Det är alltid en del i en bra detox! (gärna med lite epsonsalt i)

Mikabella skrev 2009-02-17 18:44:20 följande:
    Hej...Kan jag få lite kramar? lite kall, putt och ynklig. Fy idag är inget skoj. Varför kan man inte alltid få vara på topphumör och känna sig fin och piffig? Blä...jag känner mig mer som en bulldog än en pitbull just nu... Gnäll gnäll, ja jag fiskr..skämms lite, men jag vet hur mysigt uppiggande era kramar är ju...Beroende framkallande...
  • passionsblomman

Oj! Ja detta bör nog provas...

...sa hon som låtit sonen välja fritt på sin födelsedag, så vi mosr i oss alla sockriga och feta saker han vet tror jag...

Jag börjar inte ikväll iallafall...

• Ninnispinnis

Mikis - Kraaaaaaaaam! Dressyrtävlig? Åh vad kul! Det ÄR helt ok att känna sig lite nere ibland. Du peppar alltid oss när vi behöver, så det är klart att du ska få pepp och kramar när du behöver det! *peppochkramochjagtyckerduärduktigsomdetoxarochmotionerarsåbra*

Ingenjöris - Martyr is my middle name!

Hvidis - Vilket fint omdöme du fick i artikeln! Superkul! *stolt* Hårda tag, förresten?!

Mrs D - Vill också ha crosstrainer! Tar gärna emot en utvärdering när du har provat ett tag

Blommis - Vi har också önskemat som tradition i vår familj, det brukar inte direkt bli smalmat då...

Pumpkin - Lycka till med tentan! Pepp pepp och heja heja!

Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!