• Mikabella

Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!

Hej alla fina tjejer. N u startar jag en tråd för alla som vill ha stöd, uppmuntran, vill dela med sig av glada händelser, vill berömma, stötta och ge middagstips till varandra. Ja allt m an kan tänka sig helt enkelt. En-må-bra-när-det-är-lite-grått-ute-tråd! Välkomna!

• Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!
  • Mikabella

Åh vad bra!!! Ser verkligen fram emot att få träffa er!

Kan
    Ingenjörsbruden
    Hvidbrud
    Mikis

Ninnispinnis
    Cantaton
    Mrs D
    Pumpkin
    Passionsblomman
    MV85

Tack för igår sötnosar. Idag känns allt mycket bättre. Är såååå tråkigt att ha "sånnadäringa" "pissvadtråkigtobläalltidär"-dagar.

Ninnis. Tack. Jag är redan super nervös inför tävlingen...Ush..har inga bra tävlingsnerver..Har ju bara tävlat ponnie innan o dett blir första "vuxna"tävlingen...

Hvidis: Om jag hade haft ett badkar...Buhu! Det är det enda som verkligen saknas mig. Efter ditt meddelande igår så tittade jag med min sötaste min på maken o han började mått, planera och leta på internet. Gullig!

Ingenjöris: Jag älskar oxå bönor o baljväxter! Mmmmm! MEN...när man inte "får" äta annat blir det plötsligt inte lika roligt...Gräset är ju alltid grönare på andra sidan...eller rättare sagt på makens tallrik..

Passionis: Åhhh ÄLSKAR ursäkter som födelsedag Hihi då får man inte så dåligt samvete. Sägt till när/om du ska köra en kur så skickar jag gärna lite tips o recept.

Mv85: Hur leker livet? Hur känns det? Konstigt? Tänker på dig.

Pumpkin: Hur gick det med jobbintervjun? Är du fortfarande tvungen att sortera dendumma reklamen?

Mrs D: Du...var det du som tipsade om tillskott till hästar så att deras hovar blir bättre? Dubais hovar är KATASTROF! Fattar nada...Sprickor och de växer lite dåligt Hur gick det för er?

Cantaton: Jätte fint kort! Du har så söta kinder! Roligt att ditt företag verkar ha kommit igång riktigt bra. Trivs du på ditt lilla kontor? Fick du ihop Ikea möblerna?

Har bra självförtroende men när det kommer till ridningen är jag väldigt duktig på att trycka ner mig själv i ridstövlarna. Höga krav och osäker..Vill ju liksom inte behöva skämmas för att min häst inte går så fint eller så...Hästfolk kan ju ofta vara lite kritiska och taskiga...INTE alla, lång ifrån, men branchen är full av folk som gärna trampar på andra för att själva komma i bättre dager Nån hästtjej som känner samma här inne?

• Ninnispinnis

Mikis, när är tävlingen? Vi kanske ska komma dit och visa de stroppiga hästmänniskorna att man inte trampar på en pitbull ostraffat?

*ser framför mig hur Mikis kommer marcherande först, med oss andra i bredd efter, samtliga med mycket kaxiga miner, vilket får hästfolket att ställa sig och buga när vi går förbi*

• Cantaton

Jomen verkligen! Han är ljuvlig, min älskling (som f.ö. inte är min m2b inplanerat, men troligtvis )

Ninnispinnis skrev 2009-02-18 10:12:14 följande:
    Det finns kanske en anledning att ditt ex är just ditt ex och din m2b just din m2b...
  • Cantaton

Tack Haha, min sambo älskar just kinderna.

Det har kommit igång bra, jag har fullt upp hela dagarna, och ändå känner jag inte att jag tjänar några pengar.. Lite skumt. Men det är väl för att mycket är provisionsbaserat eller längre fram i tiden. Just nu känns det som om jag sitter och jobbar gratis, liksom. Igår fick jag dock ett avtal som var på timme under våren, vilket var väldigt skönt. Även om det bara rörde sig om 12 timmar så är det ändå 12 timmar som jag kan räkna med.

Jag trivs nästan på kontoret. När jag kom hit var det ju så enormt mycket hål i väggarna (och är fortfarande), så jag vill göra något åt det innan jag verkligen gör iordning. Brorsan kommer imorgon kväll och hjälper mig att spackla igen hålen. I helgen eller nästa vecka ska vi slipa och måla.

Sedan kan jag äntligen sätta upp vettiga hyllor, få in soffan (för just nu ser det jättetomt ut) och göra fint i skyltfönstret. Har tänkt ha ett notställ med kärlekssånger uppslagna på, lite tackkort från brudpar vars bröllop jag sjungit på och lite sånt. Eller det var i alla fall min tanke när jag flyttade in. Nu har jag suttit här ett tag och insett att det går förbi väldigt många mammor och pappor med barnvagnar, så egentligen kanske jag borde satsa på en dopskyltning istället.

IKEA-möblerna jag köpte monterade jag ihop på en gång, så de står uppe

Jag är ingen hästtjej, men det du beskriver kan ju lätt överföras till andra branscher, så jag förstår dig..!

Mikabella skrev 2009-02-18 10:12:51 följande:
    Cantaton: Jätte fint kort! Du har så söta kinder! Roligt att ditt företag verkar ha kommit igång riktigt bra. Trivs du på ditt lilla kontor? Fick du ihop Ikea möblerna?Har bra självförtroende men när det kommer till ridningen är jag väldigt duktig på att trycka ner mig själv i ridstövlarna. Höga krav och osäker..Vill ju liksom inte behöva skämmas för att min häst inte går så fint eller så...Hästfolk kan ju ofta vara lite kritiska och taskiga...INTE alla, lång ifrån, men branchen är full av folk som gärna trampar på andra för att själva komma i bättre dager Nån hästtjej som känner samma här inne?
  • ingenjörsbruden
    Ninnispinnis skrev 2009-02-18 10:21:00 följande:
    Mikis, när är tävlingen? Vi kanske ska komma dit och visa de stroppiga hästmänniskorna att man inte trampar på en pitbull ostraffat? *ser framför mig hur Mikis kommer marcherande först, med oss andra i bredd efter, samtliga med mycket kaxiga miner, vilket får hästfolket att ställa sig och buga när vi går förbi*
    *blåserfanfar, inmedmagenutmedbröstet....1,2,3 högervänsterhöger....höger...*

Mikis: Visst är det så!!! Du är så duktig!!!! O va gullig din man är som direkt börjar fixa o trixa för dig!! Man smälter ju!
    Känner verkligen igen det där kritiserandet i hästbranchen....så typiskt när det är kvinnodominans....tyvärr.
    Men du kan ju lugnt känna alla oss bakom dig!!

Passionis: Hur gick det igår????? Hoppas att det gick bra!!!

Kan
    Ingenjörsbruden
    Hvidbrud
    Mikis
    Cantaton (eventuellt)

Ninnispinnis
    Mrs D
    Pumpkin
    Passionsblomman
    MV85
  • passionsblomman

Vad gäller mig och träffen så vet jag faktiskt ärligt inte ett smack om så långt fram i tiden!

Har jag fått igenom starta eget och kör företaget? eller sa de nej ochjag börjar vara desperat efter vad jobb som helst?
    Inte den blekaste...Jag hoppas jag inte behöver lägga ut texten om hur roligt det såklart vore! Men, vi får se hur min vår utvecklar sig!

• ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-02-18 10:56:46 följande:
    Vad gäller mig och träffen så vet jag faktiskt ärligt inte ett smack om så långt fram i tiden! Har jag fått igenom starta eget och kör företaget? eller sa de nej ochjag börjar vara desperat efter vad jobb som helst?Inte den blekaste...Jag hoppas jag inte behöver lägga ut texten om hur roligt det såklart vore! Men, vi får se hur min vår utvecklar sig!
    Så långt fram?!?!?!?! Herregud!! Det är ju SNART!!
    *längtarlängtarlängtar*
    Nä klart du får se hur det utvecklar sig....*hållertummenförattdukommerattkunna*
  • Ninnispinnis

Örrhhhmmmm...

Kan
    Ingenjörsbruden
    Hvidbrud
    Mikis
    Cantaton (eventuellt)
    Ninnispinnis

Mrs D
    Pumpkin
    Passionsblomman
    MV85

• Mikabella

Åhhhh vad ni är gulliga! Tänk at få ha en hel liten arme med sig!! Nu blev jag lite tuffare! Grrrrrr!

Tävlingen är 27 mars, så nu får det faktiskt sluta vara genomfryst i marken! Ush har aldrig tävlat dressy för....MEN med er bakom mig så ska jag tusan med ta hem den blå/gula rosetten!!!!

• Ninnispinnis

JA, det ska du! Heja heja heja! *vänster vänster, vänster höger vänster*

Mikabella skrev 2009-02-18 11:47:21 följande:
    Åhhhh vad ni är gulliga! Tänk at få ha en hel liten arme med sig!! Nu blev jag lite tuffare! Grrrrrr! Tävlingen är 27 mars, så nu får det faktiskt sluta vara genomfryst i marken! Ush har aldrig tävlat dressy för....MEN med er bakom mig så ska jag tusan med ta hem den blå/gula rosetten!!!!
Svar på tråden Bry sig om & glädjas med varandra-tråden!