• majbruud08

Snygga naglar

Hej

Om ni undrar vart inlägget om snygga naglar billigt tog vägen så togs det bort pga att det sågs som reklam. Jag var rädd för det :( Lite synd att man inte ska kunna diskutera om sånt som man tycker är bra...
    Men regler är regler och jag förstår ju varför dom har dem. Nu vet ni i alla fall.

Ha de fint!

• Svar på tråden Snygga naglar
  • majbruud08

Aha okej! :) Det är klart att det är bättre om man kan dela på frakten! Skulle jag med gjort! :)

Alltså vad mysko det där dom sa om din fingerstorlek. Jag kommer faktiskt inte ihåg min storlek nu. Men det var typ 14-14,5 eller nåt. Och då fick jag höra att det var såååå litet. Inte vanligt alls att man har sååå smala ringfingrar. och om då 16 är jätte ovanligt på kvinnor åt andra hållet.... Det kan ju inte stämma??! 1,5 storlek upp från jätte smala kan inte vara så mycket större ju! Hur som helst jätte dålig stil av tanten att stå och oja sig över det. Det låter inte ovanligt i mina öron iaf :)

• SaraPayam

Fröken Strössel skrev 2008-12-04 10:58:41 följande:

Mina fingrar ser ut som korvar men man måste ju försöka göra det bästa av situationen :)Vad är bäst, klippa eller fila ner naglarna?
    Bra fråga det undrar jag med & hur gör man för att få dem jämna när man filar dem?

Nu har jag haft min franska manikyl på mig i 4 dagar & de ser fortfarande lika fina ut Så det va ett bra märke, så tack majbruden som tipsade mig

Vad kostar det egentligen om man går & gör manikyr hos en nagelterapuet?
  • majbruud08

Fröken Strössel, på mig är det väldigt mycket bättre att fila ner naglarna!

• majbruud08

Ååh va kul Sara! :) Ja det sitter verkligen bra! Du får berätta sen exakt hur länge det höll :)

Hur gärna använder ni färg på naglarna? Jag har alltid varit ganska feg med det.. blir bara rosa, skira nyanser. Och det tycker jag visserligen är snyggast. Det ser så elegant ut liksom :) Men jag funderar på att kanske slå till på någon härlig färg. Typ Xtreme Wear i Hot Magenta nyansen. Älskar verkligen den färgen annars. Vad tycker ni?

• majbruud08

oj vad jag skriver nu :) Det är väldigt olika vad det kostar med fransk manikyr har jag märkt. Men bara en manikyr tror jag ligger runt 500-600. Förlängning med fransk manikyr runt 800-1000. Men som sagt det är olika. Beror nog mycket på vilken stad mm. Gäller väl att hitta ett riktigt bra ställe som ändå är prisvärt!

• SaraPayam
    majbruud08 skrev 2008-12-04 11:07:22 följande:
    Ååh va kul Sara! :) Ja det sitter verkligen bra! Du får berätta sen exakt hur länge det höll :)Hur gärna använder ni färg på naglarna? Jag har alltid varit ganska feg med det.. blir bara rosa, skira nyanser. Och det tycker jag visserligen är snyggast. Det ser så elegant ut liksom :) Men jag funderar på att kanske slå till på någon härlig färg. Typ Xtreme Wear i Hot Magenta nyansen. Älskar verkligen den färgen annars. Vad tycker ni?
    Japp det ska jag göra Med tanke på att det håller så pass länge så behöver man ju inte stressa med det samma dag som bröllopet är, så det är ju jätteskönt

Jag är med lite feg. Jag använder helst lite ljusare nagellack, har köpt ett lite mörkare & visst det är snygg, men väldigt väldigt ovant

Oj det är ju skitdyrt!!!!! Lägger folk verkligen pengar på det....inte för att jag inte unnar mig saker & ting, men det va lite väl dyrt...

Nu har man ännu mer press på sig att lära sig att göra egen fransk manikyr, så att man slipper lägger de pengarna på naglarna....för det håller ju bara nån vecka ju....
  • majbruud08

Jag kan tänka mig att det är ovant ja! :) Men åh va sugen jag blir på att testa!

Hehe ja det är dyrt... Men det finns säkert billigare med som sagt. Det var nån som rekomenderade att man kan gå till en skola som utbildar nagelterapeuter. Jag hade kanske tyckt att det var lite osäkert, men det behöver det ju inte vara. Lärare finns väl där å övervakar.
    Det blir ju snyggt och hållbart med förlängning. Men det som jag känner är att ska jag ha det så ska jag ha råd att underhålla det. För jag vill inte ha naglarna som det blev efter en förlängning. och det tycker jag inte att jag har råd med :) Och nu är jag som sagt nöjd med mina egna så då kan det kvitta :)

• SaraPayam

Precis Jag är ju med nöjd & framför allt nu

Jo men vart finns de skolorna....i stockholm eller?? För de kan ju bli lite dyrt att åka från Jönköping, bara för att hitta en skola som gör det billigare

• ingenjörsbruden

Att fila naglarna brukar förespråkas av nagelkunniga.....fila från sidan in mot mitten av nageln.....aldrig fram o tillbaka....för då flisar de lätt sig.

Här i Lund kostar en nagelförlänging 500-600...återbesök ca 300
    En snabbmanikyr (av mina naturliga naglar) kostar ca 250 o det blev jättebra sist jag tog det!

Det finns skola i malmö har jag hört...ska kolla om jag har kvar länken.....www.professionails.se/index-1.html
    Såg att de hade extra bra pris på nagelförläning nu...395:-

Jag brukar också köra på ljusa färger....ljustljustbeige eller åt vita hållet......har provat rött någon gång....men m2b tyckte att det såg så porrigt ut!!

• SaraPayam

Hahaha måste hålla med lite där, det ser verkligen porrigt ut *skrattar*

395 kr va ju ändå ganska så skapligt, får ta & kolla upp vad det kostar här. Men har sett vissa som har gjort förlängning & det ser såååå falskt ut & det vill man ju inte

Aha det är därför mina flisar sig, Tack

Svar på tråden Snygga naglar