• majbruud08

Snygga naglar

Hej

Om ni undrar vart inlägget om snygga naglar billigt tog vägen så togs det bort pga att det sågs som reklam. Jag var rädd för det :( Lite synd att man inte ska kunna diskutera om sånt som man tycker är bra...
    Men regler är regler och jag förstår ju varför dom har dem. Nu vet ni i alla fall.

Ha de fint!

• Svar på tråden Snygga naglar
  • Makeupgirl

Jag tycker Bröllopstorget är lite väl för hårda gällande det där! Herregud, man ska ju kunna hjälpa varandra om var man kan hitta billigt och tipsa saker till varandra utan påhopp av moderatorer. Det är ju därför vi surfar här på BT!!! Man är ju rädd t ex för att skriva om en hemsida som man själv tycker dom har billiga bröllopsgrejer av egen erfarenhet (så antas det som reklam direkt)! Nää, tummen ner för BT!!!!

• lillabruden

i mitt mail jag fick när min tråd togs bort (sökte fotografer) så sa BT att man inte får annonsera. Jag tolkade mailet att du kan omformulera dig t.ex istället för 'Jag söker någon...' Så är det bättre med 'Någon som vet..'

I ditt fall är det bästa att hitta en tråd som -ber- om tips för naglar och tipsa där! Sen kan man puffa på

va det du som skrev om sally hansen? har du provat alla produkter där?
    Funderar själv på att beställa där nämligen... fungerade leverans osv?

• majbruud08

Ja jag kan hålla med om det, att dom är lite för hårda.

lillabruden: Tack för tipset! Det visste jag inte.
    Ja det var jag som skrev om Sally Hansen. Jag kan inte säga att jag har provat alla produkter direkt :) Men många! Leveransen är väldigt snabb! Dom skickar ju med posten så det går på en dag om man beställer i tid innan postlådorna tömms.
    Vad är det du funderar på för produkt?

• Bumlis

Gällande starka naglar så funkar olja ganska bra oxå. Brukar köra med olivoja, men den är inte lika bra som Scratch Nails "Nail Food". Den är helt fantastiskt bra. Dyr, men effektiv. Mina naglar skivar sig på vintern, men med Nail Food blev det ordning på dem. Hjälper även mot torra nagelband. Har inte hittat ett ställe här i Linkan som säljer den. Nån som vet? Får kanske passa på när jag är i Sthlm, men jag vill gärna börja nu; gifter mig ju snart!

• lillabruden

Jo undrar om den 5min franska naglar kitet, den som gör naglarna vitare och sedan dem produkterna som gör läpparna fylligare....är det nått att ha?

• majbruud08

lillabruden: 5 minuter franska naglar kitet är väldans smidigt. För mig tog det dock några försök innan jag lyckades perfekt, med att använda pennan alltså. Men det är ju olika hur duktig man är. Innan hade jag bara använt vitt nagellack tillsammans med mallar.

Den som gör naglarna vita sitter jag faktiskt själv och funderar på om jag ska beställa :) Har inte testat den men har hört bra om den, och jag är ju nöjd med alla andra produkter så varför skulle inte den här med va bra liksom. Men vi får se. Jag älskar flaskan iaf. Så snygg! :)Om någon av oss beställer den så kan man ju dela med sig av hur det funkar :)

Bland dom som ska göra läpparna fylligare så har jag testat lip inflation och lip inflation extreme. Alltså första gången jag avände lip inflation så liksom pirrade det lite i läpparna och jag kunde se att de blev fylligare. Men sen har det inte blivit riktigt lika mycket. Jag vet inte om läpparna vänjer sig eller om det är jag som vant mig. Har använt det dagligen liksom och då ska ju fylligheten behållas. Läpparna blir iaf liksom helt släta och så smakar det as gott! :) Extreme smakar inte lika mumsigt, men där kan man snacka resultat! Jag har inte testat andra lip plumpers än SH:S så jag kan inte jämföra, men den funkade iaf! Det sticker ju i läpparna lite när man tar på det, men det störde inte mig så mycket. Jag har inte jätte tunna läppar heller, och jag har hört att lip plumpers ska ge mest synliga resultat på tunna läppar.

Puh! Det blir alltid så långt när jag skriver :) Antingen så har jag väl mycket att säga eller också svamlar jag mest hehe

• lillabruden

eller så är rutan för liten så det ser ut som mycket text

jag ska fundera på dem som gör läpparna fylligare...hade varit spännande och testa men är lite feg på sånt...känns som man förgiftar på nåt sätt..
    Men jag ska nog beställa den där som stärker naglarna och dem 5min kitet...Men inte förräns iallafall tidigast lördag...ska se om mina tärnor vill beställa också så delar vi på frakt!

• Bumlis

Undrar om man får samma effekt om man smetar in läpparna med chilipulver...

lillabruden skrev 2008-11-28 01:58:42 följande:
    ska fundera på dem som gör läpparna fylligare...hade varit spännande och testa men är lite feg på sånt...känns som man förgiftar på nåt sätt
  • majbruud08

Haha ja så kan det ju också vara! :)
    Jo man undrar ju om det kan va så nyttigt egentligen. Men jag har inte märkt något negativt av det. Än iaf :)
    Vilken nagelstärkare är det du menar?
    Smart om man kan samfrakta. Det är ju pefekt!

Bumlis: Hehe det kanske skulle fungera. Men det låter inte så glamouröst. Borde svida en hel del och inte se allt för vackert ut heller :) Jag håller mig nog till läppglans :)
    Håller med om att olja är undergörande för naglarna. Har inte testat den där "nail food". Bara ett par från SH och så nån som jag köpte på en nagelstudio. Minns inte märket. Men bra är det!

• Luucie

ta inte chilipulver på bröllopsdagen bara...brudgummen kan ju bli lite lätt förvånad vid slutkyssen Fast roliga kort skulle det nog bli...haha

Svar på tråden Snygga naglar