• majbruud08

Snygga naglar

Hej

Om ni undrar vart inlägget om snygga naglar billigt tog vägen så togs det bort pga att det sågs som reklam. Jag var rädd för det :( Lite synd att man inte ska kunna diskutera om sånt som man tycker är bra...
    Men regler är regler och jag förstår ju varför dom har dem. Nu vet ni i alla fall.

Ha de fint!

• Svar på tråden Snygga naglar
  • lillabruden

jag har inte precis 'modellhänder', mina naglar är inte jättefula för det. Men jag har inte tid, ork eller viljan att ha modellhänder heller. Skulle jag skaffa mig 'proffs'naglar hade jag blivit ruinerad och dem hade gått sönder hela tiden. Dessutom får inte jag ha en viss längd på naglarna (enligt migsjälv o sunt förnuft) då jag jobbar inom vården.

därför tycker jag denna tråden är så bra, för man kan få tips

• ingenjörsbruden
    majbruud08 skrev 2008-12-02 23:53:31 följande:
    Det där var lite elakt skrivet tycker jag! :( Klart att du säger det som är utbildad inom naglar. Men det stämmer faktiskt inte. Jag vet många som har otroligt fina naturliga naglar. Det finns ju så mycket produkter som man kan vårda sina naglar med. Jag själv har alltid haft jätte korta, sköra, fuuuula naglar. Men sedan jag verkligen tog tag i det och hittade bra produkter som fungerar så är jag uppriktigt sagt stolt över dom. Jag fixade naglarna själv till mitt bröllop och jag var jätte nöjd. Kan påpekas att jag är prefektionist, och alltid livrädd för att saker ska se just amatörmässigt ut. Inte bara när det gäller naglar, utan ALLT!Klart att det är fult med "ovårdade" naglar på en i övrigt fin brud som du skrev. Men nu är det ju inte det vi diskuterat. Du kanske missuppfattade? Vi menar alltså inte att man ska köpa produkter för att göra sina egna naglar så ovårdade som möjligt inför bröllopet utan istället vårda dom och få dom vackra. Men det är väl lätt att missförstå...
    Du ska nog inte tolka Luccies inlägg så där jätte elakt....tror att hon mest vill poängtera att det blir bäst om man går till ett duktigt proffs o det har hon ju en poäng i.....Men som med så många andra grejor så är det vad bruden prioriterar....hon kanske inte alls bryr sig om hur hennes nagler ser ut men är jättenoga med hur buketten ser ut.....olika personer olika fokus. Tur är väl dé!
    Men som du skriver så handlar tråden mest om hur man tar hand om sina händer/nagler på bästa vis själv.

Tycker att man kan gå någon gång till nagelterapeut för att få hjälp/råd om ens egna nagler o sen jobba/sköta om naglerna själv hemma.

Luccie: vad använder du för nagellack? Hur får du det att hålla i 2 veckor? Jag tycker 1 vecka är länge med tanke på att jag blöter händerna ganska ofta osv....
    Visst hänger mkt på nagelterapeuten....men en hel del på hur ens nagler ser ut fr början.....är de väldigt platta (genomskärning) o breda så kan inte nagelterapeuterna trolla med knäna....det tar tid att forma om nagler så att de blir välvda (genomskärning)istället.

Mina nagelband/nagler bara suuuuuuger upp cuticle oljan.....slurp! Sån torris är jag!
  • majbruud08

Jag tycker att det var väldigt onödigt skrivet. Självklart gör en utbildad nagelterapeut en fransk manikyr bäst. Men det betyder ju inte att allt annat ser amatörmässigt och ovårdat ut. Från början hette den här tråden "snygga naglar billigt" och det är just det det handlar om. Hur man ska kunna ta hand om sina naglar själv på ett blilligt men ändå bra sätt :) Man behöver inga "tips" på att gå till nagelterapeuten. Ungefär som att ingen av oss här hört talas om att det existerar... Ja jag vet, jag kanske blir onödigt upprörd.. Men som sagt jag tycker det är onödigt att skriva såna grejer. Låt oss pilla med våra naglar själva om vi vill det liskom :) Det är ju kul!!
    Nåja, nu kanske man kan släppa det. Trist om den här tråden ska gå över i att tjafsa om sånt ju.

Så, lillabruden :) Har du fått hem Insta-brite än? Om den är bra vill jag också beställa :)

• Luucie

Ni behöver inte hetsa upp er så...Jag blir bara så trött på att folk tjatar om att än det ena efter det andra är så himla dyrt och att man kan göra det lika bra själv.

Jag tycker absolut att det finns som jag sa, duktiga amatörer, ibland till och med duktigare än de som är utbildade..alla har ju inte talang för det dom gör och kan inte bli bra hur mycket de än försöker.

Att säga att det inte spelar någon roll om man går till ett proffs eller ej är att förminska en hel yrkesgrupp och det tycker jag är elakt...

Men jag har väl missförstått vissa inlägg jag läst...........

• majbruud08

Okej, men det är bara det att ingen påstått att det inte spelar någon roll om man går till ett proffs eller ej??? Det kan jag garantera att det inte står i ett enda inlägg här...
    Jag tror alla är överens om att ett riktigt proffs gör jobbet bäst. Men som jag skrev ovan: Denna tråd är för dom som kanske inte kan eller vill lägga pengarna på att gå till salongen och vill dela med sig av tips på hur man kan fixa snygga naglar själv. Inte bättre än på salong, men snygga! Så kan vi inte snälla lämna detta nu? Det är så tråkigt att allt plötsligt handlar om vem som gör det bäst. Det är inte det som är grejen...

• OWEW

Ja usch nu släpper vi det här va! Får inte bli otrevlig stämningen här! Jag älskar den här tråden, som den var innan :)
    Jag kan också klargöra att det är ingen här som påstått att vi skulle göra jobbet bättre än ett proffs. Vet inte riktigt hur man kan tolka det så... men som sgat Nu släpper vi det här! Tycker att ingen behöver skirva något om det mer haha :) så kan vi återgå till det vi pratade om innan!

Hmm... har liksom tappat tråden lite nu.. men precis som majbruud08 är jag nyfiken på hur insta-brite funkar på dina naglar lillabruden?

• MolsonCanadian

Pratar du om fejk eller äkta naglar nu?

Luucie skrev 2008-12-03 22:40:44 följande:
    Ni behöver inte hetsa upp er så...Jag blir bara så trött på att folk tjatar om att än det ena efter det andra är så himla dyrt och att man kan göra det lika bra själv.Jag tycker absolut att det finns som jag sa, duktiga amatörer, ibland till och med duktigare än de som är utbildade..alla har ju inte talang för det dom gör och kan inte bli bra hur mycket de än försöker.Att säga att det inte spelar någon roll om man går till ett proffs eller ej är att förminska en hel yrkesgrupp och det tycker jag är elakt...Men jag har väl missförstått vissa inlägg jag läst...........
  • lillabruden

alla som undrar; jag har inte beställt ännu väntar på mina tärnor till torsdagskvällen om dem vill ha nått så jag slipper betala all frakt själv man är ju snålis

LOVAR att informera så fort som jag provat! Och jag kan lova att det åker på lika fort som jag hämtat paketet på posten

___
    tänkte bara säga det med att jag har aldrig tyckt om mina händer nått speciellt...Var inne och skulle få storlek på ring på Guldfynd och kärringen (ursäkta!) vägrade tro att jag hade stl 16 som tjej!! På ringfingret. För 'det hade hon aldrig sett eller hört, det är bara MÄN som har'..Nja, det ärrade väl ett redan sårat hand-ego men vart man än vänder och vrider sig så har man inga andra Lika bra att vänja sig och göra dem lite finare med naglar!
    Verkar som jag har tur i oturen för mina naglar är åtminstone välvda

• ingenjörsbruden
    lillabruden skrev 2008-12-04 02:49:07 följande:
    alla som undrar; jag har inte beställt ännu väntar på mina tärnor till torsdagskvällen om dem vill ha nått så jag slipper betala all frakt själv man är ju snålis LOVAR att informera så fort som jag provat! Och jag kan lova att det åker på lika fort som jag hämtat paketet på posten ___tänkte bara säga det med att jag har aldrig tyckt om mina händer nått speciellt...Var inne och skulle få storlek på ring på Guldfynd och kärringen (ursäkta!) vägrade tro att jag hade stl 16 som tjej!! På ringfingret. För 'det hade hon aldrig sett eller hört, det är bara MÄN som har'..Nja, det ärrade väl ett redan sårat hand-ego men vart man än vänder och vrider sig så har man inga andra Lika bra att vänja sig och göra dem lite finare med naglar!Verkar som jag har tur i oturen för mina naglar är åtminstone välvda
    16 är ju litet!! Jag har 17,5!!
    Men Guldfynd är inte mkt att hänga i granen...deras anställda kan inte mkt om smycken o en del borde vekligen inte jobba i butik!

Va bra att dina naglar är välvda....de brukar vara mer hållbara då!
    Om exakt 2 veckor så kommer jag att sitta här o knappa med nya fina naglar! Så jag pysslar SÅ om mina nagelband o händer....spricker lätt o fnasar o blir röda....men nu ser de faktiskt riktigt friska ut!

Måste säga att OPIs Nail Envy är kanon....mina naglar har brutits väldigt lätt/fort....men senast i går när jag slog i höger pekfinger så klarade naglen sig förutom ett litet jack i kanten!! Det hade inte nageln klarat för 2 månader sen!
  • Fröken Strössel

Mina fingrar ser ut som korvar men man måste ju försöka göra det bästa av situationen :)

Vad är bäst, klippa eller fila ner naglarna?

Svar på tråden Snygga naglar