majbruud08 skrev 2008-12-02 23:53:31 följande:
Det där var lite elakt skrivet tycker jag! :( Klart att du säger det som är utbildad inom naglar. Men det stämmer faktiskt inte. Jag vet många som har otroligt fina naturliga naglar. Det finns ju så mycket produkter som man kan vårda sina naglar med. Jag själv har alltid haft jätte korta, sköra, fuuuula naglar. Men sedan jag verkligen tog tag i det och hittade bra produkter som fungerar så är jag uppriktigt sagt stolt över dom. Jag fixade naglarna själv till mitt bröllop och jag var jätte nöjd. Kan påpekas att jag är prefektionist, och alltid livrädd för att saker ska se just amatörmässigt ut. Inte bara när det gäller naglar, utan ALLT!Klart att det är fult med "ovårdade" naglar på en i övrigt fin brud som du skrev. Men nu är det ju inte det vi diskuterat. Du kanske missuppfattade? Vi menar alltså inte att man ska köpa produkter för att göra sina egna naglar så ovårdade som möjligt inför bröllopet utan istället vårda dom och få dom vackra. Men det är väl lätt att missförstå...
Du ska nog inte tolka Luccies inlägg så där jätte elakt....tror att hon mest vill poängtera att det blir bäst om man går till ett duktigt proffs o det har hon ju en poäng i.....Men som med så många andra grejor så är det vad bruden prioriterar....hon kanske inte alls bryr sig om hur hennes nagler ser ut men är jättenoga med hur buketten ser ut.....olika personer olika fokus.

Tur är väl dé!
Men som du skriver så handlar tråden mest om hur man tar hand om sina händer/nagler på bästa vis själv.
Tycker att man kan gå någon gång till nagelterapeut för att få hjälp/råd om ens egna nagler o sen jobba/sköta om naglerna själv hemma.
Luccie: vad använder du för nagellack? Hur får du det att hålla i 2 veckor? Jag tycker 1 vecka är länge med tanke på att jag blöter händerna ganska ofta osv....
Visst hänger mkt på nagelterapeuten....men en hel del på hur ens nagler ser ut fr början.....är de väldigt platta (genomskärning) o breda så kan inte nagelterapeuterna trolla med knäna....det tar tid att forma om nagler så att de blir välvda (genomskärning)istället.
Mina nagelband/nagler bara suuuuuuger upp cuticle oljan.....slurp!

Sån torris är jag!