• majbruud08

Snygga naglar

Hej

Om ni undrar vart inlägget om snygga naglar billigt tog vägen så togs det bort pga att det sågs som reklam. Jag var rädd för det :( Lite synd att man inte ska kunna diskutera om sånt som man tycker är bra...
    Men regler är regler och jag förstår ju varför dom har dem. Nu vet ni i alla fall.

Ha de fint!

• Svar på tråden Snygga naglar
  • Fröken Strössel

Jag är inte så insatt i det här med naglar :)

Några av mina naglar har ojämnheter i sig, det är som fåror som går längs med nageln så att den ser lite randig ut. Jag har testat att fila detta med en polerfil och det hjälper lite men man ser fortfarande ränderna. Någon som vet vad detta kan bero på och vad man kan gör åt det?

• majbruud08

ingenjörsbruden: Du får väl testa någon av Sallys produkter på pekfingernaglarna bara :)

• OWEW

Fröken Strössel - utifrån Sally Hansens produkter så verkar ju "Diamond Strength Cuticle & Nail Refiner" vara perfekt för dig! Finns under fliken nagelband.
    Annars står det ju tex. att Miracle Cure fyller i sprickor och gör naglarna jämnare. Låter ju också passande.
    Har läst om det där problemet men kommer tyvärr inte ihåg vad det beror på...

• ingenjörsbruden
    majbruud08 skrev 2008-12-02 11:42:45 följande:
    ingenjörsbruden: Du får väl testa någon av Sallys produkter på pekfingernaglarna bara :)
    Ja eller bara göra förlängning på pekfingrarna!!

Ska ju göra förlängningen 2 dagar innan bröllopet o sen sticker vi iväg på bröllopsresa i 3 v så då kan jag njuta av att ha långa fina nagler.....passar tyvärr inte så jättebra med långa nagler på jobbet + att jag brukar slå sönder någon nagel ändå...så istället för att bli halvt hysterisk sista veckan innan bröllopet om ngn nagel skulle gå så kan jag nu känna lugnet!

Molson: Håller med dig om att OPI är riktigt kanon! Dyra som tusan men väl värda varje kr.
    Brukar kunna klara mina nagler i nästan en hel vecka om jag har 3 lager (bas+färg+topcoat) fr OPI

Man ska inte FILA ovanpå sina nagler...polera är ok men fila är big no-no....om du har räfflor så gå till en manikyrist o rådfråga.....väl värt pengarna o så brukar man få goda råd o tips!
  • ingenjörsbruden

Såg ngn stans om tvålvatten......vad jag har läst/hört/blivit förmanad så ska man undvika vatten så mkt som möjligt.....torkar ut osv......bättre att smörja in med kallpressad rapsolja o sitta med en stund......oljan stärker naglerna o gör huden mjuk o fin!
    Kanske inte luktar jättegott men det ska vara ett av det bästa för hud o hår o nagler!

Olja är kanon....har ni inte noterat att det finns inga mekaniker (som jobbar med motoroljor) som har sköra nagler!!
    Dock är de väl oftast svarta under/runt naglerna o motoroljan innehåller nog inte bara hudvänliga grejor...

Viktigt att det är kallpressad rapsolja...för den varmpressade kan inte tränga in i huden/håret/naglerna så som den kallpressade kan!

• lillabruden

men hur vet man hur nagelbanden ska se ut då? vad är normalt? jag märker att jag vet ju ingenting här! hahaha..
    ni får gärna länka till en bild där man ser nagelband om ni hittar....

• skruttgumma

Idag kom mina grejer!! Tjoho vad naglarna blänker
    Hoppas att det funkar som jag tänkt mig..

Jag jobbar på förskola plus att jag har två egna små barn, så jag tvättar händerna alldeles för många gånger om dagen.
    Plus att jag har en tendens att pilla sönder mina nagelband när jag är nervös eller rastlös.

Hoppas på att detta ska funka nu, annars blir det nog salong. Akrylnaglarna är ju lite tjockare och inte alls lika bra att pilla sönder nagelbanden med..

• majbruud08

Bra tips OWEW! :) Den där första som polerar naglarna låter ju som nåt som skulle va bra för dina naglar lillabruden. Fast kanske inte bättre än insta-brite förstås... Reagerade bara på att den också gör naglarna ljusare :) Har du fått den än?? Jag är så nyfiken på hur den funkar :) Hittar tyvärr ingen bra bild på hur nagelbanden ska se ut. Men dom ska ju inte synas så mycket alls, det är därför man trycker tillbaka dom. Dom ska liksom inte ligga på nageln, om du förstår?

Skruttgumma, trycker du tillbaka nagelbanden? Testa det annars, för då är det verkligen svårt att få tag i nåt att pilla på :)
    Kul att du fick grejerna idag som du hoppades på!

• Luucie

Att säga att det är bättre att fixa sina egna naglar är ungefär som att säga att man kan skippa frisören och klippa sig själv...

Tycker personligen att det är grymt fult med ovårdade naglar på en i övrigt fin brud.
    Folk kommer att vilja se ringen och själv kanske du vill fota den och då syns naglarna väldigt tydligt.

När jag gör en fransk manikyr eller en enfärgad lackning så håller den sig i minst två veckor.
    Idag finns det också en uppsjö av olika gelmaterial som gör att naglarna kan se helt naturliga ut.
    Om du får snygga naglar beror på hur duktig din nagelterapeut är.

Det finns självklart amatörer som är duktiga på att ta hand om sig själva men jag tycker inte man ska förminska proffsens roll vare sig det gäller naglar, blommor, hår eller smink.

Tro mig...bara för att ingen säger något betyder inte det att det inte syns att det är amatörmässigt.

• majbruud08

Det där var lite elakt skrivet tycker jag! :(
    Klart att du säger det som är utbildad inom naglar. Men det stämmer faktiskt inte. Jag vet många som har otroligt fina naturliga naglar. Det finns ju så mycket produkter som man kan vårda sina naglar med. Jag själv har alltid haft jätte korta, sköra, fuuuula naglar. Men sedan jag verkligen tog tag i det och hittade bra produkter som fungerar så är jag uppriktigt sagt stolt över dom. Jag fixade naglarna själv till mitt bröllop och jag var jätte nöjd. Kan påpekas att jag är prefektionist, och alltid livrädd för att saker ska se just amatörmässigt ut. Inte bara när det gäller naglar, utan ALLT!
    Klart att det är fult med "ovårdade" naglar på en i övrigt fin brud som du skrev. Men nu är det ju inte det vi diskuterat. Du kanske missuppfattade? Vi menar alltså inte att man ska köpa produkter för att göra sina egna naglar så ovårdade som möjligt inför bröllopet utan istället vårda dom och få dom vackra. Men det är väl lätt att missförstå...

Svar på tråden Snygga naglar