• majbruud08

Snygga naglar

Hej

Om ni undrar vart inlägget om snygga naglar billigt tog vägen så togs det bort pga att det sågs som reklam. Jag var rädd för det :( Lite synd att man inte ska kunna diskutera om sånt som man tycker är bra...
    Men regler är regler och jag förstår ju varför dom har dem. Nu vet ni i alla fall.

Ha de fint!

• Svar på tråden Snygga naglar
  • lillabruden

ok, jag vill inte bli tjatig...men
    den dära pennan...vad händer när man tvättar händerna? Går den bort då? Och någon skrev nått om häfta, vaddå?? häfta naglar?

Det där med 'riktig' manikyr... jag tycker det är bra för dem som känner att det ska bli perfekt och inte vill oroa sig m.m men själv så är jag så obrydd på naglar i vanliga fall...att lägga 500kr på manikyr (eller vad det nu kostar) känns inte bra för mig får dem åker ändå samma kväll tror jag....

Men fan va bra att vi kan dela alla åsikter och erfarenheter

Hur gör ni med nagelband? Har läst i nån tidning att man ska låta händerna va i tvålvatten för att dem ska mjukna och sen pressar man ner dem med en sån pinne...? Jag brukar mest trycka med naglarna när jag är uttråkad och väntar på bussen.....

• MissieA

Nagelbanden använder jag kräm till (nagelkräm) och balsam. Man ska alltid pressa ner dem ochklippa nagelbanden då ser dem fräscha ut

Sen finns ju den gamla varianten med, lösnaglar hahaha. Dem kan man verkligen ta bort på kvällen hehe.

• lillabruden

haha jo men problemet med lösnaglar är att jag bryter dem också! naglar och jag är inte överrens har jag märkt

Men om man klipper nagelbanden, får man inte massa problem då? Min mamma sa det till mig och hon klipper sina..har för mig hon sa nått i stil med att om man börjar så kan man inte sluta...?

• MissieA

Det beror på, man får ha en gräns hehe. Jag har inte haft några problem med dem, men man får ju se hur snabbt dem växer. En del får problem eftersom de klipper för mkt och nagelbanden blir skadade, man ska bara korta ner dem lite.

Då får du någ lägga ett fint ljusrosa nagellack. Det är såå fint det med

• OWEW

Som jag har tipsat om förut så använder jag natural nailgrowth activator (SH). Det är en olja i nagellackform som man stryker på över naglar OCH nagelband och masserar in. Både naglarna och nagelbanden blir jätte vackra av den! Så den tycker jag är ett kap! Men annars så ska ju olja över huvudtaget vara (och är) jätte bra för nagelband och naglar. Kräm har jag aldrig använt själv, men det är säkert finemang det med! :)
    och som sagt trycka tillbkaka nagelbanden försiktigt.

• MolsonCanadian

Håller jag inte med om.
    Klipper man nagelband så blir de grövre (förutom då att man pajar själva funktionen med nagelband).

MissieA skrev 2008-12-02 02:01:20 följande:
    Nagelbanden använder jag kräm till (nagelkräm) och balsam. Man ska alltid pressa ner dem ochklippa nagelbanden då ser dem fräscha ut Sen finns ju den gamla varianten med, lösnaglar hahaha. Dem kan man verkligen ta bort på kvällen hehe.
  • MolsonCanadian

När jag bodde i Kanada hade jag lösnaglar. Det var enormt billigt att få det fixat och när jag väl testat var det svårt att inte fortsätta, eftersom de egna naglarna förstörs. Har man vant sig vid lösnaglar ser man också lösnaglar överallt. Dvs, lösnaglarna ser inte naturliga ut. Jag kan lätt identifera lösnaglar på människor och själv blir lösnaglar då väldigt fult. En annan sak att tänka på om man gör naglarna på salong (vet inte hur det är när man köper själv): Acrylnaglar lyser fluorescerande i mörker/skum belysning.

/M, sparar ut lite egna istället.

• majbruud08

Ja det är ju viktigt att ta hand om sina nagelband med. har hört att det är det som avgör hur snygga naglarna är.
    Jag petar bara tillbaka dom med en mainkyr pinne. Men jag har inte så mycket nagelband så att det är något att klippa i. Kan man inte använda en nagelbands remover annars då? Så slipper man klippa. och ja jag håller med dig MolsonCanadian att det är bättre att fixa iordning sina egna naglar. Det är därför jag älskar Sally Hansen! :D Jag har iaf aldrig lyckats ha långa starka naglar innan jag började använda det. Så för mig är det verkligen rena, rama mirakelkurerna haha

• ingenjörsbruden

Vilken trevlig tråd!

Jag hade osså tänkt spara ut egna långa fina nagler....men mina pekfingernaglar blir aldrig längre än 2-3 mm....sen knäcks de eller skivar sig....
    Övriga naglar klarar sig bra o kan bli riktigt långa....men det ser jätteknasigt ut med korta naglar på pekfingrarna....

Så jag har bokat till för nagelförlänging...o MolsonCanadian, jag håller med dig....det syns jättefort på vissa....men allt hänger på hur ens naglar ser ut från början.....o en del/många har nagler som inte ser bra ut när de är långa/förlängda.
    Sen det där med att naglerna blir sköra efter förlänging.....det beror på hur de gör när förlängningen ska sättas på.....tex i Thailand så filar de ner väldigt mycket av din egen nagel så om du tar bort förlängningen så är din nagel extremt tunn o skör.....

För 10 år sen gick jag till en tjej som hade utbildat sig vid Elisabeth Ardeéns nagelskola i USA....hon var duktig o jag fick ett antal tips på vägen....mina nagler då (10 år sen) var platta o var inte alls snygga med förlängning....men det var kul att prova då jag aldrig haft långa egna.

Men jag fick upp ögonen för detta o började jobba med mina naturliga naglar själv hemma....så nu har de blivit rundade (i genomskärning alltså) o kan bli riktig snygga med förlängning.

Något som är A o O är välvårdade nagelband om man ska göra en förlänging.......så jag kör en intensivbehandling nu med Oliva (CCS) cuticle oil som jag penslar på ett par gånger per dag...nu med vinter o allt så torkar mina händer jättefort så det är insmörjning o alltid hanskar på som gäller!

Jag kör med OPIs Nail Envy o det funkar jättebra...är väldigt sugen på att prova Sally....

Ursäkta för det extremt långa inlägget!

• MolsonCanadian

Jag skulle inte talla med mina nagelband. De finns där av en anledning. De gånger nagelskulptrisen har smygtallat på dem har de inte blivit ett dugg bättre, utan tvärtom. En av dem jag gick till sa att det är bättre att låta nagelbanden vara och smörja in dem på samma sätt som man smörjer in händerna.

Sally Hansen fanns det förstås mycket av i Kanada. Jag är faktiskt inte helt såld på dem, men det är förmodligen något av det bästa man kan hitta i Sverige.

För nagellack rekommenderar jag annars OPI. Få kan slå dem.

majbruud08 skrev 2008-12-02 11:05:36 följande:
    Ja det är ju viktigt att ta hand om sina nagelband med. har hört att det är det som avgör hur snygga naglarna är.Jag petar bara tillbaka dom med en mainkyr pinne. Men jag har inte så mycket nagelband så att det är något att klippa i. Kan man inte använda en nagelbands remover annars då? Så slipper man klippa. och ja jag håller med dig MolsonCanadian att det är bättre att fixa iordning sina egna naglar. Det är därför jag älskar Sally Hansen! :D Jag har iaf aldrig lyckats ha långa starka naglar innan jag började använda det. Så för mig är det verkligen rena, rama mirakelkurerna haha
Svar på tråden Snygga naglar