MolsonCanadian skrev 2008-12-05 12:49:02 följande:
Dubbelmoral och hyckleri är likadant. Hyckla; inte leva efter den moral och de standarder man själv argumenterar för att andra ska leva efter. Dubbelmoral; en informell beteckning på att förespråka andra moraliska principer än de man tillämpar i sitt eget liv.Så, säg du dubbelmoral. Det betyder ändå hyckleri.
hmm, så du tycker att jag är en hycklare därför att jag tycker det är dubbelmoral? Vad jag vet är hycklare att utge sig för att vara något man inte är, en lögnare. Det är iaf så jag använder ordet. Och därför noga med att påpeka att jag personligen i alla fall inte springer och pekar finger på individer. Och om det är så att det är brudöverlämningsgrejset som du anser göra mig till hycklare, hur skall man då någonsin våga gå till kyrkan om så många präster är hycklare? Dessutom, om du ser vad jag angrep ser du också hur jag tänker. Istället för att attackera mig som hycklare får du isf gärna förklara hur det går ihop.
Du har fortfarande ingen rätt att kalla mig hycklare. Jag har aldrig argumenterat för tvångsgifte. Jag förespråkar att göra en dålig symbol till en bra. Sedan undrar jag också varför är det just själva "överlämnandet" som blivit symbol? Hade jag blivit bortgift mot min vilja skulle jag vara mer allergisk mot giftermål i sig än vad som händer under själva sermonin. Jag skulle också vilja ha tillgång till historiskt material om svenskt tvångsgifte i historien (alltså då det tillämpades) så ifall någon har länkar får ni gärna posta dem