Emmet99 skrev 2008-12-04 22:21:42 följande:
jag ser inte mina medmänniskor som kön. Gör det ni om ni känner för det men den ENDA gången jag över huvud taget inte tänker på folk som "personer" är när någon talar om för mig hur förtryckt jag är som kvinna. Jag ser inte män som MÄN och jag ser inte kvinnor som KVINNOR. Om jag vill gå med min pappa när jag gifter mig skiter jag fullständigt i vilket kön han har, utan det är hans PERSON som betyder det den betyder. Jag har aldrig i hela mitt liv på något sätt känt mig förtryckt (förutom med brassen jag träffade i brasilien) i sverige. Jag sa inte så länge prästerna inte protesterar, jag sa så länge prästen inte protesterar, som i vår präst, som skall viga oss. Jag skadar ingen annan med mitt val, och ni vet mycket väl mina motiv till det vid detta laget, och har ni missat det så har ni inte läst vad jag skrivit. Symboler blir inte till symboler utan att någon gör dem till det. Är det inte en idé att om nu många människor vill göra detta till något positivt (jag är ju uppenbarligen inte den enda) så låt dem göra det. Och om ni på allvar tror att jämlikheten i detta landet kommer åka åt skogen för att tjejer (ja just de som skall vara förtryckta) kanske vill gå in i kyrkan med sin pappa) så har ni sannerligen låga förhoppningar om detta landet. Lustigt nog kämpar jag aldrig mot män, utan endast feminister. HUR kan ni försvara morgongåva men inte "överlämning"? Morgongåva:inte samma betydelse nu därför att samhället ser annorlunda ut= Godkäntsk överlämning (jag började säga överlämning därför att denna tråden är döpt till det om det nu är så viktigt varför jag säger så) överlämning:inte samma betydelse nu därför att samhället ser annorlunda ut: Icke godkäntVit slöja:inte samma betydelse nu därför att samhället ser annorlunda ut= Godkäntdubbelmoraaaaaaal.
Detta inlägg har det id du menar. För det första står det inget om barnpassning eller namn, vilket du hänvisade till. Och jag förstår fortfarande inte hur en sed plötsligt inte betyder något medans den andra gör det, alla tre är ju lika inaktuella. Jag ser INTE ordet hycklare. Jag ser ordet dubbelmoral, och jag tycker att det är dubbelmoral.
lägg inte ord i min mun (eller text från mina fingrar snarare)