• sunshiiine

hur gamla är ni?

Är så himla nyfiken? Hur gamla är/ska/var ni när ni gifte er? Hur länge hade ni haft en realtion innan?

Bodde ni tillsammans innan, eller gifte ni er och sen flytta ihop? hade ni barn, skulle ni ha, eller ska det komma efter?

Mycket frågor berätta om det ni vill, är nyfiken hihi

• Svar på tråden hur gamla är ni?
  • Saggezza

Vi är och kommer vara 24 år när vi gifter oss, har då varit tillsammans i 6 år, förlovade i 5 år, bott tillsammans i 6 år.

Vi planerar barn till ungefär 1 - 1½ år efter vi har gift oss (om det blir som vi tänkt oss på ett ungefär, men tyvärr kan man aldrig veta...)

• SweetSun

Jag är 26 och han 38 när vi gifter oss.
    Vi har då varit ihop nästan 2 år..
    Vi planerar barn efter bröllopet, när vet vi inte dock.

• Sebastiána

Det som hänt är att jag efter några år som särbo flyttat upp till min kille i Umeå. Jag lyckades få ett jobb mot alla odds, men nu är det nedskärningar på gång och det ser ut som jag måste återgå till det jobbet jag är tjänstledig från och som ligger i Skåne. Min kille har barn sedan innan och kan inte flytta ner. Tidigare har han sagt att han kan flytta ner om fem år när båda barnen slutat gymnasiet, men nu har han ändrat sig och vill inte flytta ner alls. Han kan tänka sig att flytta ihop med mig i Stockholm om tidigast 7 år. Samtidigt har han kommit fram till att han inte vill ha fler barn.

Min dröm var att få ett fast jobb i Umeå. Jobba lite, gifta mig, få barn och sedan flytta ner till Skåne innan barnet skulle börja skolan. Inget av detta blir nu av

ElinPierre skrev 2008-10-06 10:16:25 följande:
    Vad har hänt?? :o(
  • Zsarah
    Sebastiána skrev 2008-10-06 11:48:47 följande:
    Det som hänt är att jag efter några år som särbo flyttat upp till min kille i Umeå. Jag lyckades få ett jobb mot alla odds, men nu är det nedskärningar på gång och det ser ut som jag måste återgå till det jobbet jag är tjänstledig från och som ligger i Skåne. Min kille har barn sedan innan och kan inte flytta ner. Tidigare har han sagt att han kan flytta ner om fem år när båda barnen slutat gymnasiet, men nu har han ändrat sig och vill inte flytta ner alls. Han kan tänka sig att flytta ihop med mig i Stockholm om tidigast 7 år. Samtidigt har han kommit fram till att han inte vill ha fler barn.Min dröm var att få ett fast jobb i Umeå. Jobba lite, gifta mig, få barn och sedan flytta ner till Skåne innan barnet skulle börja skolan. Inget av detta blir nu av
    Tråkigt att höra men tur att detta kom fram innan ni gifte er (att han inte vill ha barn men du vill samt boendet)
  • LillEm

Vi kommer båda att vara 30 år när vi gifter oss. Vi har då varit tillsammans i ca 9 år, sambos i 7 år och förlovade i 3 år . Vi har inga barn men hoppas på att det ska komma något litet knytte kanske 1 -2 år efter bröllopet.

• Villemoa

Jag kommer att vara 31 och han kommer vara 34. När vi gifter oss kommer vi att ha varit tillsammans i 6,5 år, förlovade i nästan 5 år (kommer att fattas 5 dagar till hela 5 år), vi kommer att ha varit sambos i nästan 6 år och vår dotter kommer att vara strax över året

• Leksi

När vi gifter oss i maj nästa år kommer min m2b vara 35 år och jag 30. Vi har idag varit tillsammans i tre år (på dagen faktiskt) och förlovade i ett halvår. Vi har inga barn än, men förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge efter bröllopet! =)

• vår09

Vi gifter oss i vår, då är jag 22 (fyller 23 på hösten) och han är 24. vi har då varit tillsammans i 6,5 år, och förlovade i 1,5 år. vi bor inte ihop, vi bor i olika städer då jag pluggar, tar examen i januari och flyttar då hem igen, ska dock ej flytta ihop förrän efter vi gift oss.. Barn kommer förhoppningsvis efter jag fått en fast tjänst!

• zeddy

Jag kommer att vara 25 och m2b 29 (30 på hösten) Vi gifter oss i juni, 13:e tror vi. Vi har DÅ varit tillsammans och sambos i nästan precis 4 år, förlovade i 2 år.
    Va härligt att se att det finns alla åldrar här inne! :)

• socker86

Jag är 22 och han 24 när vi gifter oss (081101).

Vi har varit tillsammans i 6 år, förlovade i 4 år och sambos i 2 år.

Barn kommer så fort vi har fast jobb :)

Svar på tråden hur gamla är ni?