• sunshiiine

hur gamla är ni?

Är så himla nyfiken? Hur gamla är/ska/var ni när ni gifte er? Hur länge hade ni haft en realtion innan?

Bodde ni tillsammans innan, eller gifte ni er och sen flytta ihop? hade ni barn, skulle ni ha, eller ska det komma efter?

Mycket frågor berätta om det ni vill, är nyfiken hihi

• Svar på tråden hur gamla är ni?
  • B & S

*När vi gifter oss är vi 28 och 28( 80ia och 79a med 2mån imellan).
    *Bott ihop i 3,1år och förlovade 2,1år.
    *Kände varan ca 4mån innan flyttade ihop.
    *No kids, kommer om ett par år TACK! längtar mest efter att adoptera av olika anledningar.

• aikidoaasa

Lol, sitter här och har "tråkigt" (hemma och sjuk) och fick då för mig något så roligt som att kolla lite statistik för er som svarat på bt:

Snittåldern för bruden: 25,6 år.
    Snittåldern för brudgummen: 29,1 år.
    Snittet för hur länge som ni har varit ett par: 5,7 år.
    Procent av alla som har barn innan bröllopet: 34%.

Sedan lite övriga saker som jag la märke till när jag satt och gjorde tabellerna:

* Ca 60% av de som har barn sedan innan är under 30 år... då många av dem t.o.m under 25 år.

* De flesta som har fler än 7 år tillsammans är de i åldersgruppen upp till 30 år. (Det betyder att de flesta över 30 inte har behövt vänta lika länge på att något ska hända... )

Jag sa ju det att jag hade tråkigt. Satt nu och gjorde detta samtidigt som jag åt min frukost.
    Vi får väl se hur statistiken kommer att ändras med fler inlägg.

• MulleNuh

Asg!! Ja det var ju väldigt hurtigt gjort med sådan räkning denna tiden på dygnet!

Ja det där med oss runt 30 att vi inte behöver vänta lika länge! Stämmer ju bra!

aikidoaasa skrev 2008-10-14 08:39:14 följande:
    Lol, sitter här och har "tråkigt" (hemma och sjuk) och fick då för mig något så roligt som att kolla lite statistik för er som svarat på bt:Snittåldern för bruden: 25,6 år.Snittåldern för brudgummen: 29,1 år.Snittet för hur länge som ni har varit ett par: 5,7 år.Procent av alla som har barn innan bröllopet: 34%.Sedan lite övriga saker som jag la märke till när jag satt och gjorde tabellerna:* Ca 60% av de som har barn sedan innan är under 30 år... då många av dem t.o.m under 25 år. * De flesta som har fler än 7 år tillsammans är de i åldersgruppen upp till 30 år. (Det betyder att de flesta över 30 inte har behövt vänta lika länge på att något ska hända... )Jag sa ju det att jag hade tråkigt. Satt nu och gjorde detta samtidigt som jag åt min frukost.Vi får väl se hur statistiken kommer att ändras med fler inlägg.
  • aikidoaasa
    MulleNuh skrev 2008-10-14 08:47:26 följande:
    Asg!! Ja det var ju väldigt hurtigt gjort med sådan räkning denna tiden på dygnet! Ja det där med oss runt 30 att vi inte behöver vänta lika länge! Stämmer ju bra!

Jag orkade inte flytta på mig från datorstolen så jag satt och funderade på vad jag kunde göra när jag läste den här tråden.

Måste också påpeka att detta är ingenting mot vad jag oftast gör vid den här tiden på dygnet... det kräver lite mer tankeverksamhet... lol. (jobbar som gymnasielärare med superduktiga elever som alltid behöver en massa kluriga uppgifter...)
  • nossan

hahaha....ja har man tråkigt kan man roa sig med det mesta...hurtigt av dig och väldigt intressant.

aikidoaasa skrev 2008-10-14 08:39:14 följande:
    Lol, sitter här och har "tråkigt" (hemma och sjuk) och fick då för mig något så roligt som att kolla lite statistik för er som svarat på bt:Snittåldern för bruden: 25,6 år.Snittåldern för brudgummen: 29,1 år.Snittet för hur länge som ni har varit ett par: 5,7 år.Procent av alla som har barn innan bröllopet: 34%.Sedan lite övriga saker som jag la märke till när jag satt och gjorde tabellerna:* Ca 60% av de som har barn sedan innan är under 30 år... då många av dem t.o.m under 25 år. * De flesta som har fler än 7 år tillsammans är de i åldersgruppen upp till 30 år. (Det betyder att de flesta över 30 inte har behövt vänta lika länge på att något ska hända... )Jag sa ju det att jag hade tråkigt. Satt nu och gjorde detta samtidigt som jag åt min frukost.Vi får väl se hur statistiken kommer att ändras med fler inlägg.
  • EllaMa

Vi är båda 22, kände varandra sen gymnasiet men blev ihop för 2år sen och har en son på 4½ månad. Vi har bott ihop i 1½år. Vi ska gifta oss när jag lyckas gå ner mina kg. men nästa år vår-sommar-september hoppas han på sa han igår =) annars blir de nästa år igen till våren.

• EllaMa

Vi är båda 22, kände varandra sen gymnasiet men blev ihop för 2år sen och har en son på 4½ månad. Vi har bott ihop i 1½år. Vi ska gifta oss när jag lyckas gå ner mina kg. men nästa år vår-sommar-september hoppas han på sa han igår =) annars blir de nästa år igen till våren.

• Tea80

Jag kommer ha hunnit fylla 29 när vi gifter oss, sambon fyller 30 ett par månader efter.
    Vi har då varit ett par i 11 år och förlovade i 8,5 år när vi gifter oss.
    Har två barn. Ett som då är 5 1/2 år och en som då är 1 1/2 år.
    Ha bott i hop i 9 år varav 4 år i hus.

• Klöver dam

Jag är 34, han är 33. Vi gifter oss nästa år och har då varit tillsammans i 11 år och sambos lika länge. Förlovade har vi då varit i nästan två år. Vi har tre barn, varav två är gemensamma.. Äldsta tjejen kommer att ha hunnit fylla tretton, de två andra kommer att vara fem år resp så gott som åtta..(Fyller en månad efter).

• nni

Vi kommer va; 25 - nyss fyllda, o 27 - ska fylla 28.
    När vi gifter oss; Inne på sjätte året, så alltså sedan jag var 18 o han 20. Sambos typ hela tiden o inne på 5:e förlovningsåret, därför jag vill ha fem stenar i ringen med o en i f-ringen för 6:e året ihop.

Snart barn hoppas jag. Efter bröllopet dock :)

Svar på tråden hur gamla är ni?