• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • Gustav19

Hej!

Jag är en kille på 18år som precis börjat tillfriskna har varit sjuk i nästan 4 veckor och ätit pencillin m.m.
    Min tjej har ringt mig då och då och visat uppskattning men jag har varit dålig och inte mött det på ett bra sätt, nu ska jag träffa henne om några dar och vill återgällda det, tänkte komma med blommor i handen. Ska det vara en bukett, hur många, vilken blomma? tänkte höra vad som är bäst, är det en bukett rosor?
    Kostnad behövs inte tänka på vill bara att det ska bli så bra som möjligt, det här är hon värd!

• Minde

Lovelyellan: nej tyvärr inte dessa blommor, de är säsongsbetonade... Liljor, rosor, gerbera mm är ju året runt blommor som går att odla när som helst med ranunklar e vår (lökväxter) och kommer upp under jul och blommar långt in på våren.
    Och pioner har vi i trädgården på sommaren. Du får nog tänka om å hitta några andra blommor till din bukett.

• Minde

Fröken plommon: Hortensia ska inte vara någrta problem att hitta i augusti. Ring och boka med din florist, blomsterhandel el handelsträdgård i god tid bara så att de kan ta hem till dig. Billigast är att du köper stora krukväxt hortensior istället för snitthortensia!

Lycka till!

• Minde

brudpar08: Rosor fungerar alldeles utmärkt att ha som hårblommor! Brukar rekomendera små kvistrosor, som är lite mindre där du även kan blanda upp någon knopp..

• MissieA
    Minde skrev 2008-07-06 14:31:41 följande:
    MissieA: Hej! Orange rosor finns i ett antal nyanser och storlekar men nagarna, tropiciana, peach, malva är några exempel.Enkla dekorationer: En blomma i en singelvas( provrörsvas) tex orange gerbera el ros..=)Annars små låga oasisarrangemang i en söt skål med någon blomma i...Skålar där blommor och ljus flyter är oxå läckert tycker jag!Lycka till!
    Tack för hjälpen ska kika på dem du skrev. Ska även testa de olika dekorationerna och se vilket som passar bäst till dukningen. ´Var kan man köpa oasis och vilka färger finn det, kostar det mycket?
  • pluttefisa

Hej Minde,

jag tänkte ha en liten rund bukett med vita rosor och murgröna och eventuellt nagon annan blomma som kan ge lite röd/rosa färg och undrar vad priset för en sadan bukett brukar ligga pa? Far olika uppgifter av alla. Bor i Belgien där buketterna kostar mindre än halva priset men antar att en bukett aldrig haller sig i 5 dagar om man köper den här eller?

• Tx2

Hej Minde,

lämplig blomma i början på maj? Vill helst ha en enkel bukett med max två sorter, helst vita. Gillar liljor och kallor men vet inte om det är säsong.

Tck på förhand

• Emmmmm

tänkte ha en bukett med vita rosor och murgröna, långa skaft. vad passar mer i blomväg? passar de blommorna jag har i mitt galleri högst upp till vänster? i ljusgul färg?

• Sara Cervall

Hej! Letar desperat efter mörklila rosor. Behöver hjälp med bilder och namn på rosorna och jag behöver det snabbt. Tacksam för allt hjälp jag kan få!

MVH Sara

• munchkin82

Hej!
    Har hittat en bukett på nätet som jag vill ha och ska kolla runt med olika blomsteraffärer om vad den skulle kunna kosta. Har du lust och kolla på länken nedan och säga vad du tror? Har förstått att framförallt kallorna kostar en del...Det är den första och andra bilden som gäller.

www.spirainredningvaxter.se/brollop/

Vore väldigt tacksam för hjälp!
    Mvh Lotta

Svar på tråden Florist här!