• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • Minde

RunAwayBride:varför inte beställa den bukett här hemma i Sverige och ta den med dig? Har gjort så till 2 brudar och det har fungerat jättebra! En åkte till Thailland å höll sig fin 3 dagar efter bröllopet till och med! Diskutera med din florist eller blomsterhandel!

annars om du vill göra din bukett själv antar jag att du ska göra en lösbunden, dvs med själkarna kvar. Då kan du ju som du skriver ta med dina tillbehör och gå in i en blomsterhandel där och handla de blommor du vill ha. Rosor finns ju som du önskar!

Försök ta reda på en butik i närheten av där ni ska bo och maila dem.

En vass floristkniv behöver du för att få en bra snittyta till dina blommor så att de inte slokar i värmen! Det är nog de enda du behöver tänka på!

Och en förvaring , tek vas el hink som du kan stoppa buketten i mellan vigsel, middag fotografering osv... Lycka till!

• ingeberg

hejsan jag ska ha en bukett som nästan bara består av tät bridslöja och rosa orkideer...lite som meete marrits bukett..kan jag konseverar den??

• Minde

Soon to be Mrs P :Decemberbröllop härligt! visst finns de blommor då! Rosor och ranunkel är de säsong för, även amaryllis, hyacint, bouvardia underbar vit blomma...=) varför inte stoppa i en kanelstång? =) annars har du ju trollhassel för att få till de bruna.. kottar, kvistar , bruna pärlor och band..Mycket vackra frökapslar och kottliknade blommor finns över december och brun hypericum!

Lycka till!

• brudpar08

Hej!
    Jag funderar på att ha rosor i håruppsättningen..går det? eller kommer de att sloka och se trista ut efter någon timme?

• Troll1

Ett litet tips ang Hyoericum (Johannesört) bara. Är den äkta så kommer det fram en stark mörklila färg om man nyper/klämmer i blomman. Synd om det skulle färga av sig...

Finns det ngn ljunglila ros eller annan blomma?

• MissieA

Heeej

Jag gifter mig i maj och undrar vad de olika rosorna i orange färg heter? Vilka skulle du rekommendera?

Kan du tipsa om någon enkel men fin dekoration till borden helst inte jättedyr??

• Minde

MissieA: Hej! Orange rosor finns i ett antal nyanser och storlekar men nagarna, tropiciana, peach, malva är några exempel.

Enkla dekorationer: En blomma i en singelvas( provrörsvas) tex orange gerbera el ros..=)

Annars små låga oasisarrangemang i en söt skål med någon blomma i...

Skålar där blommor och ljus flyter är oxå läckert tycker jag!

Lycka till!

• Lovelylellan
    Minde skrev 2008-07-03 08:14:17 följande:
    Lovelyellan: Tyvärr finns varken pioner eller ranunkel i september, de är vinter/vår blommor och sommarblommor!
    Men jag är det inte så att man kan beställa alla (de flesta) blommor oavsett tid på året, även om de är lite dyrare?
  • Emmmmm

tänkte ha en bukett med vita rosor och murgröna, långa skaft. vad passar mer i blomväg? passar de blommorna jag har i mitt galleri högst upp till vänster? i ljusgul färg?

• Fröken Plommon

Hej!
    Vi skulle vilja ha hortensia som bordsdekoration, nu undrar jag om du tror att det är några problem att få tag i fina hortensia blommor den 9 aug?

Tack på förhand

Svar på tråden Florist här!