Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Tack Minde!
Undrar också hur mycket vit gerbera kostar styckvis i slutet av augusti? Inte till buketten, men som dekoration i lokal/kyrka..
Fick ett tips om fresia, hur stora är dom?, finns dom i rött?, skulle de funka att använda vita och röda fresior i utfyllnad av en bukett bestående av liljor, trollhassel, "gräs", blad och murgröna?
Eller har du bättre förslag med liknande blommor?
jag funderar som jag skrev ett inlägg om, att göra min bukett själv eftersom vi gifter oss utomlands.
om jag använder mig av rosor, kan jag göra buketten dagen före, håller den sig fin då hela dagen? det är väl ca 25 grader varmt i florida i november..
hur skall jag förvara den isåfall för maximal hållbarhet?
glöm inte min fråga, snälla!!
Hur svårt är det att göra ett blomsterdiatem? Vi gifter oss utomlands så jag har ingen aning om hur duktig personen som ska göra våra blommor är och vill inte riskera att det blir katastrof. Skulle du säga att det är bättre att satsa på en blomsterkrans?
Kanon. Tack för svaret
Hej,
Jag ska gifta mig i mitten av september och vill ha en bukett som gärna får ha lite gammeldags blommor som går i gammeldags rosa. Finns det några sådana blommor vid den tiden (som inte behöver flygas in från bortre långbortistan och därför kostar jättemycket). Föresten underbart att du finns här för att svara på frågor!
kolmasken : Hej! gammeldagsrosa blommor i mitten av september.. de finns ju det här vanliga sortimentet som gerbera, lilja rosor ,callor.. en jättefin gameldagsrosa ros som heter *Old dutch*som är rosa med en mörkare nyans ytters på kronbladen som går mot brunt. =) Stjärnflocka ( astrantia major) jättesöt blomma, finns nog i september! Dahlior.. Rudbeckian.. hm, var svårt de här! kommer inte på så många =/ Hoppas du fick nåt råd iaf!
Hej!
Vita blommor . Ornitogalum arabicum, jättesöt blomma som man kan plocka av själva blomman och linda den på någon fin tråd som du kan även ha i håret!
Gladiolus, Astilbe, gerbera , ros, lilja, cryssantemum, Stor chryss `*anastasia* ( en sorts chrysantemum) Doftranka, orkideer, brudslöja,freesia , bouvardia =)
Finns ett underbart gräs som heter panicum, *kärleksgräs* som ja rekomenderar dig, daggkåpa, funkiablad (vitgröna blad)
Gerberan ligger lågt i pris under sommaren så mellan 15-20 kr
Lycka till!
Ett diadem är lätt att göra, men tar sin lilla tid eftersom det är lite pillerjobb =)
Du skriver inget om vilken färg du kan tänka dig på blommorna till diademet, men småkvistrosor funkar alldeles utmärkt om du har tjockt hår så de inte bara ser konstigt ut om de blir små horn som sticker ut, annars rekomenderar jag brudslöja eller limonium.. små skira blommor. Om du ska använda kvistrosor rekomenderar ja även att du blandar upp det med någor skirt som brudslöja eller något grönt för att mjuka upp den hårda känslan rosor kan ha!
ett diadem kostar runt 150 kr
Vi för alltid 2009 skrev 2008-06-30 12:09:48 följande: