Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Linda 2008: Den ros du letar efter kan vara "La Belle" det är en rätt ny ros, kom till oss blomsterhandlare i Sverige hösten 07 väldigt söt!
Whie Nja jag har inte besämt mig riktigt än *Skrattar* Nej tyvärr blir det ett höstbröllop så där gick ju den blomman i stöpet
hehe Men då får det bli en bukett med blå nejlikor (om det finns o få tag i ) och vita rosor och orkidéer
Hihi
Tack för hjälpen :D
Nalle Puh 40: Det är alltid bra att vara ute i god tid, vissa brudar hör av sig ett år innan för att boka in sig hos en florist och vissa en vecka innan vigseln! =) Ja brukar rekomendera minst 3 månader innan! Lycka till.
Grabbarna: Det svar du fått stämmer precis! Callornas pris beror på utbudet hos odlaren och bra respektive dålig odling... Om det är en fin vår och varmt i Holland brukar priset sänkas, regnar det mycket och är en kall vår så går Callorna upp i pris...
Den Calla buketten du hade i ditt galleri skulle ja tippa låg mellan 700-1200 kr
Visst kan du hämta ut buketten dagen innan. Callor gillar inte kyla och trivs bäst i vanlig rumsrtemperatur så den kan du ha ståendes i en vas hemma till själva bröllopsdagen!
tack för svaret då vet jag
har en fråga, vi gifter oss ganska långt från där vi bor nu och måste därför åka en bra bit (tar ca 4 timmar) och nu funderar jag på om vi ska beställa buketterna här eller där vigslen ska äga rum då vi med största sanolikhet är där redan 1 dag inne minst.
Sen undrar jag ytterligare en ska är det svårt att göra ett blomster diadem och vad kan det kosta?
Hej,
jag undrar över vilka blommor som fungerar att ha som dekoration i håret dvs. som hårblommor? Går det att använda sig av doftranka? om inte, finns det några andra liknande blommor att använda?
Jag har fastnat för vinröda callor och skulle vilja att min brudbukett bara skulle bestå av det. hur många tror du går åt? Har du några lämpliga bildlänkar på nätet?
Tack på förhand!
Gifter mig på lördag och vet att det är tveksamt att få mina vita pioner jag så gärna vill ha!! Eller vad tror du? Vad kan jag ta istället?? vill ha en somrig trädgårdsbukett och har tänkt ha pioner i vitt, några rosa rosor, prärieklocka i vitt o rosa, parasollsäv, ixia, ev luktärt och alchemilla.
Ska jag ta några stora vita rosor istället?? tacksam för tips!!