Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
åh tack!
Jen82: Kallt vatten, Mycket vatten i vasen! En ren lång snitttya med en vass kniv, Helst florist/tapetserar kniv! Ett rum eller svalt utrymme, (Kylskåpet är perfekt!)
Fick ej veta om du ska göra den i en hållare eller om den ska vara lösbunden... men detta rekomenderar ja för en lösbunden bukett!
Lösbunden ska den vara tack.
Fixas med tejp innan bröllop.
tack
Hej!
Vi gifter oss i december, finns det några blommor som går att få tag på då?
Jag hade från början önskat mig något med vit hortensia, ranunkel och rosor men hörde att hortensia inte går att få tag på då. Vårt färgtema är vitt, med lite murgrönegrönt och kanelbrunt.
Hej,
Vilken ängel du är som bistår med din kunskap =)
Jag undrar följande:
Jag vill hemskt gärna ha rosa pioner i min bukett, hur dyra är dessa i september?? Har en "f d" florist som ska binda min bukett så det blir lite billigare för hennes tjänst men blommorna i sig lär väl kosta en del?
Har tänkt att dekorerar borden i festsalen med bland annat murgröna. Min mamma kom på att man kunde klippa ner dessa på tosdagen, lägga dem i badkaret och tvätta av dem (ska man låta dem ligga där över natten kanske) och sedan dekorera med dem på fredagen. Festen är sedan på lördagen. Är detta bra att göra så här? Ska vi vänta med att klippa ner dem tills på fredagen och lägga dem på borden på lördagen, så att de inte vissnar?
Tack tack!
Tillägg:
Vill även ha rosa ranunkel i min bukett, finns dessa att få tag på i september?
Tack!
Lovelyellan: Tyvärr finns varken pioner eller ranunkel i september, de är vinter/vår blommor och sommarblommor!
Eftersom vi gifter oss i florida, vill jag inte beställa nån bukett via nätet där, eftetersom jag har ingen erfarenhet av hurudana buketter som är vanliga där, och de jag har googlat upp har jag inte varit särskilt imponerade av. har du någon erfarenheter av det?
jag tänkte på att göra själv en ganska enkel rund bukett med ljusa , ev. vita rosor. blommorna behöver ju köpas på ort och ställe, men allt annat tillbehör kan jag ju ta med hemifrån färdigt.
har testlagat en som jag blev nöjd med redan, där hade jag satt i pärlor och en tråd med pärlor över, men har även här sett fina bilder på buketter med lyktranka(?) i.
Vad ska jag tänka på när jag binder den, när skall jag binda den och hur skall den förvaras? kan jag binda den redan kvällen före? i november är det ca 25 grader varmt i florida...
Tacksam för svar!
Här kommer en liten kul fråga.
Bröllopet ska ske i början av september och vi har funderingar på att vi ska ha färgen orange eller mörklila som lite temafärg. Min fundering är om det egentligen finns fina orangea blommor som man kan ha i en bröllopsbukett?
Jag kan absolut ingenting om blommor kan jag tillägga. Kanske kan namn på en del vanliga saker som rosor, liljor, pioner, orkidee, tulpan osv.