• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • Augustibruden 2008

Hur länge är det "säsong" för pioner?

• Fröken förväntan

Åh så bra

Har du tips på några gula septemberblommor som man kan ha i brudbuketten... om man inte vill ha solrosor. Jag tycker vanliga rosor är jättevackra men vill ha en lite busig bukett och enbart vanliga rosor blir så stelt tycker jag.

• Kärlek ger näring åt själen

Super bra att det finns och fråga

Jag måste bara fråga om det går att ha förgätmigej i buketten? Älskar denna lilla blåa blomma och hade mer än något velat ha den i buketten... Men frågan är om det går.

• 2ringar

Hej

Ska gifta oss borgerligt och vill ha en enkel stilren bukett. Ganska så liten. Vad rekomenderar du? Bröllopet skaLL vara i slutet på Augusti.

Vita rosor, hur ser du på det?

Tack!

• Bella 81

Super, någon att fråga utan att lämna hemmet! Jag gifter mig i september och vill gärna ha dahlior i lila nyanser. Vad skulle du kombinera med? Jag vill hålla priset nere så det är handbundet som gäller.

• Minde

Augustibruden 2008 : Pionsäsongen håller på mellan maj-juni om de gäller blomsteraffärens utbud oftast, sen kan de ju finnas kvar här i våra svenska trädgårdar. Oftast tar blomsterhandlarna blommor från Holland och då är odlingssäsongen från början av maj till slutet av juni.Just nu ska mina pioner börja blomma i trädgården och ja bor i dalarna =)

• Minde

Fröken förväntan: Gula blommor : Dahlior, Gladiolus, gullregn ( solidago) Solbollar, Callor, Liljor, Hypericum (creamgul) Pärieklockan finns oxå i creamgult, kvistrosor Sen finns det ju massa fint gräs och fröställningar i september som kan vara fint att blanda i en höstbukett =) Valmokapslar och panicumgräs (kärleksgräs) Tex! Lycka till!

• Minde

Kärlek ger näring åt själen: Hej! Visst kan du ha förätmigej i brudbuketten! Inga problemas =) Känns som du tänker på att du vill ha en ängsbukett? Lite så där naturlig? Då rekomenderar ja en lösbunden ( En som inte sitter i ett oasishandtag) Lite svårt att få in sånna tunna stjälkar i ett sådant handtag tekniskt sett! Å då lutar de mot vårbröllop då? eftersom denna vackra blomma endast finns då!

• Minde

2 ringar:
    Hej! Jag tycker att du ska välja det du gillar och känner för! Trots att ni ska gifta er borgligt så är de din dag å din bukett som ska göras! Om du gillar vita rosor så ska du ha det! Det är många brudar som väljer vita rosor i sina buketter. Gå in i en blomsteraffär och kolla in snittblomsutbudet och så kanske du ser någon blomma du tycker om! Man kan ju blanda upp rosorna med något annat, eller enbart rosor!

• Minde

Bella 81: Hej!
    Lila är en läcker höstfärg, när ja hör att du ska ha dahlior och handbundet så tänker ja på att du ska ha en rund bukett. Dahliorna är ju rätt stora så om du ska blanda upp det med något mera lila rekomenderar ja en lavendelfärgad dubbel pärieklocka eller trachelium för att lugna ner buketten lite. Lila limonium och statice finns oxå! Något som kan vara en vacker kontrast är gråblå bladig poppel =)

Lycka till!

Svar på tråden Florist här!