• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • Vi för alltid 2009

Hej kära florist!

jag undrar en sak, vill ha ett diadem med blommor i håret, kan du tips på vilka blommor som skulle passa, får ju inte blir för stort, tänkte kanske kvistrosor, vad tror du? är det lätt att göra ett sånt diadem och vad skulle det kosta?

tack!

• aprilsolen

Hej florist!
    Har du några tips till en buket i september? Vi har inget särskilt tema på bröllopet, men det kan ju vara fint med något som är i säsong. Jag vill ha en liten, rund, tajt bukett, färger har inte så stor betydelse.
    Tack för hjälpen!

• Minde

swordfish:Hej, tycker du ska ringa din florist å kolla upp om de får hem pionerna eller inte, så ni kan diskutera er fram till något annat passsande. Vit bouvardia och dahlior e ju oxå ett alternativ till pionerna! Hoppas du får din drömbukett!

• Minde

Gulleva: japp de finns en hel uppsjö av rosor i olika nyanser, gå in till din blomsteraffär så har de säkert en rosbok du kan titta i!

• Jen82

Hej.
    Hur ska jag få min bukett att hållas fin från fredag eftermiddag till lördag eftermiddag?
    Ska nämligen hämta blommorna o binda själv dagen innan på kvällen.
    Innehåller brudslöja vita nejlikor o rosa rosor

TACK

• Minde

FrkNordberg:
    I februari har du de vackra blå anemonerna...som e helt underbara att blanda upp med vita rosor och blågrå poppel* babyblue* e en jättefin sort. Du har äver blå veronica, iris pr blue heter en mörkblå sort.

• Minde

Miss Blue: Hortensia håller sig bra om de har kallt, svalt vatten, en sned snittyta snittad med en vass kniv å ligger lågt i en skål eller vas. Å absolut håller sig rosorna med! Tänk bara på att ha mycket vatten i vaserna!

• Minde

Pyron: callor har en hållbarhet upp till en månad! så inga problem!

• Briseis
    Briseis skrev 2008-06-29 19:54:06 följande:
    Jag gifter mig i slutet av augusti, víll ha en lite fantasyinspirerad bukett, med mycket grönt (murgröna och "gräs"), trollhassel och liljor i. Men vad för andra blommor? Vill inte ha rosor. Och de ska vara vita.Undrar också om tips på vita blommor att sätta i håret? Ska beställa det från floristen samtidigt som vi lägger slutbeställningen på buketten.
    Jag tror du glömde mig :)
    Blir jätteglad för ett svar :)
  • Marsaphir Marlean

Känner att min fråga blev förbisedd så postar den igen: Säg en vacker billig blomma som fyller upp bra som man kan ha i kyrkan. Hur mycket kostar borstnejlikor?

Svar på tråden Florist här!