Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-07-26 10:28:09 följande:
Millanros Tack men det är ju sant för de gör ju utifrån den summan man själv väljer
Min favoritblomma är Inkalijor eller som dom nog heter egentligen Alstoemeria. Jag gifter mig i slutet av maj nästa år och undrar om det finns bra tillgång på dem vid den årstiden. Jag vill gärna ha en mindre bukett som är ganska tät/kompakt, går det att göra med Alstoemeria? och vad kan man ha till, fungerar brudslöja?
Tack på förhand!
Hej! Har inte läst tidigare i tråden men jag undrar om man kan göra något själv för att bevara brudbuketten efter bröllopet?
alstroemeria har säsong januari-dec.
det går bra att plocka sina blommor själv också
MVH Vero
ursäkta att jag lägger mig i, gerberans säsong e jan-dec. finns i vit, gul, rosa, orange, röd och vinröd. kanske finns mer färger.
kul blomma att använda
MVH Vero
Hej florister!!
Jag undrar vad buketten jag har i mitt BG skulle kosta på en höft?
Kan du något om blommors betydelse? Eller det jag undrar är väl betydelsen av en treklöver, kanske inte är en blomma i sig. Jag har fått för mig att det betyder lycka och välgång men jag kanske är helt ute och cyklar??
Hej Minde!
Vad snällt att erbjuda sin experthjälp här!!! Varken jag eller min M2B är särskilt estetiska av oss och vet därför inte riktigt vad vi ska gå på för färger. Vi ska gifta oss på alla hjärtans dag, men av olika anledningar så vill vi inte ha rött i temat, som kanske annars är första tanken med tanke på dagen... Jag är därför lite inne på rosa (typ en ganska blek rosa isåfall) och silver, kanske tom lite svart i temat... Vad tror du om det? Tror du man kan göra någon fin bukett av det? Eller skulle det kanske vara bättre att byta det svarta mot grönt? Och just silver, kan man få i det i buketten på något fint sätt tror du? Hur isåfall? :o) Jag är verkligen JÄTTE tacksam för alla tips man kan få!!! :o)
Sen funderade jag även på formen av buketten. Vi vill gärna att vårt bröllop ska vara enkelt... I den meningen att det inte ska vara "pråligt". Jag tycker dock ändå buketter som hänger ner lite (typ droppformade) är jättefina! Tror du man kan göra något som ser "enkelt" ut men ändå i den formen?
Jag är verkligen en nybörjare i detta! Så, jag ber om ursäkt om jag inte använder rätt termer... :o) Men, återigen, jättetacksam för all hjälp!
Vad jag vet är det när man hittar en fyrklöver som det betyder lycka/tur.
Hej!
Jätte gulligt att denna tråd finns!
Jag gifter mig den 11 oktober i en liten kyrka nere i Skåne och måste nu börja tänka på hur jag ska dekorera kyrkan. Vårt tema är vanlij med guld hjärtan och sen även vinrött. Har du något tips om hur man skulle kunna göra för en inte så stor peng?
Något tips om duktiga florister kring Eslöv?
Tacksam för all hjälpa jag kan få.
Hej!
Jag ska gifta mig den 26 okt, vi har bjudit in till vår sons dop & ska då överaska alla & gifta oss samtidigt...
vill ha nån enkel bukett, hade tänkt att bara ha en lilja & nå grönt till, men är öppen för andra ideér. Har ni nå bra förslag?? ska öven va två tärnbuketter & en till sambon att ha i kavajen..
Håller på och lägger upp en budget. Ungefär vad borde en brudbukett som innehåller vita rosor och mörklila orkidé/mörklila kallor kosta?
Jag gifte mig 26/7. Hade stora solrosor med limeöga, hängande hjärtan på tråd och styva strån i toppen på buketten och hängande mjuka strån vid stjälkarna. Jag bar min bukett som
" ett barn" på armen för den var lite stor men vacker. Precis som jag ville ha den...
Hej! Jag vill använda doftranka i brudbuketten, men jag har hört att den luktar mycket, så att man till och med kan få ont i huvudet. Min pappa är lite känslig för blommor och jag vill ju inte att vi ska behöva ta ut brudbuketten för att han inte klarar av det (han kommer ju sitta alldeles bredvid på festen). Luktar de verkligen så mycket? Jag tycker ju att de är så fina! Dessutom funderar jag på att ha de i håret, hur funkar det om de luktar så mycket? Är det dyrt att ha doftranka i brudbuketten?
Hej Minde!
Jag har funderingar på att "sy" fast blommor på en muff. Vi ska gifta oss utomhus i februari. Har du några exempel på blommor som är extra lämpliga att använda? Färgerna får gärna gå i vitt och lite grönt. Till blommorna har jag tänkt att använda pärlor i guld och vitt. Tror du att det är svårt att göra själv? Tack på förhand! Mvh/Bea
Hej! Har du några förslag på blommor i vinröda, lila och rosa färegr? Kanske någon bild på rung bukett med stenar och lite glitter?