Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Callor finns året runt å i vit, cream, gul, vinröd, röd, lila , rosa, svart/lila. Du har en söt ljusrosa calla som heter Aurora. =)
Hej!
Våra gäster kommer kasta rosenblad framför oss vid inmarschen, vilket jag tycker känns mysigt.
Men nu oroar jag mig för att det ska ge fläckar på släpet som sen kan synas när man senare fäster upp släpet baktill på klänningen.
Är min oro befogad? Har du några bra tips för att undvika fläckar?
Bör kanske tillägga att vi kommer hålla till på en terrass, så vi behöver inte oroa oss för fläckar på någon kyrkmatta och jag vill inte ha rosenblad i siden.
Tyvärr tror blomsteraff ja mycket av de vilda är uttorkad så sent på säsongen... brukar vara så i varmare länder.. har ej varit på Cypern själv men i de länder ja varit så har blomsteraffärerna och buketterna varit väldigt färgglada.... Mycket lokal odlat iaf rosorna på de grekiska öarna.. kan nog inte ge dig ett vettigt svar på din fråga tyvärr.
Ja absolut skulle de funka med en solitär blomma! Många väljer en gerbera lilja eller ros som du funderara över. Nej! den är inte skörare bara för att det är en blomma, eller de beror ju på vilt du far med den =) Blomman håller sig fin hela dagen ska du se!
Hoppfull brud skrev 2008-07-10 09:24:03 följande:
hej!
jag rekomenderar inte att de kastar rosblad, isåfall torkade, blanden innehåller växtsaft och kan förstöra era kläder... Ja brukar rekomendera såpbubblor!
Hej!
Gifter mig i november och undrar vilka blommor som finns att få tag i då som passar till rundbunden bukett. Vet inte riktigt vilka färger än, har lite olika idéer. Ros och nejlika vet jag redan, men undrar om du har andra förslag.
Hej
Vad härligt att finns här och svarar på frågor!
Min M2B ska ha en jättetuff nehrurock (typ frockcoat) i röd brokad och jag ska ha en ganska enkel vit klänning. Jag behöver tips på vad jag skulle kunna ha för brudbukett som passar. Den ska gärna vara lite tuffare så att jag inte försvinner bredvid honom. Om du har möjlighet, kika gärna på hans kläder på www.uppkladd.se de har bara en variant på röd nehrurock med guldväst under. (det är den som kommer upp på förstasidan)
Min blivande är dessutom ganska lång och jag är rätt liten så jag bör inte försvinna bakom buketten heller...
Tack snälla om du orkar svara!
Ja, det kanske får bli såpbubblor trots allt.
Tack så mycket!
HJÄLP!!
Har just insett att vårt tema kan ställa till med problem om det ska matcha med buketten. Temat är grönt och turkost. Skulle gärna ha en turkos bukett om det är möjligt? Annars funderar jag på nått limegrönt blir ju lite läckert och annorlunda då.
Så jag behöver alla tips jag kan få. En vän till oss ska (förhoppningsvis) göra alla buketter (hon är inte tillfrågad än) så det måste fungera med det med, men hon är mycket duktig med blommor.
Men hur bra e inte det här då !!! :)
Fråga: Kan man få tag i Vit Kalla eller Vita Liljor i december?...
Tackar!
M