• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • BlendaSigne

Ah, nu såg jag ett svar som sa att man kan få tag på Callor hela året... LOVLEY!!! :)

• Belladonna2008

Hej Minde!

Jag ska gifta mig i september och har som färgtema, creme vit, limegrön och kanske lite svagt rosa. Jag har tänkt på creme vita rosor men vilken ska man välja? Sedan gillar jag hortensia men vad ska jag med ha? Jag är öppen för alla slags förslag. Vill ha en lösbunden bukett. Har du några idéer?!

Tack på förhand!

• JPerlestam

Hej! Jag ska gifta mig i december och skulle gärna vilja ha en bukett med vita amaryllis, helst rundbunden. Är det möjligt tror du? Har aldrig sett en bukett med amaryllis men det är min favoritblomma och den passar ju till säsongen... Tror du att den kommer bli mycket dyr? =)

• Boomtown

Hej!
    Jag ska gifta mig i mitten av august. Men mina planer med blommor går inte ihop med datumet. Ville ha "mjuka" blommor som ranunkel eller pioner blandat med kanske rosor för att få ett mjukt intryck. Men vad jag vet så finns inte dom blommorna då. Jag vill ha vita/ljusrosa/mellanrosa blommor.
    Är det dyrt med en blomboll tro? Vad skulle det kunna gå på?

Superbra tråd det här! Kul att du vill ställa upp och svara.

• Miss Blue

För att följa färgtemat med turkost behöver ju inte hela buketten var turkos, du kan ha nålar med turkos pärla istucket här och där i buketten eller sidenband/organzaband i turkost..
    Lime finns det mycket växter att välja mellan
    Kolla på bernzonsblommor.se och sök på lime!
    bride 2be skrev 2008-07-14 19:36:05 följande:

HJÄLP!!Har just insett att vårt tema kan ställa till med problem om det ska matcha med buketten. Temat är grönt och turkost. Skulle gärna ha en turkos bukett om det är möjligt? Annars funderar jag på nått limegrönt blir ju lite läckert och annorlunda då.Så jag behöver alla tips jag kan få. En vän till oss ska (förhoppningsvis) göra alla buketter (hon är inte tillfrågad än) så det måste fungera med det med, men hon är mycket duktig med blommor.
  • Eskobar

Vilken härlig florist du är som hjälper till med alla våra frågor!!! Här kommer fler Tänkte ha en brudbukett med bara callor, hur många tror du man ska ha? Ska man bara ha en calla eller något mer i det som mannen ska ha fastsatt på kostymen? Finns det en bra sida där man kan se de olika fägerna på callorna på nätet? (Tror jag vill ha vinröda...)

• äckling

Vill ha en helvit brudbukett. Enkel, lite tuff och handbunden. Absolut inget häng el l. Gifter mig i sept och vill helst ha enbart en sorts blomma. Vad skulle du rekommendera för blomma till denna bukett? Tusen tack!!

• sokkerstruten

Hej Minde! Jag gifter mig i februari 2009, och jag vill ha en bukett liknande som finns i mitt galleri, lite busig och romantisk med cremefärjade rosor och inslag av små ljus/isblå blommor!Jag har hört att det är jättesvårt att få tag på ljusblå blommor under vintern. Tack på förhand!

• Skonie

Vilken toppentråd!

Finns det auberginfärgade rosor? Andra alternativa blommor i den färgen?

Svar på tråden Florist här!