Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Hej Minde!
Undrar om det finns mörklila gerbera/germini? Finns alla typer av gerbera under sommaren?
Hej Minde
Gifter mig snart (om exakt en vecka och 10 timmar och ca 15 minuter).
Problemet är att jag inte vet vad jag vill ha för blommor och form på buketten.
Svärmor tycker kanske att buketten bör matcha brudgummens skjorta som är ljus lila och slips som är ljus lila med mörkare lila snedgådende ränder.
Tycker själv att jag vill har murgröna för den tycker jag är snygg och så vill jag även ha brudslöja. Rosor är inte riktigt min stil men jag kan absolut inget om blommor.
Vet bara att man inte ska be om en brudbukett när man väljer blommor om det inte får kosta skjortan. VILKET det inte får göra. Har inte ekonomi för den.
Tacksam för hjälp
Kram Annica
Har inte läst något i tråden...
Men undrar, jag vill gärna ha pärlnålar i min bukett, är det något jag fixar själv eller gör floristen det?
Vita rosen Den där kan jag svara på: Det fixar floristen.
HejMinde!
Jag gifter mig i slutet av November och färgtemat vi valt är vitt och guld.
Har du några bra och spännande förslag på bukett med detta färgtema?
/hosiia
Hej! Undrar om du har några bra förslag till en vacker höstbukett! Vill ha en mustig, färgsprakande bukett men inte skrikig. Bör man hålla sig till rosor eller vågar man blanda in bär etc?
Hej Minde!
Jag gifter mig den 6 september och vårt färgtema är ljusgrönt vitt och silver, jag vet att det är väldigt vårigt, men grönt är liksom min favvofärg. Jag har bestämt att jag ska ha cremefärgade rosor och ljusgröna nejlikor i buketten, men nu undrar jag om det kunde bli fint med en ensam vit lilja också, eller om det kan finnas nån annan liknande blomma som kan passa. Hade även tänkt mig pärlnålar i silver i rosorna om det kan bli fint.
// Angelikasen
Hej!
Testar att fråga här oxå underbart med folk som hjälper till
tack!!
Vi gifter oss i december och jag vill ha en bukett med lila i och murgröna i.. Vad för blommor ska jag ha då???
Hej hej!
Riktigt gulligt att du tar dig tid att svara på våra (tusen) frågor härinne =)
Undrar om en blomma, gifter mig den 16 augusti, går det att få tag på ljusrosa och vita pioner då? Vill ha en enkel bukett men med ganska stora blommor, kommer matcha min gräddbakelse till bröllopsklänning!
Har du något annat förslag än pioner, något som är lite större? Vill helst inte ha rosor.
Tack på förhand!