Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
mindre : tack men om man binder en rund bukett måste man väll ha något styvare att dra i hop buketten med än ett band.
Hej!
Visst kan man ha en droppformad bukett fast man är kort! Vi florister gör en bukett efter form och storlek på bruden...
Jag brukar fråga lite om hur man övrigt kommer att se ut, om man har en enkel klänning kan man ha en mer avancerad bukett, om man har en väldigt mönstrad klänning ska man ha en lugnare bukett så det inte blir kaka på kaka, Brud och bukett ska ju flyta ihop och buketten är ju ett smycke i sig för bruden.
Om man är kort och vill ha en droppformad bukett så brukar ja inte göra den för bred utan lite mer långsmal och sirlig.. så det blir bra propotioner som hänger ihop!
Lycka till!
Absolut! callor går att få tag på året runt!
Hej!
Är denna ros brun?
Har hört talas om den och om den finns så borde den gå att få tag på i Sverige. Tycker att du ska ta kontakt med den florist du ska anlita så får hon forska lite i rosen med hennes leverantör.Om hon beställer *direkt Holland* så brode hon hitta den. Jag tycker det är väligt vackert att blanda vanliga rosor med kvistrosor, det blir ett vackert liv i den då om man blandar små och stora rosor så det går alldeles utmärkt att blanda som du tänkt!
Hoppas att du får tag i rosen!
Om du gör ordentliga snittytor och har ett bra kallt förvaringsutrymme så ska de inte vara några problem att binda den på torsdagen!
Och mycket vatten i vasen!
Lycka till!
Tack Minde..!
Hej Gustav!
va gulligt av dig att ge din tjej blommor. Min personliga smak är att få en stor röd ros =) Jag föredrar det istället för en jätte bukett rosor.. man ser rosen bättre om det är en..Men annars kan de ju vara kul att ge henne en blandad bukett med rosor med andra blommor oxå=) Gå in i din blomsteraffär så hjälper floristen dig säkert!
/ Minde
Tack Minde for din snabba hjalp! Suverant.
Ja, rosen ar djupt brun i botten och sedan mer orangefargade blad. och eftersom jag gifter mig med en chocolatier sa kan det ju vara lite kul ;)
En fråga Minde; jag gifter mig den 20/9, och vi kommer ha färger i ljuslila, guld o brunt
Jag har sett en bedårande bukett som består av enbart lila liljor! Min klänning är enkel. Eller kan det bli kaka på kaka med lila-rosa rosor och lila liljor??
Minde: vad tror du buketten som ajg har i mitt galleri skulle kosat (inte bollarna i handen) jag ska ha den med 20 rosor istället för de blommorna på bilden. tack!