• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • kassandra

mindre : tack men om man binder en rund bukett måste man väll ha något styvare att dra i hop buketten med än ett band.

• Minde

Hej!
    Visst kan man ha en droppformad bukett fast man är kort! Vi florister gör en bukett efter form och storlek på bruden...
    Jag brukar fråga lite om hur man övrigt kommer att se ut, om man har en enkel klänning kan man ha en mer avancerad bukett, om man har en väldigt mönstrad klänning ska man ha en lugnare bukett så det inte blir kaka på kaka, Brud och bukett ska ju flyta ihop och buketten är ju ett smycke i sig för bruden.

Om man är kort och vill ha en droppformad bukett så brukar ja inte göra den för bred utan lite mer långsmal och sirlig.. så det blir bra propotioner som hänger ihop!

Lycka till!

Fenixx skrev 2008-07-08 08:20:23 följande:
    Har hört att man inte ska ha droppbukett om man är kort(jag är 165cm)men sen nämnde nån att ens florist anpassar den i storlek efter ens längd? brukar det vara så eller rekommenderas det att ta en annan modell? jag ska inte ha högklackat nämligen på vårat temabröllop.
  • Minde

Absolut! callor går att få tag på året runt!

Glycerine skrev 2008-07-08 08:54:33 följande:
    Jag hade tänkt ha Kallor, vita, och sedan gärna en med färg...nu till min fråga, finns det kallor att få tag på i augusti eller är det fel säsong?
  • Minde

Hej!
    Är denna ros brun?
    Har hört talas om den och om den finns så borde den gå att få tag på i Sverige. Tycker att du ska ta kontakt med den florist du ska anlita så får hon forska lite i rosen med hennes leverantör.Om hon beställer *direkt Holland* så brode hon hitta den. Jag tycker det är väligt vackert att blanda vanliga rosor med kvistrosor, det blir ett vackert liv i den då om man blandar små och stora rosor så det går alldeles utmärkt att blanda som du tänkt!

Hoppas att du får tag i rosen!

kirtap skrev 2008-07-08 15:07:06 följande:
    Tankte ocksa be dig om hjalp...Har sett en vacker bukett med rosor, "hot chocolates", pa en amerikansk sajt. Jag kan inte hitta dessa nagonstans pa sv sajter. Vet du om dessa gar att fa tag pa i Sverige i september? Vad tror du om att blanda ett fatal sadana roser med olika vita rosor, aven vita kvistrosor. Vill inte ha nagot "gront" med. Bor i frankrike men ska gifta mig i sverige och tar tacksamt emot tips och forslag. Maste nog tyvarr bestalla blommorna harifran utan att sjalv vara pa plats och SE. Kanns lite stressigt. Tack redan nu for all din ev hjalp.
  • Minde

Om du gör ordentliga snittytor och har ett bra kallt förvaringsutrymme så ska de inte vara några problem att binda den på torsdagen!

Och mycket vatten i vasen!

Lycka till!

EnaOline skrev 2008-07-08 20:07:48 följande:
    hej TS jag hade tänkt ha rosor som brudbukett och ska binda buketten själv, kan man binda buketten redan på torsdag, gifter mig på lördag, eller är det smartast att göra på fredag?
  • Minde

Hej Gustav!

va gulligt av dig att ge din tjej blommor. Min personliga smak är att få en stor röd ros =) Jag föredrar det istället för en jätte bukett rosor.. man ser rosen bättre om det är en..Men annars kan de ju vara kul att ge henne en blandad bukett med rosor med andra blommor oxå=) Gå in i din blomsteraffär så hjälper floristen dig säkert!

/ Minde

Gustav19 skrev 2008-07-06 18:19:29 följande:
    Hej!Jag är en kille på 18år som precis börjat tillfriskna har varit sjuk i nästan 4 veckor och ätit pencillin m.m.Min tjej har ringt mig då och då och visat uppskattning men jag har varit dålig och inte mött det på ett bra sätt, nu ska jag träffa henne om några dar och vill återgällda det, tänkte komma med blommor i handen. Ska det vara en bukett, hur många, vilken blomma? tänkte höra vad som är bäst, är det en bukett rosor?Kostnad behövs inte tänka på vill bara att det ska bli så bra som möjligt, det här är hon värd!
  • kirtap

Tack Minde for din snabba hjalp! Suverant.
    Ja, rosen ar djupt brun i botten och sedan mer orangefargade blad. och eftersom jag gifter mig med en chocolatier sa kan det ju vara lite kul ;)

• Robina67

En fråga Minde; jag gifter mig den 20/9, och vi kommer ha färger i ljuslila, guld o brunt
    Jag har sett en bedårande bukett som består av enbart lila liljor! Min klänning är enkel. Eller kan det bli kaka på kaka med lila-rosa rosor och lila liljor??

• lindahallman

Minde: vad tror du buketten som ajg har i mitt galleri skulle kosat (inte bollarna i handen) jag ska ha den med 20 rosor istället för de blommorna på bilden. tack!

Svar på tråden Florist här!