• Minde

Florist här!

Svarar på era funderingar och önskemål!

• Svar på tråden Florist här!
  • kassandra

hejsan jag ska binda min bukett själv av tyg blommor men vad ska jag binda med så det håller ?

• RunAwayBride

hur är bästa sättet att torka en lösbunden, stram rund rosbukett, på stående eller hängandes upp och ner?

• lillapinglan

Hej!!

jag skulle vilja ha lite tips på lila blommor till min bukett..
    helst mörklila.
    Tack på förhand!

• bride 2be

Har en fråga angåemde bevaring av buketten efter vigslen. Skulle vilja platta den, har bara hittat ett företag som gör det i Gävle i och för sig inget problem då vi gifter oss i Söderhamn men tänkte kolla om det även finns på andra ställen ev kostnad. Och även kostnad för andra typer av konservering hos florist av brudbuketter.

• Troll1
    Minde skrev 2008-07-07 21:34:11 följande:
    Sara Cervall:http://www.roseswithnames.c om/BizPart.aspx?tabId=11&catId=2&tc i=31Vet eller har aldrig sett mörklila rosor, bara ljuslila och ljungfärgarde.Cool water är en populär lila ros, även ocens song..
    Det var det jag frågade om långre bak (vi bombarderar dig här ) Vad heter den ljunglila rosen och är de väldigt dyra? Vad kan man ha till, förutom hjärta på tråd (som jag tänker ha)?
  • Minde

Absolut kan du ha germini i buketten, den finns i ett antal färger och nyanser förutom blått!

Emmmmm skrev 2008-07-07 09:57:47 följande:
    tänkte ha en bukett med vita rosor och murgröna, långa skaft. vad passar mer i blomväg? passar de blommorna jag har i mitt galleri högst upp till vänster? i ljusgul färg?
  • Minde

Hej! Det finns ett rätt så stort utbud av vita blommor i maj, både liljor och Callor som du gillar! Dock rekomenderar ja inte att du blandra dessa 2, utan håller dig till en sort eftersom de är så dominanta bägge och har en liknade form. De är ju snyggast rena tycker jag! Men de är en smaksak! Breor ju oxå lite på vad du tänkt dig för modell av brudbuektt, om du ska ha en lösbunden, rund, liggandes på arm el droppe?

Andra vita blommor är: pioner ornitogalum, pärieklocka, lövkoja, riddarsporre, gerbera, brudslöja mm =)

Tx2 skrev 2008-07-07 09:56:37 följande:
    Hej Minde,lämplig blomma i början på maj? Vill helst ha en enkel bukett med max två sorter, helst vita. Gillar liljor och kallor men vet inte om det är säsong.Tck på e, förhand
  • Minde

Hej: Ska din bukett vara helt i lila el ska du blanda upp någon annan färg? rund el droppformad? Lila rosor, cool water eller ocens song

Troll1 skrev 2008-07-07 21:49:26 följande:
    Det var det jag frågade om långre bak (vi bombarderar dig här ) Vad heter den ljunglila rosen och är de väldigt dyra? Vad kan man ha till, förutom hjärta på tråd (som jag tänker ha)?
  • Tx2

Tack för svaret.
    Jag gillar den liggande på arm varianten men misstänker att den är jobbig att bära så jag funderar på en lösbunden. Tycker oxå att dem är väldigt snygga rena.
    Hm, kanske skulle våga chansa och outsourca det här på den blivande så får det bli en överasking om det blir liljor el callor och hur formen på buketten blir.

Minde skrev 2008-07-07 22:01:43 följande:
    Hej! Det finns ett rätt så stort utbud av vita blommor i maj, både liljor och Callor som du gillar! Dock rekomenderar ja inte att du blandra dessa 2, utan håller dig till en sort eftersom de är så dominanta bägge och har en liknade form. De är ju snyggast rena tycker jag! Men de är en smaksak! Breor ju oxå lite på vad du tänkt dig för modell av brudbuektt, om du ska ha en lösbunden, rund, liggandes på arm el droppe? Andra vita blommor är: pioner ornitogalum, pärieklocka, lövkoja, riddarsporre, gerbera, brudslöja mm =)
Svar på tråden Florist här!