Florist här!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Svarar på era funderingar och önskemål!
Söker namnet på en Ros som är svagt limegrön med en rosa ring runt kronbladen. Vet du vad den heter?
Åh, vad bra med en egen florist här på bt
Jag är en extrem planeringsmänniska och undrar hur långt innan bröllopet man kan beställa blommorna till buketten utan att verka konstig (alla säger alltid: Oj, vad du var tidigt ute och då brukar jag svara: Ja, man måste ju börja någonstans...)
jag kontaktade "min" florist första gången i februari. träffade henne maj för att gå igenom vad som passar. bröllopet är 27/12...
Nalle Puh 40 skrev 2008-06-29 18:09:54 följande:
Hej!
vet inte om det är en fråga till en florist, men du vet kanske ialla fall...
Vi tänkte plocka blommor i naturen själv till att dekorera borden med. Vi gifter oss i östergötland 19 Juli. Vikla blommor håller över natten? Ska man lägga dem i kylskåpet eller hur får man dem till att se nyplockade ut även dagen efter?
vad tycker du själv vore ett rimligt pris för buketterna med kallor jag har i galleriet? ja har fått så vitt skilda bud och undrar lite vad det kan bero på?har förstått att dagspriset varierar på just kallor men från 45 till 120:-/st?
vore det ok att hämta dagen innan tror du om jag ställer buketten i källaren där det är lite svalare men inte kallt eller ska jags tälla dom i en kyl? har tillgång till en sån här dricka kyl den blir ju säkert inte lika kall som ett kylskåp
Jag ska binda min bukett själv. Basen är rosa och orange rosor som jag vill blanda med murgröna och något annat grönt. ev lit evitt också.
Har du tips på gröna och vita inslag som passar med rosor? Vill ha en liten ostyrig halvgalen bukett
Andra tips när man binder själv? Ska öva ett par gånger innan med billiga buntrosor.
Säg en vacker billig blomma som fyller upp bra som man kan ha i kyrkan. Hur mycket kostar borstnejlikor?
Hej kara florist!
du ar gudasand! har forsokt kontakta florister hemma i sverige(bor i kanada) men far aldrig nagra svar pa email eller telefonsamtal tillbaka...
1. jag har blivit foralskad i vit kungsprotea - vet du om det ar latt att fa tag pa den i sverige forsta veckan i augusti?
jag hade tankt den som en solitar bucket, som i mitt galleri, vad tror du kostnaden ar for detta?
2. alternativt vill jag ha en snygg enkel bukett i gront-vitt, som passar till en spetsklanning. Nagra forslag?
3. planerar aven sma buketter till mina tarnor - som ska ga i gront, men vet ej exakt vad som finns tillgangligt i augusti.
4. tankt anvanda samma blommor/farg till bordsdekoration som till tarnornas buketter. sma enkla laga arrangemang.
alla tips och lankar du kan erbjuda tages enormt tacksamt emot!
Jag gifter mig i slutet av augusti, víll ha en lite fantasyinspirerad bukett, med mycket grönt (murgröna och "gräs"), trollhassel och liljor i. Men vad för andra blommor? Vill inte ha rosor. Och de ska vara vita.
Undrar också om tips på vita blommor att sätta i håret? Ska beställa det från floristen samtidigt som vi lägger slutbeställningen på buketten.