• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Cachou
    batwomen skrev 2008-07-02 18:22:59 följande:
    Jag hoppas att det inte tar allt för lång tid för dig. Min klänning har oxå fastnat i tullen i dag. Så jag väntar nu på brev om betalning. Undra om man törs ge bara kopia på betalningen av klänningen och inte boleron. Öppnar de och kollar vad som är i?
    Jag hade hoppats på avi redan igår men tydligen inte. Imorgon är jag borta hela dagen men förhoppningsvis är avin hos mig när jag kommer hem.

Hur många kronor blir det i slutändan för dig om du sänder kopia på boleron också? Kanske dumsnålt att chansa? Jag menar, kostar det en kaffe och en muffins för dig att få hem allt snabbare så är det kanske värt att betala allt på en gång?
  • SnuttisSessan

Vad kostar klänningar från lillsessan? Funderar på att be henne designa från mitt huvud, en klänning till min 20 års dag...

• Zsarah
    SnuttisSessan skrev 2008-07-02 21:59:27 följande:
    Vad kostar klänningar från lillsessan? Funderar på att be henne designa från mitt huvud, en klänning till min 20 års dag...
    Det beror på, min brudklänning kostar 3600kr (tull moms och underkjol inräknat, har även för mej att en sjal liknade ingick)
    men maila och fråga.
  • SnuttisSessan

Jag har varit i kontakt med henne så vi får väl se vad som sker :)

• Thailand 08
    Zsarah skrev 2008-07-02 22:29:16 följande:
    Det beror på, min brudklänning kostar 3600kr (tull moms och underkjol inräknat, har även för mej att en sjal liknade ingick)men maila och fråga.
    Oj!!!låter jävligt dyrt
  • Zsarah

Thailand 08 skrev 2008-07-02 23:37:09 följande:

Oj!!!låter jävligt dyrt
    Tycker det inte är alls dyrt, mycket säkrare än att beställa direkt från kina (ialla fall för mej som är kass på engelska) och om man är missnöjd så är hon väldigt till mötellsegående, Klart det är dyrare än att beställa direkt från en fabrik.
    Min klänning skulle inte vara så mycket billigare om jag fastnade i tullen och då kan jag lova att jag skulle vara väldigt missnöjd med den med tanke på min dåliga engelska:D
  • Ankan80

Dessutom är Lillsessans klänningar av betydligt högre kvalitet än de övriga. Man får vad man betalar för

• Lina_K

Nåja, hon ska ju tjäna på det så självklart säger hon att hennes är av högre kvalitet. Vad har ni för belägg för att tro henne annat än att hon säger så?

Ponera att hennes klänning inte kostar mer för henne att beställa från Kina än det gör för oss andra, dvs ca 1500-2000 kr. Sen ska hon hantera kontakten med kunden, företaget och distributionen, självklart tar hon pröjs för det! Hon är ju ingen välgöringsinrättning.

Ni betalar mao henne för att ha kontakten, däremot inte hela ansvaret vad jag förstått. Tidigare stod det på hennes hemsida att hon inte kunde byta klänningar som blivit fel pga av att de är skräddarsydda, nu hittar jag bara infon "Skulle du inte vara nöjd så löser vi det på bästa möjliga sätt." vilket kan betyda vad som helst...

Jag är helt övertygad om att det är lika säkert att beställa från ett stort Kinaföretag som det är att beställa genom henne. Känner man sig osäker på engelska eller tycker avstånden känns stora och obekväma är det klart man ska kontakta henne men jag tror inte risken att bli lurad är större från Kanaca eller Millybridal. De servar så bra de kan, precis som lillsessan. Det blir bara billigare pga att man handlar direkt.

• Boomtown

Hur mycket kostar tullen? Jag tror att jag kör på Lillsessan, låter tryggare

• Lina_K

Det jag vill säga är att ni som känner er osäkra betalar mer för det, vilket är helt okej och något man i såna fall är beredd att göra. Så har jag själv gjort i liknande situationer. Ni som däremot känner er säkra på både engelska och er förmåga att skriva mail ska absolut handla direkt. Ni sparar tusenlappar på det.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!