• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • grabbarna

ja det kanske räcker att korta banden lite......hmmm får nog prova att nåla dom lite kortare och prova igen

• Boomtown

Är jag den veligaste bruden här?? Jag kan inte bestämma mig om någonting. Har jag gjort det så ändrar jag mig snart igen. Hjälp mig att resonera. Jag vill beställa den här klänningen:
    www.maggiesottero.com/dress.aspx&style=A3196LU
    Men frågan är ju varifrån. Från Milly bridal kostar det 2600 inklusive tull. Lika bra att räkna med det. 1900 utan det. Min plånbok säger JA!
    Från lillsessan kostar det 4200 inkl. tull. Det har jag egentligen inte råd med. Men det känns ju mycket tryggare. Detta låter väl som ett självklart val för er. Men det är det inte för mig. Det är ju en avancerad klänning. Vet inte om Millys fixar det. Tänk om det blir en mardrömsklänning? Någon som har beställt någon liknande? Visa gärna bilder och säg vad ni tycker. Får se om jag blir lynchad efter den taskiga stämning som precis har varit. Vet att alla har olika åsikter. Det har vi fått fram i tråden. Så vänliga ord tack.

• grabbarna

tja alltså lillsessan fabrik kan ju misslyckas precis som millys fördelen med lillsessan är att man slipper ta ev tjafs och klagomål själv men har man en bild som millys kan gå efter som i det här fallet så tror jag dom är nog så bra...millys har ju en bra standard överlag verkar det som....du kan ju be att få bilder fortlöpande och inte bara när den är färdig då kan du ju hojta till i tid om du ser att det verkar konstigt

• Iluna

hmmm ja de va lite svårt..jag skulle nog val lillsessan..visst de e dubbelt så dyrt som millys men samtidigt sååå mycket billigare än ett orginal. Men de är ju ifs ingen garanti att lillsessans klänning blir bättre, men känns trygt när hon har bra kontakt med fabriken och att dom börjat göra vissa klänningar åt maggiesottero

• Ankan80

Inte skall du bli lynchad
    Jag tycker det är en jättefin klänning!
    Jag har en spetsklänning från Lillsessan hemma som blev jättebra. Har ju då beställt en till från henne men det är inte pga den utan för att jag är så velig. Vill ha en till att välja på.

Har inte sett så många spetsklänningar från Millys, så jag kan inte säga nåt om de skulle klara det eller inte. Nån annan kanske?

Boomtown skrev 2008-07-04 10:30:08 följande:
    Är jag den veligaste bruden här?? Jag kan inte bestämma mig om någonting. Har jag gjort det så ändrar jag mig snart igen. Hjälp mig att resonera. Jag vill beställa den här klänningen:www.maggiesottero.com/dress.aspxMen frågan är ju varifrån. Från Milly bridal kostar det 2600 inklusive tull. Lika bra att räkna med det. 1900 utan det. Min plånbok säger JA!Från lillsessan kostar det 4200 inkl. tull. Det har jag egentligen inte råd med. Men det känns ju mycket tryggare. Detta låter väl som ett självklart val för er. Men det är det inte för mig. Det är ju en avancerad klänning. Vet inte om Millys fixar det. Tänk om det blir en mardrömsklänning? Någon som har beställt någon liknande? Visa gärna bilder och säg vad ni tycker. Får se om jag blir lynchad efter den taskiga stämning som precis har varit. Vet att alla har olika åsikter. Det har vi fått fram i tråden. Så vänliga ord tack.
  • grabbarna

ja just det det hade jag glömt det är ju en klar fördel att den fabriken faktiskt syr åt maggie sottero

Iluna skrev 2008-07-04 10:35:06 följande:
    hmmm ja de va lite svårt..jag skulle nog val lillsessan..visst de e dubbelt så dyrt som millys men samtidigt sååå mycket billigare än ett orginal. Men de är ju ifs ingen garanti att lillsessans klänning blir bättre, men känns trygt när hon har bra kontakt med fabriken och att dom börjat göra vissa klänningar åt maggiesottero
  • Boomtown

Det låter väldigt lugnande att de syr åt Maggie Sottero. Det är därför jag överväger det dyrare alternativet. Men min plånbok gillar det inte. Skulle helst vilja komma undan billigare. Men huvudsaken är ju att klänningen blir bra

• Ankan80

Jag tycker också att klänningen är superviktig. Det är den som får en att känna sig som en brud.
    Ni kanske kan spara in på något annat?

• Boomtown

Ringarna är redan bestämda. Går inte att spara in på. Men de kostar bara 4500. Det skulle väl vara bröllopsresan. Men vad kul är det? Tycker att jag snålar på allt. Inget kul. Varför kan man inte ha lite bättre ställt? Så slipper man oroa sig för pengar

• Ankan80

Du får kanske välja en annan klänning då som du vet blir bra hos Millys?

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!