• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • JuP

Snacka om att känna sig snopen när man inte kan snöra klänningen...

Jag har mejlat dem (vet inte ens om jag har ngt telefonnummer till dem) och hoppas de svarar snabbt. Håller helt med dig om att jag inte ska betala om det är så att de missat lägga med bandet.

EnaOline skrev 2008-07-08 18:18:44 följande:
    JuP jag tror de flesta eller alla förutom dig har fått med snöret, de måste ha glömt helt enkelt! Kan inte du ringa dem? de borde förresten stå för frakten och be dem skicka den med expresspost, det är det minsta de kan göra tycker jag!
  • EnaOline

Så stå på dig och ge inte efter...

• grabbarna

tänker jag fel eller..när jag tog måtten mätte jag med bh runt kroppen som bilden visar och det måttet blev 86 nu när jag fick hem klänningen sitter den otroligt illa och om jag tar på mig den och lägger måttbandet runt kroppen lika hårt/löst som jag gjorde när jag mätte utan klänning och då ligger måttet mellan 89-90..fabriken och lillsessan säger att dom mätt fem gånger och anser att måtten stämmer med de mått jag skickat in..men hur kan det skilja så mycket? har dom tänkt att jag ska dra åt måttbandet mer men då skrynkar jag ju ihop klänningen bara eller har dom mätt under skenorna..har lagt in bilder i gallleriet så ni kan se passformen och på första bilden kan man även se de fasansfulla skenorna..

• Ankan80

Ok...då får vi hoppas på det bästa!
    Tycker den verkar ganska "enkel" att göra som min. Vad kan gå fel liksom

Japp, bilder på klänningen från Kina.
    Kommer nästa vecka...hihi

bjornis skrev 2008-07-08 18:18:24 följande:
    Japp. Det är klänningen! :) Inte fått se bilder. Frågade om det men det fick inget svar angående det från dem. Den är från www.jateck.com. Aldrig hört någon annan som beställt därifrån så det är ett wildcard MINST sagt. Riktigt nervös för jag har inte något plan B. Haha. Illa. Btw så var din jättefin. Är det bilder från kina du har? Den har inte kommit än eller?
  • Ankan80

Klart det skall vara snöre med.
    Kan ju inte vara så svårt för dem att skicka efteråt.

JuP skrev 2008-07-08 18:27:50 följande:
    Snacka om att känna sig snopen när man inte kan snöra klänningen... Jag har mejlat dem (vet inte ens om jag har ngt telefonnummer till dem) och hoppas de svarar snabbt. Håller helt med dig om att jag inte ska betala om det är så att de missat lägga med bandet.
  • Ankan80

Tråkigt att du inte får rätt på din klänning.
    Men skall det inte vara liite andningsrum. Man måste ju kunna röra på sig. 3cm extra är kanske mycket..vet inte...

grabbarna skrev 2008-07-08 19:45:49 följande:
    tänker jag fel eller..när jag tog måtten mätte jag med bh runt kroppen som bilden visar och det måttet blev 86 nu när jag fick hem klänningen sitter den otroligt illa och om jag tar på mig den och lägger måttbandet runt kroppen lika hårt/löst som jag gjorde när jag mätte utan klänning och då ligger måttet mellan 89-90..fabriken och lillsessan säger att dom mätt fem gånger och anser att måtten stämmer med de mått jag skickat in..men hur kan det skilja så mycket? har dom tänkt att jag ska dra åt måttbandet mer men då skrynkar jag ju ihop klänningen bara eller har dom mätt under skenorna..har lagt in bilder i gallleriet så ni kan se passformen och på första bilden kan man även se de fasansfulla skenorna..
  • Cissit

Nu finns det lite bilder på min färdiga klänning..blev mkt bättre med den nya färgen tycker jag. Det skulle skicka den idag sa de igår men jag har inte hört något så jag hoppas att den kommit iväg, eller att de skickar den imorrn. Spännande!

• CaCC

Tråkigt att inte klänningen är bra i måtten, är ju svårt att ändra också i och med broderierna. Hoppas verkligen du får ordning på det.
    Men är klänningen bra i övrigt, är det bra tyg och är den välsydd?

grabbarna skrev 2008-07-08 19:45:49 följande:
  • grabbarna

jorå den är jättefin annars..

CaCC skrev 2008-07-08 22:35:49 följande:
    Tråkigt att inte klänningen är bra i måtten, är ju svårt att ändra också i och med broderierna. Hoppas verkligen du får ordning på det.Men är klänningen bra i övrigt, är det bra tyg och är den välsydd?
  • CaCC

Jättefin klänning, verkligen, ser kanobra ut.

Cissit skrev 2008-07-08 21:58:58 följande:
    Nu finns det lite bilder på min färdiga klänning..blev mkt bättre med den nya färgen tycker jag. Det skulle skicka den idag sa de igår men jag har inte hört något så jag hoppas att den kommit iväg, eller att de skickar den imorrn. Spännande!
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!