• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • grabbarna

fast det gör nog ingen skillnad att ändra där bak för håller jag ihop det som går så händer det ändå inget fram utan det är just fram där skenorna går som det är för stort och syr jag in i sidorna så flyttar sig skenorna utåt bara ska vara om man kan göra nåt just där dom går annars får jag väl låta underklädes affären jobba för sina pengar och bli storbystad för en dag

• Tx2

Skulle nog gå att sy in lite vid skenorna, misstänker att dem sitter där sömmen går där fram. Men det är nog bäst att låta en duktig sömmerska kolla, vet inte hur fodret sitter osv.
    Fast det är ju inte fel att få ha en snygg o rejäl klyfta ibland

• grabbarna

ja precis som sitter just vid sömmen fram ha,ha nä kan man bara få till klyftan snyggt trots att den är rejält upppiffad så kör jag på det känns som minst strul men måste fortf hitta nån som kan sy upp den

• bjornis

Suck nu väntar min klänning i tullen såg jag när jag trackade den. Ringde tullen som sa att det är sällan något fastnar i tullen och måste betalas. Men så uppfattar inte jag det här. Känns som om alla åker på att betala tull typ... Eller?? Han sa att det man väntar på i tullen är en varudeklaration så det inte är kopior på märkeskläder å så. Ringde TNT (transportören) också och hon sa bara att de väntar på varudeklaration och att det kan ta ett par dar. Det borde inte stå "awaiting payment från reciever" när man kollar på sin order då tycker man. Haha. Men jag räknar med tull nu men får väl hålla tummarna... :)

• Ankan80

Din klänning ser jättefin ut om det är den du skall ha som är i galleriet!!?
    En av mina favoriet.
    Är knappast en slump att den liknar mig

Har du fått se bilder på den innan?
    Var har du beställt ifrån?

bjornis skrev 2008-07-08 10:51:07 följande:
    Suck nu väntar min klänning i tullen såg jag när jag trackade den. Ringde tullen som sa att det är sällan något fastnar i tullen och måste betalas. Men så uppfattar inte jag det här. Känns som om alla åker på att betala tull typ... Eller?? Han sa att det man väntar på i tullen är en varudeklaration så det inte är kopior på märkeskläder å så. Ringde TNT (transportören) också och hon sa bara att de väntar på varudeklaration och att det kan ta ett par dar. Det borde inte stå "awaiting payment från reciever" när man kollar på sin order då tycker man. Haha. Men jag räknar med tull nu men får väl hålla tummarna... :)
  • Ankan80

Liknar MIN...såklart....kan ju inte vara lik en klänning

• JuP

Hej på er!

Idag fick jag hem min Kina-klänning :D
    Den är verkligen jättefin och i mina ögon välgjord MEN det är lite svårt att avgöra hur bra den passar eftersom de har glömt att skicka med snöret som ska sitta i korsettryggen. Suck! Har mejlat dem om det och hoppas på snabbt svar. För visst måste det vara en miss. Kan ju inte vara meningen att det inte ska ingå. Eller?

• bjornis

Japp. Det är klänningen! :) Inte fått se bilder. Frågade om det men det fick inget svar angående det från dem. Den är från www.jateck.com. Aldrig hört någon annan som beställt därifrån så det är ett wildcard MINST sagt. Riktigt nervös för jag har inte något plan B. Haha. Illa.
    Btw så var din jättefin. Är det bilder från kina du har? Den har inte kommit än eller?

Ankan80 skrev 2008-07-08 11:17:01 följande:
    Din klänning ser jättefin ut om det är den du skall ha som är i galleriet!!? En av mina favoriet. Är knappast en slump att den liknar mig Har du fått se bilder på den innan?Var har du beställt ifrån?
  • EnaOline

JuP jag tror de flesta eller alla förutom dig har fått med snöret, de måste ha glömt helt enkelt! Kan inte du ringa dem? de borde förresten stå för frakten och be dem skicka den med expresspost, det är det minsta de kan göra tycker jag!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!