• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • CaCC

Måste bara skriva av mig lite. Var med min tärna på ett ställe idag och provade klänning till henne. Vi har hyrt killarnas kläder på samma ställe. Vi kom in på min klänning som ju är beställd från Lillsessan och uthyraren i fråga frågade vad det var för tyg och så vidare. Sen stod hon i 25 minuter och pratade om det här med Kinaklänningar, hur många som blir sååååå missnöjda. Att det är fel färg, att det är fel modell, att det är måttfel så de måste ändra klänningarna, att det inte kan vara så billigt att sy upp sånna klänningar och att inte är i Kina de sys, att det är såååå krångligt och dyrt att beställa från Kina, att det är barnarbete, att de inte kan sys upp i samma fabriker som märkesklänningarna för att de tar inte ordrar på så få klänningar osv osv

Blir så arg, hur kommer det sig då att ett företag som Lillsessan finns, hon hade ju åkt dit för länge sen om det inte hade varit så som hon säger, eller?
    Och ljuger alla som har köpt Kinaklänning här inne på BT?
    Jag får i alla fall känslan av att merparten som har köpt är nöjda med sina klänningar och att det är sömmerskor här i Sverige som har sagt att klänningarna är välsydda.

Oj, det blev långt, men jag var tvungen att skriva av mig lite.

• Rian

CaCC: man ska nog tänka på att företag som hyr och säljer fest- och brudklänningar i Sverige ser kinaföretagen som en stark konkurrent, och med rätta med tanke på vilka (i många fall) överpriser man som kund kan drabbas av om man går till en vanlig butik här hemma. Klänningarna i dessa butiker är i ofta sydda just i Kina, och förmodligen på fabriker precis som de som folk väljer att köpa från direkt... Det låter på din beskrivning som om kvinnan i butiken har ett egetintresse av att avråda från direktinköp från Kina, och då svartmålat klänningar därifrån. Förstår din irritation, men du kan nog ta den med en nypa salt... många är ju bevisligen jättenöjda med sina klänningar!

• JuP

Grabbarna: tråkigt att den inte passar som du vill. Hur var det? Hade du varit i kontakt med någon sömmerska här hemma?

Kan meddela att efter lite sura mejl fram och tillbaka kommer jag nu att få ett snöre/band hemskickat till mig. Tur man är ute i god tid...

• Ankan80

Dessutom har ju de flesta som varit i kontakt med sömmerskor för ändringar av sin kinaklänning sagt hur bra kvalitet och bra sömmar det är. De jag har hört i alla fall.

CaCC skrev 2008-07-08 22:46:35 följande:
    Måste bara skriva av mig lite. Var med min tärna på ett ställe idag och provade klänning till henne. Vi har hyrt killarnas kläder på samma ställe. Vi kom in på min klänning som ju är beställd från Lillsessan och uthyraren i fråga frågade vad det var för tyg och så vidare. Sen stod hon i 25 minuter och pratade om det här med Kinaklänningar, hur många som blir sååååå missnöjda. Att det är fel färg, att det är fel modell, att det är måttfel så de måste ändra klänningarna, att det inte kan vara så billigt att sy upp sånna klänningar och att inte är i Kina de sys, att det är såååå krångligt och dyrt att beställa från Kina, att det är barnarbete, att de inte kan sys upp i samma fabriker som märkesklänningarna för att de tar inte ordrar på så få klänningar osv osvBlir så arg, hur kommer det sig då att ett företag som Lillsessan finns, hon hade ju åkt dit för länge sen om det inte hade varit så som hon säger, eller? Och ljuger alla som har köpt Kinaklänning här inne på BT?Jag får i alla fall känslan av att merparten som har köpt är nöjda med sina klänningar och att det är sömmerskor här i Sverige som har sagt att klänningarna är välsydda.Oj, det blev långt, men jag var tvungen att skriva av mig lite.
  • Marsaphir Marlean

Där vi hyr min killes kläder sa de helt ärligt att det är ungefär 50/50% chans att få en bra klänning. Hon hade däremot fått en riktigt riktigt ful sak ifrån Kanacca så hon var glad när hon fick höra att jag inte skulle köpa därifrån.

• Marsaphir Marlean

Där jag hyr min killes kläder brukar de försöka hjälpa alla brudar att få klänningen de vill ha, så hon hade beställt ett par ggr ifrån kina, med blandat resultat. Hon sa att man ofta fick fixa till måtten lite, men hon hade aldrig fått betala tull.

• EnaOline

men man brukar ju fixa måtten här och var även när man köper i butik ibland..

• EnaOline

de har ju så dåliga argument, det roligaste är ändå att argumentera emot, de blir alldeles knallröda i fejjan och har inget att komma med...

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!