• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Meiia

Hur lång tid tar det att skicka från fabriken till dörren? någon som vet kanske?

• Cissit
    Meiia skrev 2008-07-12 00:59:29 följande:
    Hur lång tid tar det att skicka från fabriken till dörren? någon som vet kanske?
    För mig tog det 2 dagar, men det verkar variera lite.Beror kanske lite på vilket fraktbolag just ditt kinnaklänningsföretag använder. Räkna med en arbetsvecka du.
  • MarianneL

Hej
    Var inne på Lillsessans hemsida nyss och det står at tohn inte tar emot fler bestälnningar... :( Är det nån som vet om nån annan som hjälper en att designa sin egen klänning?

• Meiia

Tack Cissit! Jag har beställt från Milly. Väntar med spänning men det är ett tag kvar. Dom har lovat att klänningen ska vara här innan den 10 Augusti!

• bridesilly

Nån som hjälper till att designa en egen klänning är nog svårt att hitta förutom lillsessan men alla andra företag som millys och kanacca kan ju iof säkert göra en klänning om man vill ha en speciell sorts topp och en annan underdel på sin brudklänning.

MarianneL skrev 2008-07-12 12:00:55 följande:
    HejVar inne på Lillsessans hemsida nyss och det står at tohn inte tar emot fler bestälnningar... :( Är det nån som vet om nån annan som hjälper en att designa sin egen klänning?
  • Jesstom

Jag har precis fått hem min tärn och näbbklänning som är uppsydd i Kina genom Tindra, KANON SNYGGT allting. Jag är jätte nöjd. Den sitter som en smäck på oss båda

• Jesstom

Mejlade dessutom bilder på klänningar som jag ville ha och det blev exakt

• Meiia

Vad kul att höra!!!grattis ´till att det blev så bra!

• UberBiber

Jag har tänkt beställa min klänning från Milly när det väl händer, men då skulle jag vilja ha två sånadär "bälten" m2b och best man ska ha på fracken. Kan dom fixa sånt tro? Eller kan man beställa ett par meter av tyget extra så man kan lämna in och sy upp?

• batwomen

Fick hem min klänning i onsdags den är underbar men för lång! jag har fixat en underkjol men den är fortfarande för lång. Spetsen är sydd fast med supertunn fisklina så den går inte att flytta för den är i det närmaste osynlig. Mitt fram kan jag fålla upp där det inte är spets, men på sidan ligger det spets som ett "hörn" och det är den delen som är mitt bekymmer. Annars så passar den nästan perfekt den är lite för liten över höfterna men det är nog mitt fel (för många kakor)...
    Boleron blev perfekt så i det stora hela är jag nöjd.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!