• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • bjornis

Ja, jag vet. Det är egentligen färgen på bandet som är fel. Vi har tema med "frostrosa". Inte helt lätt att bli av med bandet, det är ju så fint fastsytt... Funderar på att byta färg iofs hos nån sömmerska. Jag tycker den blev så tråkig utan bandet. Så färglöst. Haha. Fast man ska ju va vit. :)

20080301 skrev 2008-07-14 15:45:24 följande:
    den är jättevacker men om jag varit du hade jag fimpat det där rosa bandet =)
  • Dsy04

den var ju jätte fint!!!

rosabandet...hmm den skulle jag strycka riktig odentlig o sen fixat en riktig fint roset o testa klänningen med den rosetten innan jag bestämmer mig att ta bort den...

• Dsy04

personligen tycker jag inte att den var hemsk....vilken färg som helst ser stark på den vita

• 20080301

Om jag hade valt en "vanlig" klänning hade jag valt något i stil med den du har, älskar klänningar som ser ut så.

bjornis skrev 2008-07-14 15:51:13 följande:
    Ja, jag vet. Det är egentligen färgen på bandet som är fel. Vi har tema med "frostrosa". Inte helt lätt att bli av med bandet, det är ju så fint fastsytt... Funderar på att byta färg iofs hos nån sömmerska. Jag tycker den blev så tråkig utan bandet. Så färglöst. Haha. Fast man ska ju va vit. :)
  • bjornis

Tack tack. :) Jag är iaf supernöjd. Med tanke på att den kostade mig 307 dollar med frakt. Eller nja. Det blev ju tull också så 2800:- allt som allt. Så är jag übernöjd. :)

• Ankan80

Bjornis: Klänningen blev jättefin!!!

• grabbarna

tjusig klänning..håller med om att färgen på bandet ser väldigt starkt ut men sånt är ju tycke och smak...

bjornis skrev 2008-07-14 15:43:21 följande:
    Varsågoda att titta på min klänning som kom idag!!! Gud så nervös jag var!!! Men det visade sig att den faktiskt var himla fin! :) Lite väl ROSA band i midjan men det får var så och en liten justering i övertyget på kjolen men i övrigt, storlek, broderier var superfint!!! :) Och från en kinasida ingen verkar rekommenderat eller köpt från så jag är nöjd. Hehe. Kan varmt rekommendera www.jateck.com alltså!Vad tycker ni?
  • Meiia

Bjornis; din klänning blev väldigt läcker! Men om du tycker att bandet är för skarpt i färgen kan du kanske byta det? det bör inte vara en större historia.... tror jag...

• Zsarah
    bjornis skrev 2008-07-14 15:43:21 följande:
    Varsågoda att titta på min klänning som kom idag!!! Gud så nervös jag var!!! Men det visade sig att den faktiskt var himla fin! :) Lite väl ROSA band i midjan men det får var så och en liten justering i övertyget på kjolen men i övrigt, storlek, broderier var superfint!!! :) Och från en kinasida ingen verkar rekommenderat eller köpt från så jag är nöjd. Hehe. Kan varmt rekommendera www.jateck.com alltså!Vad tycker ni?
    Jätte fin klänning, tycker inte alls färgen är för stark men om du ville ha frost rosa så kanske det är lite fel färg, tycker det går mer mot laxrosa.
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!