• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • grabbarna

åh den var fin!!

Cissit skrev 2008-07-19 14:11:04 följande:
    Nu har jag lagt in några bilder på min klänning...det blev inga bra foton men man får iallafall en aning om hur den ser ut. :) De färgade partierna på klänningen är mkt mörkare i verkligheten, det blev lite överexponerat på bilderna, är lite guld/aprikosaktigt irl. Är nöjd med klänningen, mkt finare än jag trodde att den skulle bli, dock så är den lite kort med de skorna jag tänkt mig så jag får nog tänka om där tyvärr...
  • grabbarna

ni är jättefina! klänningen sitter ju kanon..en nyfiken fråga vad fick du betala för den buketten?

lbmarbrg skrev 2008-07-19 11:53:51 följande:
    Hej alla Kinaklänningsbrudar! Nu finns bilder från mitt bröllop i mitt galleri. Kinaklänningen överträffade alla mina förväntningar.
  • Cissit
    lbmarbrg skrev 2008-07-19 11:53:51 följande:
    Hej alla Kinaklänningsbrudar! Nu finns bilder från mitt bröllop i mitt galleri. Kinaklänningen överträffade alla mina förväntningar.
    Gud vad fina ni var! Stort grattis!
  • lbmarbrg

Hej och tack! Bukett inkl crosage kostade 600 kr i min lokala blomsterbutik

grabbarna skrev 2008-07-19 14:20:40 följande:
    ni är jättefina! klänningen sitter ju kanon..en nyfiken fråga vad fick du betala för den buketten?
  • Amazonen

cissit o lbmarbrg - åh vad fina klänningar! Grattis!

• Dolliver

Nu har mina kinaklänningar hunnit komma och dessutom bli provade!
    Min klänning satt som gjutet - är så grymt imponerad på hur välsydd den är! Den var ett par cm för lång, men med en underkjol och ett par lågklackade skor så ska det nog ordna sig!

Mina två tärnklänningar blev också super - den ena tärnan fick vi lägga ut uppe vid bysten, men annars satt klänningarna perfekt! Alltså - tre måttsydda, halvt egendesignade klänningar för ynka 2500:-!!! Fastnade i tullen också, men det är fortfarande så billigt så jag kan knappast klaga!!

Bilder kommer snart!

• Meiia

Om klännigarna fastnar i tullen, vet någon hur mycket extra tid det tar innan man får den? Jag är så spänd på hur min klänning lev, trots att jag inte har så höga förväntningar... :)

• Dolliver

Min klänning fastnade i tullen på en torsdag, jag fick papper hem på att jag skulle bevisa priset med något sorts kvitto och det skickade jag in på måndagen plus ett brev där jag förklarade att det var en bröllopsklänning och att det var brådskande (vet ej om det hjälpte?), på tisdagen fick jag ett mail på förskottsbetalningen och på torsdagen, en vecka senare, fick jag mina klänningar.

Meiia skrev 2008-07-20 14:00:44 följande:
    Om klännigarna fastnar i tullen, vet någon hur mycket extra tid det tar innan man får den? Jag är så spänd på hur min klänning lev, trots att jag inte har så höga förväntningar... :)
  • 3Jane

Hej alla!

Jag hade inte tänkt beställa nån Kina-klänning men så hamnade jag på Millys och Julius sidor och satt och tittade igenom kllänningarna. Så nu är jag riktigt sugen. Men alltså, hur funkar det och så?

• 3Jane

Och ni som har beställt, vart har ni beställt ifrån?

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!