• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Cissit
    bjornis skrev 2008-07-14 15:43:21 följande:
    Varsågoda att titta på min klänning som kom idag!!! Gud så nervös jag var!!! Men det visade sig att den faktiskt var himla fin! :) Lite väl ROSA band i midjan men det får var så och en liten justering i övertyget på kjolen men i övrigt, storlek, broderier var superfint!!! :) Och från en kinasida ingen verkar rekommenderat eller köpt från så jag är nöjd. Hehe. Kan varmt rekommendera www.jateck.com alltså!Vad tycker ni?
    Jättefin!
  • Cissit

Idag kom min klänning och tärnklänningarna...OMG säger jag bara..de var så fina :) Jag får dock inte gå upp ett gram, hellre ner lite för den satt tight...men den funkar :) Eventuellt att den är aningens kort, tårna kikar fram lite lätt, men jag vet inte om det gör så mkt. Är så himla nöjd med färgen på tärnklänningarna..trots att jag inte sett tygprov så är de nästan exakt samma nyans som inbjudningskorten :) Jag lovar att det kommer bilder när jag kommer hem från skogen i nästa vecka eller så!

• bjornis

Tack allihopa för kommentarer. Ska kolla med sömmerska om bandet. Hade ju varit kul om det känts HELT klockrent men är ändå nöjd som sagt. Känns ju lite som att köpa grisen i säcken. Men det gick ju vägen! :)

Cissit: Spännande att få se dem!! Nästa vecka? Hålla oss på sträckbänken...

• CaCC

Nu ligger det bilder på min klänning i mitt galleri, kommer inte ha dem där jättelänge, har vänner som snokar ikring här
    Det enda som skall göras på klänningen är spetsen fram nertill som ska utökas då det är ett glapp mellan spets och överstakjolen.
    Vad tycker ni?

bjornis: Jättefin klänning!

• bridesilly
    CaCC skrev 2008-07-15 10:10:42 följande:
    Nu ligger det bilder på min klänning i mitt galleri, kommer inte ha dem där jättelänge, har vänner som snokar ikring här Det enda som skall göras på klänningen är spetsen fram nertill som ska utökas då det är ett glapp mellan spets och överstakjolen. Vad tycker ni?bjornis: Jättefin klänning!
    Den ser väldigt fin ut
  • Nienna
    Nu ligger det bilder på min klänning i mitt galleri, kommer inte ha dem där jättelänge, har vänner som snokar ikring här Det enda som skall göras på klänningen är spetsen fram nertill som ska utökas då det är ett glapp mellan spets och överstakjolen. Vad tycker ni?bjornis: Jättefin klänning!
    Jättefin klänning! Och söt hund!
  • CaCC

Tack tack. Ska hälsa hunden att han är söt, fast jag tror han redan vet det

Nienna skrev 2008-07-15 10:17:15 följande:
    Jättefin klänning! Och söt hund!
  • grabbarna

jättesnygg och håller med om hunden

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!