• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • CaCC

Fick de första bilderna på min klänning från Lillsessan idag. Ena bilden var så suddig så hon skulle få en ny. Några småsaker kvar på klänningen bara, men den ser jättefin ut, tror inte jag kommer bli besviken.

• Zsarah
    CaCC skrev 2008-07-09 16:34:17 följande:
    Fick de första bilderna på min klänning från Lillsessan idag. Ena bilden var så suddig så hon skulle få en ny. Några småsaker kvar på klänningen bara, men den ser jättefin ut, tror inte jag kommer bli besviken.
    oj va roligt, lägg gärna ut bilder:)
  • Pyron

Min klänning har behövts endras lite men det är för att jag mätte fel. Och bara axelsömmen var sydd med 4 eller 5 sömmar, kommer inte ihåg exakt hur många det var, men 4 eller 5 var det.
    Bara det säger en hel del om hur välsydda dom är.

Ankan80 skrev 2008-07-09 09:01:01 följande:
    Dessutom har ju de flesta som varit i kontakt med sömmerskor för ändringar av sin kinaklänning sagt hur bra kvalitet och bra sömmar det är. De jag har hört i alla fall.
  • Cachou

Min klänning kom idag och den var gjord helt perfekt efter hur jag hade angivit osv. Det enda problemet jag haft har nog varit tullen.

• CaCC

Jag bara hoppas att jag blir riktigt nöjd med klänning så kan jag knäppa den där tanten på näsan hi hi.

Zsarah: Jag ska lägga ut bilder så fort jag får de nya som inte är så suddiga.

• bjornis

715:- blev det i tull. Gah! Nu vill det till att klänningen går att ha på sig både strl-mässigt och utseendemässigt! Nervös väntan. Tisdag hoppades han på TNT att den skulle kunna levereras. Tur vi ska till landet i helgen och man inte kan vanka omkring här och fundera. :)

• Cissit

Men gah! Jag lyckades missa DHL, de hade försökt leverera min klänning vid 9 imorse...men då sov jag nog med mina öronproppar i :( Nu får jag vänta till måndag och då ska jag egentligen åka bort, men de skulle komma innan 13 så jag får väl försöka hålla mig till tåls. Så spännande! Och snabbt gick det, 2 dagar från fabrik till leveransförsök.

• majamyra

vad synd cissit! men snart så :)

• Meiia

Fy vad trist Ciccit! Men som majamyra skrev... snart snart! Hatar att vänta själv:) Hellst vill man att det ska hända...igår!

• Thailand 08

På måndag eller tisdag kommer klänningen från kanacca

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!