• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Nancy Drew

Hej Kinaklänningsexperterna!

Har någon ett exempel, en aning, eller en vild gissning på vad det skulle kosta att få en enklare klänning uppsydd på nån av Kina-ställena? Inklusive frakt och allt?
    Tack på förhand.

• Ankan80

ca 2000 kr får du en jättefin, inkl frakt och tull

• Nancy Drew
    Ankan80 skrev 2008-08-25 12:52:08 följande:
    ca 2000 kr får du en jättefin, inkl frakt och tull
    Tack! Det är ju inte klokt vad billigt! Hur lång tid tar det då?
  • Ankan80

Du får räkna med minst 2 månader beroende på säsong. Kan ta kortare tid, men även längre.

Man skall vara ute i god tid, fall man måste lämna in för mindre ändringar, tex. längden.

• Dsy04

det beror oxå på vad du väljer
    min tog 2 veckor från o med när jag skickade mina mått tills klänningen kom hem.

de skrev en mail en vecka efter och sa att klänning var mycket enkel så det skulle ta kortare tid.

• Vargtassa

Någon som handlat från Millybridal.com som har några tips? Hur lång tid tog det innan klänningen kom? Var den bra? Vad kostade frakt och tull? Har hittat flera som skulle funka med lite mindre ändringar ;) men jag vet inte om jag törs skicka efter en....

• CaCC

Nu har jag blivit gift i min underbara kinaklänning från Lillsessan. Det var en helt sagolik dag där allt fungerade och var toppen. Lite bilder finns i mitt galleri.

• Vargtassa

Vad fina ni var!!

CaCC skrev 2008-08-26 14:05:09 följande:
    Nu har jag blivit gift i min underbara kinaklänning från Lillsessan. Det var en helt sagolik dag där allt fungerade och var toppen. Lite bilder finns i mitt galleri.
  • Zsarah
    Fina ni var:) ser ut som om ni hade en fin dag:) Grattis till giftemålet, nu är du fru:)
  • EmmaochMagnus

HEJ! Undrar en sak...ni som beställt brudklänning via Milly Bridal...hur betalar man? Betalar man på en gång då man beställer eller hur funkar det??

• Vendel och Angelica

Grattis jätte fina var ni

• Zsarah
    EmmaochMagnus skrev 2008-08-26 15:41:24 följande:
    HEJ! Undrar en sak...ni som beställt brudklänning via Milly Bridal...hur betalar man? Betalar man på en gång då man beställer eller hur funkar det??
    fråga i den nya tråden
  • amindalajr

sitter och funderar på de här med klänningar.. är de inte krångligt att beställa från kina? jag ska gifta mig i början på sept. nån som vet när jag bör beställa?

• Sofia08

Hej!

Vilken sida rekommenderas vid köp från Kina? Har varit inne på Milly Bridal. Hur är storlekarna? Är det bäst att "måttbeställa"?

• 1700tal

Den här tråden är 4 år gammal... I "Kinaklänningar och gaffel däremellan" är vi som beställer kinaklänningar idag.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!