• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Zsarah

Vendel och Angelica skrev 2008-08-15 20:48:54 följande:

Zsarahåååhhh vad roligt!! Kul att du han få hem den!
    Japp, den kom några timmar innan jag skulle åka:)
  • xxs

Vi behöver kanske inte berätta för någon ;o)

• MarianneL

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-17 19:33:03 följande:

stockholm.city.se/nyheter/2008/02/20/Drombrol.../Tjejer, vi befinner oss på utelistan! Men det kan man nog leva med ;)
    hahaha ja men var det inte en som jobbade i bröllopsbutik som skrev den lsitan? Då är det nog inte så konstigt att man säger att Kinaklänningar är ute.
    När blev det ute att ha egendesignad klänning? Jag trodde modet handalde oma tt försöka "sticka ut" och vara "egen"! Kanske inte?

Har själv inte bestämt mig 100% för Kinaklänning. kanske beställer fårn online outletbutik i USA. Där får man märkesklänningar från Maggie Sottero, Enzoani, Alfred Angelo mfl för halva priset jämfört med butik här i Sverige.
  • Thailand 08
    Piluttaem skrev 2008-08-16 19:38:17 följande:
    Har hittat min drömklänning på kanacca. Vågar man beställa den? Har inte hittat någon sådan modell i en affär så jag kan inte testa en liknande för att se om modellen passar på mig! Hur ska jag göra?
    Beställ du.Jag har bara gott att säga om Kanacca och jag har beställt MÅNGA klänningar från dom ,bla min brudklänning
  • xxs

Nu står det att min klänning är i Örebro, undrar när den kommer hit :D

• Ankan80

Jag skulle säga att det var tvärtom. Kina klänning är väldigt inne! Att spara flera tusenlappar och ändå få den klänning man alltid drömt om! Det kan ju absolut inte vara ute .

Nä, ute är ju snorkiga tanter och deras bröllopsbutiker!!

Alla goda ting är tre skrev 2008-08-17 19:33:03 följande:

stockholm.city.se/nyheter/2008/02/20/Drombrol.../Tjejer, vi befinner oss på utelistan! Men det kan man nog leva med ;)
  • Vendel och Angelica

hahahaha
    tror jag dör av skratt...
    klart om man frågar en butiks ägare att det är ute!!
    Men vad då att vara ekonomisk och endå få det man vill ha är ju guld värt!! !!
    Det "skrämmer" inte mig hihihi

Har ju flera olika klänningar jag vill ha "delar av" har laddat hem en hel drös med bilder och nu sitter jag och sållar, har fått ner det till ngr st, en del kjolar och liv är väldigt lika... så det borde inte vara så svårt men det är det...

Har pratat med lillsessan och hon tyckte att jag skulle maila bilder på det jag vill ha och så ska hon spåna med kina på ett mönster som de målar upp och jag får se....
    *spännande*

• Piluttaem

Thailand 08 skrev 2008-08-17 21:33:45 följande:

Beställ du.Jag har bara gott att säga om Kanacca och jag har beställt MÅNGA klänningar från dom ,bla min brudklänning
    Vad skönt att höra! Är bara lite osäker på om jag vågar beställa den modellen då jag inte vet om jag klär i den!!???
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!