• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Nienna

anja1661 skrev 2008-08-20 19:54:12 följande:

760?? oj, e inte det mycket??
    Inte direkt, jag fick betala ca 300 kr när mina klänningar från gojane.com fastnade i tullen och de kostade ca 135 dollar.

Kostar klänningen 315 dollar (ca 2000 och tullen 760 kr så blir det ju ändå en klänning för under 3000:- och det är ett bra pris för en måttsydd (och i vissa fall egendesignad) klänning!
  • Nienna

Oj, ca 2000:- skulle det stå, glömmer bort att man inte får sätta parentes efter :- för då blir det en smiley.

• skruttgumma

Nä, det är ju fortfarande billigt, men ändå en utgift som man inte räknat med. Och en tråkig sån dessutom..

Verkar som de flesta är väldigt nöjda med Millys överlag, nån som hört nån som varit missnöjd?

• Nienna

Fast jag tycker att man får räkna med tullavgifterna (vilket innebär moms), för det SKA man ju egentligen betala. Jag räknar alltid med tull och slipper jag blir det en glad överraskning.

• TesshjärtaFred

Nienna: Det låter som om du har beställt mycket klänningar. Jag blev bara så nyfiken, vad är det för klänningar du har beställt, förutom brudklänning?

• Nienna
    TesshjärtaFred skrev 2008-08-20 22:42:35 följande:
    Nienna: Det låter som om du har beställt mycket klänningar. Jag blev bara så nyfiken, vad är det för klänningar du har beställt, förutom brudklänning?
    Jag beställde festklänningar från gojane.com (under Formals), de var jättefina men tyvärr var den ena för liten och den andra för stor! Vet att många har beställt t.ex. tärnklänningar därifrån.

Annars har jag bara beställt min brudklänning (från 1koo) och dotterns näbbklänning (från Millys). När jag skrev att jag alltid räknar med tull, menade jag i allmänhet när jag beställer grejor från utlandet.
  • xxs

Räkna med tull borde man göra, annars blir det en otrevlig överraskning. Jag tycker bara det är synd att det dröjer längre tills den kommer till mig, det är vad jag blev putt på ;)

• Lycklig80

Hejsan...
    Ni har säkert fått denna fråga förut men frågar ändå...
    För er som har beställt från Millybridal, de har ju många fina klänningar, men om jag har en bild på en klänning som jag vill ha är det bara att maila den dit. sen då hur vet man vad den kostar, och om deär något man vill ändra är det bara att maila då oxå...
    Ska gifta mig i februari när ska man då senast beställ...
    Tack på förhand

• Lycklig80

Hejsan...
    Ni har säkert fått denna fråga förut men frågar ändå...
    För er som har beställt från Millybridal, de har ju många fina klänningar, men om jag har en bild på en klänning som jag vill ha är det bara att maila den dit. sen då hur vet man vad den kostar, och om deär något man vill ändra är det bara att maila då oxå...
    Ska gifta mig i februari när ska man då senast beställ...
    Tack på förhand

• Ankan80

Halloj....det är bara att skriva att du vill ha en sån här klänning med de här ändringarna (rita gärn på bilden så det inte blir missförstånd) och fråga då samtidigt vad den kostar.
    bland har de redan gjort en sån klänning och då skickar de en bild på hur den ser ut.

Lycka till!

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!