• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • Vendel och Angelica

hej hej

har nu mailat lite med lillsessan och hon vet precis vad jag vill ha för klänning... hon ska ta det med fabriken och de ska göra skisser så vi ser om det är vad jag har tänkt mig! *spännande* tjohoooo... vill bara att det ska poppa upp ett mail och ha bilder i (fast jag vet att det kommer inte än på ett par dagar)

Tydligen har jag exklusiv smak jaha.... hade jag ingen aning om
    Men jag vet inte ännu om jag vill ha pärlor o stenar el om jag vill ha swarowzki kristaller... vi får se vad priset hamnar på ... ngn stans mellan 4000-4500.- tror hon nu... men det är bättre än 13000.-

• Mixit

Så nu är bustier inköpt, ska leta upp ngn som kan hjälpa mig med måtten.

Nu har jag 100 frågor (nåja...)

1. NÄR betalar jag klänningen? (ska beställa från Milly)
    2. Vilka mått behövs?
    3. Vad är bäst, att ta en custom size eller en speciellt uppsydd klänning?

• Ankan80

Du betalar vid beställning.

De skickar ut en måttlista samtidigt.

Det bästa är att ta en måttbeställd.

Mixit skrev 2008-08-22 15:31:28 följande:
    Så nu är bustier inköpt, ska leta upp ngn som kan hjälpa mig med måtten.Nu har jag 100 frågor (nåja...)1. NÄR betalar jag klänningen? (ska beställa från Milly)2. Vilka mått behövs?3. Vad är bäst, att ta en custom size eller en speciellt uppsydd klänning?
  • rosarosen1

har du bild på din bustier?

Mixit skrev 2008-08-22 15:31:28 följande:
    Så nu är bustier inköpt, ska leta upp ngn som kan hjälpa mig med måtten.Nu har jag 100 frågor (nåja...)1. NÄR betalar jag klänningen? (ska beställa från Milly)2. Vilka mått behövs?3. Vad är bäst, att ta en custom size eller en speciellt uppsydd klänning?
  • gusdanima

Hej alla kinaklännigsbeställare!

Jag har precis börjat ge mig ut i djungeln av alla brudklänningar och börjar inse att de klänningar jag vill ha är ALLDELES för dyra för att köpa i butik. Har hittat en klänninga jag tror jag vill ha, men kan inte finna den på någon av sidorna som omnämnts här på tråden...
    Kan man (vågar man?) skicka en bild till något av företagen och be dem sy upp den efter bilden?
    Vilken av sidorna skulle ni rekommendera i så fall?

• Mixit
    othlucas skrev 2008-08-22 16:17:37 följande:
    har du bild på din bustier?
    Nej, varför?
  • Zsarah

Vendel och Angelica skrev 2008-08-22 09:48:39 följande:

hej hejhar nu mailat lite med lillsessan och hon vet precis vad jag vill ha för klänning... hon ska ta det med fabriken och de ska göra skisser så vi ser om det är vad jag har tänkt mig! *spännande* tjohoooo... vill bara att det ska poppa upp ett mail och ha bilder i (fast jag vet att det kommer inte än på ett par dagar) Tydligen har jag exklusiv smak jaha.... hade jag ingen aning om Men jag vet inte ännu om jag vill ha pärlor o stenar el om jag vill ha swarowzki kristaller... vi får se vad priset hamnar på ... ngn stans mellan 4000-4500.- tror hon nu... men det är bättre än 13000.-
    Jag har både pärlor och swarowski kristallar samt pärlstavar.
    Pärlorna och swarowski kristallerna är på det vita tyget, glittrar såååå fint:) pärlstavarna och lite pärlor är på det vita. Kan verkligen rekomendera swarovski, ser ut som diamanter och glittrar verkligen fint:D
  • Zsarah

Har dock ingen bra bild av det men jag kan fixa om du vill?

• rosarosen1

Undrar hur en bustier ser ut nämligen, svårt att bestämma mig för vad som kan vara bäst under klänningen, har dock inte varit ute i affärerna inu och provat.

Mixit skrev 2008-08-22 17:04:47 följande:
    Nej, varför?
  • Mixit
    othlucas skrev 2008-08-23 08:28:05 följande:
    Undrar hur en bustier ser ut nämligen, svårt att bestämma mig för vad som kan vara bäst under klänningen, har dock inte varit ute i affärerna inu och provat.
    Det är som en korsett men den är "halv" och inte riktigt lika "stel" som en korsett som denna: en.wikipedia.org/wiki/Image:Bustier.jpg
Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!