• Nienna

Nya kinaklännings-tråden!

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klännng som man beställer direkt från en fabrik i Kina.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-25 19:16
    Nya tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m3061008.html

• Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!
  • skruttgumma

Piluttaem, kan du inte gå och prova i nån affär, en liknande?

Vendel och Ancgelica, jag tog det snyggaste från två olika kklänningar och satte ihop, och både Millys och SheShopping har sagt att de kan sy en sån klänning..

Frågar igen: Vem är lillsessan?

• Vendel och Angelica

Skruttgumman lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html här har du lillsessans hemsida
    Kommer göra så med att ta det snyggaste från olika klänningar! Lillsessan har sagt att jag mailar mina bilder mina tankar så fixar hon ett mönster, ska bara bestämma mig för vad som är bäst

• Piluttaem

skruttgumman: Jo, det hade jag kunnat om jag hade hittat någon liknande här i stan... Har inte gjort det! Får ge mig ut på lite jakt!!!!

• CaCC

Provade min klänning igår med underkjol och märkte att den är lite kort så nu får jag ha lågskor på lördag, men det känns bara bra att slippa höga klackar
    Börjar bli nervös nu...

• xxs

Gud... känns som att min klänning kanske kommer imorgon. hoppashoppas. Dom kommer med den till dörren va?

• Timba

Hej! Har inte följt tråden så min fråga är kanske redan besvarad. Tänkte höra vad en "Kinaklänning" kostar jmf med en i Sverige? Får man välja mellan olika modeller eller kan man komma med egna förslag? Läste någonstans om en tjej som fick en klänning som var rena katastrofen, den liknade inte alls originalet. Är det ett vanligt fenomen? Hur mycket ligger frakten/tullen på? Och vilka företag är det som syr upp?

Ojoj, många frågor blev det (skulle kanske startat en egen tråd?)!

• Vendel och Angelica

Timba
    beställer du direkt fr kina så ligger klänningarna på ca 2000.- i vissa fall mindre och andra lite mera, beror på hur $ ligger, frakten vet jag inte tullen är väl 37% av värdet tror jag (om den "fastnar") Det finns färdiga klänningar att välja mellan och vad jag har förstått det som så kan man komma med egna idéer!!
    www.abigaleweddingdress.com/index.asp
    www.sheshopping.com/shoperror.asp
    www.1koo.com/
    www.littlecoral.com/index.php
    www.millybridal.com/store/comersus_index.asp

är ngr exempel

• Timba

TACK Vendel och Angelica! Ska genast gå in på länkarna och kolla! Lär väl komma med fler frågor om jag hittar någon jag gillar

• xxs

Jaha, nu har min klänning åkt ner till Helsingborg?

19 Aug 2008 11:00:00 Helsingborg Hub Held By Customs, Awaiting Payment Of Duties/taxes By Receiver

Vad menar dom med det, att jag ska betala tull innan dom skickar klänningen till mig eller vadå? Fattar ingenting. Milly sa att det inte kommer bli nån tull också.. Kul.

Svar på tråden Nya kinaklännings-tråden!